Supervulkaan roert zich op 50 km van Duits-Belgische grens.

Gestart door Rich, maandag 2 januari 2012, 16:43:16

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Experts vrezen voor uitbarsting zoals Pinatubo onder Laacher See in Eifelgebergte

De hele wereld houdt de adem in bij onheilsberichten over de supervulkanen zoals onder Yellowstone in de VS, de grote broer van de Vesuvius nabij Napels of de IJslandse schrik Katla, maar nu blijkt er ook zo'n aartsgevaarlijk exemplaar aan onze voordeur te liggen. Experts waarschuwen voor de verhoogde activiteit van een enorme vulkaan onder de Laacher See tussen Bonn en Koblenz, in vogelvucht op zo'n 50 km van de Duits-Belgische grens. Als dit monster zou uitbarsten, dan wordt gevreesd voor een uitbarsting van de omvang van de Pinatubo. Die bedekte op de Filipijnen 20 jaar.........

Lees verder : Bron : http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/1371582/2012/01/02/Supervulkaan-roert-zich-op-50-km-van-Duits-Belgische-grens.dhtml
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Laat maar komen! Het zou toch in 2012 gebeuren?  :weetikniet:

Als de berekeningen van de wetenschappers kloppen dan is de vulkaan onder de Laacher See 'over tijd'. Deze supervulkaan barstte een keer om de ongeveer 12.000 jaar uit en het verontrustende is dat de vorige keer al 12.900 jaar geleden is.


900 jaar over tijd. Beetje 900 jaar te laat om te beginnen met waarschuwen.  :denk:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

klootzