Earthquake & Typhoon Relief => Misschien kunnen we helpen

Gestart door vvjoris, zondag 10 november 2013, 10:20:10

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Iedereen met mensen in de buurt van de zwaarst getroffen gebieden zal wel meer zorgen aan zijn hoofd hebben dan 'helpen in het algemeen' maar op facebook zag ik toch al iemand die suggereerde een vzw op te richten om hulp te bieden na de aardbeving & typhoon.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die de handen in mekaar willen staan om dat ook effectief te doen. Het kan vrij snel, ik heb ontwerp van statuten en ken de procedure. We zouden dan ook heel snel kunnen helpen bijvoorbeeld door al een deel van het ingezamelde geld op te sturen naar betrouwbare personen in de  :smiley-philippines: die persoonlijk iets kunnen gaan doen. Ik denk dat we allemaal toch mensen genoeg kennen ginder die eraan zouden willen meewerken....

Ik zou dan een website maken via dewelke giften kunnen gedaan worden, en tegen eind deze week hebben we ongetwijfeld een vzw klaar. Het is erg belangrijk denk ik dat we mensen die willen 'geven', en dat zijn er nogal wat als je de reacties leest op HLN, dat er niks aan de vingers blijft plakken.

Merk op dat ik dit initiatief absoluut niet alleen kan of wil nemen, zeker daar er financieën mee gemoeid zijn moeten er meerdere mensen de controle hebben over wat er precies uitgevoerd wordt met de inkomende giften.

Uw reactie graag per PM of naar joris[dot]be[at]inbox[dot]com

Steun kan ook langs de wegen die de Filippijnse Ambassade (zie facebook) aangeeft, maar ik denk dat dat mogelijk allemaal veel trager zal verlopen:


ADVISORY ON DONATIONS FOR VICTIMS OF TYPHOON HAIYAN (YOLANDA):

Cash Donations may be coursed through the following agencies:

National Disaster Risk Reduction and Management Center (NDRRMC)
Account Name: NDRRMC Donated Funds
Account Numbers: 0435-021927-030 (Peso Account); 0435-021927-530 (Dollar Account)
Swift Code: DBPHPHMM Account # 36002016
Development Bank of the Philippines (DBP)
Camp Aguinaldo Branch, PVAO Compound, Camp Aguinaldo
Quezon City 1110, Philippines
Contact Person: Ms. Rufina A. Pascual, Collecting Officer NDRRMC,
Office of Civil Defense, Camp Aguinaldo, Quezon City
Contact Nos.: +(632)421-1920; 911-5061 to 65 local 116
Email: accounting@ocd.gov.ph
Website: www.ndrrmc.gov.ph

Department of Social Welfare and Development (DSWD)
Account Number: 3124-0055-81
Land Bank of the Philippines
Batasan, Quezon City, Philippines
Contact Person: Ms. Fe Catalina Ea, Cash Division
Contact Nos.: +(632)931-8101 local 226; +(63918)628-1897 (cellphone)

Website: www.dswd.gov.ph

Philippine Red Cross (PRC)
Contact No.: +(632)527-0000
Website: www.redcross.org.ph

Account Numbers: 00-453-0018647 (Peso Account); 10-453-0039482 (Dollar Account)

Banco de Oro
Swift Code: BNORPHMM
Account Number: 151-3-041631228 (Peso Account); 151-2-15100218-2 (Dollar Account)

Metrobank
Swift Code: MBTCPHMM
Account Number: 3752 8350 0034 (Peso Account); 3752 8350 0042 (Dollar Account)

Philippine National Bank
Swift Code: PNBMPHMM
Account Number: 1015 4000 0201 (Peso Account); 1315 4000 0090 (Dollar Account)
Unionbank of the Philippines
Swift Code: UBPHPHMM

For donations to the Philippine Red Cross to be properly acknowledged, please fax the bank transaction slip to +(632)527-0575 or +(632)404-0979 with your name, address and contact number."

The NDRRMC, Philippine Red Cross and DSWD have indicated that monetary donations are the most flexible at this time. Please also indicate that the donation is intended for those affected by the Typhoon Yolanda.

Urgent queries on those affected by Typhoon Yolanda may be directed through the government hotlines listed below:

Disaster Risk Reduction and Management Council (NDRRMC)
Tel. Nos.: (+632) 911-1406; (+632) 912-2665; (+632) 912-5668;
(+632) 911-1873; (+632) 912-3046
Trunkline: (+632) 911-5061 to 64

Philippine Red Cross (PRC)
Tel. Nos.: (+632) 911-1876; (+632) 527-0000; (+632) 527-8385 to 95

Department of Social Welfare and Development (DSWD), Disaster Response Unit
Tel. Nos.: (+632) 931-8101 to 07 loc. 426 or 425
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Avenger

Laat de bestaande instanties (ngo's, overheden) zich daar maar mee bezighouden.

LMBen

Ik ga echt niks doen.
Als langs de heren politicy gaat werken maken ze je het leven wel zuur.
Het zijn hier allemaal dieven en laten geen kans onbenut om te stelen.
Hulpgoederen transporten worden aangevallen en geplundert.
Mensen die aankomen met de boot in bohol met hulpgoederen voor familie worden bij de poort berooft enz. enz.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

vvjoris

Zoals gezegd, alleen kan en wil ik het niet ...

Mijn standpunt is dat we mensen ginder kennen die wel iets kunnen doen, en ik ga er in januari toch ook zelf naartoe .... Dat hetgeen gestuurd of gestort wordt toch gepikt word is nogal een makkelijke uitvlucht om niks te moeten doen. Mijn mening...iedereen doet wat ie wil natuurlijk.

Wanneer er iets zou ingezameld worden dan hoef ik uiteraard niet de beslissingsbevoegdheid te hebben over wat er met de fondsen gebeurt.

Lees even een reactie mee op HLN:

"ook mijn mening ! al die grote hulporganisaties steken tot 60 procent in hun zakken als zogenaamde onkosten ! help die mensen daar via iemand die u daar kent zo bent u zeker dat als u 100 eu geeft die 100 eu op de juiste plaats terechtkomt en dit bij de juiste mensen en geen 40 eu ! waar is al dat geld van 1212 naatoe ooit nog iets van teruggehoord ????"
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Zag dit op facebook:

   IMPORTANT ANNOUNCEMENT: We received a lot of donations for Malapascua in such a short amount of time, which resulted in PayPal suspending the current account for "security reasons."

In the meantime, please send donations via PayPal to payments@evolution.com.ph and mark them as TYPHOON RELIEF. You may also donate via the SPS bank account:

Banco de Oro
Savings Account: 143 0146 735
Philippine Seatizens, Inc.

Daghang salamat! 


  malapascu is bekend bij veel buitenlanders, speciaal duikers, dus kan me voorstellen dat voor bekende plaatsen de bereidheid tot doneren groter is

westhoek

http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/1737953/2013/11/10/36-Belgen-in-zwaarst-getroffen-Filipijnse-gebieden.dhtml

CitaatEuropese hulp
De Europese Commissie gaat 3 miljoen euro vrijmaken om op de Filipijnen noodhulp te bieden aan de slachtoffers van de tyfoon Haiyan.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/geen-gouden-parachute-voor-didier-bellens-wegens-onaanvaardbaar-gedrag/article-normal-115226.html

CitaatAls hij de laan wordt uitgestuurd, heeft Bellens in principe recht op een ontslagvergoeding van twee miljoen euro.

Om maar te zwijgen van andere ontslagvergoedingskens die in dit landje worden uitgekeerd. Om maar 3 miljoentjes uit te trekken voor tienduizenden mensen in nood ?

Guadalupe

Mocht iemand hulp willen doneren dan is giro 555 de snelste en efficientste manier als die geopend wordt.Morgen zal dat wel bekend zijn.

Iedere andere hulp op dit moment brengt niet echt zoden aan de dijk.Banken functioneren niet,telecom doet het niet en dozen sturen heeft nu geen effect.

http://www.ad.nl/ad/nl/14531/Tyfoon-Haiyan/article/detail/3542260/2013/11/10/SHO-opening-giro-555-zeker-een-optie.dhtml
Wie lacht niet wie de mens beziet.

vvjoris

Citaat van: westhoek op zondag 10 november 2013, 18:00:52
http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/1737953/2013/11/10/36-Belgen-in-zwaarst-getroffen-Filipijnse-gebieden.dhtml

CitaatEuropese hulp
De Europese Commissie gaat 3 miljoen euro vrijmaken om op de Filipijnen noodhulp te bieden aan de slachtoffers van de tyfoon Haiyan.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/geen-gouden-parachute-voor-didier-bellens-wegens-onaanvaardbaar-gedrag/article-normal-115226.html

CitaatAls hij de laan wordt uitgestuurd, heeft Bellens in principe recht op een ontslagvergoeding van twee miljoen euro.

Om maar te zwijgen van andere ontslagvergoedingskens die in dit landje worden uitgekeerd. Om maar 3 miljoentjes uit te trekken voor tienduizenden mensen in nood ?

Het ene heeft met het andere niks te maken. Ik ben fervent anti-communist maar betalingen van exuberante lonen en bonussen aan al dan niet overheids CEO's zijn uitwassen van het kapitalisme. Niemand 'verdient' zo'n bedragen, maar als de overheid en/of grote bedrijven zo zot zijn dat wel te geven is dat maar zo. Wat de overheid betreft had je als kiezer maar Di Rupo of voorgangers maar niet aan de macht moeten helpen, wat bedrijven betreft, kijk naar de banken, die CEO's lachen in hun vuistje want de klanten blijven mooi bij Forits, KBC, Belfius en andere maffiosi....

Waar het hier over gaat is over mensen die in nood zijn helpen, en die 3 miljoen van Europa is al iets, en wat ik wou nastreven is iets 'reëel' zo snel mogelijk doen met concrete mensen voor concrete mensen, maar dat is precies wat teveel gevraagd.... niettegenstaande veel mensen hier betrokken zijn, lijkt het toch nog wat ver van hun bed.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cees

Citaat van: Guadalupe op zondag 10 november 2013, 18:17:59
Mocht iemand hulp willen doneren dan is giro 555 de snelste en efficientste manier als die geopend wordt.Morgen zal dat wel bekend zijn.

Iedere andere hulp op dit moment brengt niet echt zoden aan de dijk.Banken functioneren niet,telecom doet het niet en dozen sturen heeft nu geen effect.

http://www.ad.nl/ad/nl/14531/Tyfoon-Haiyan/article/detail/3542260/2013/11/10/SHO-opening-giro-555-zeker-een-optie.dhtml

Even een update Rode kruis heeft rekening nr 7244 geopend speciaal voor hulp aan de slachtoffers Yolanda.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

bigfoot12345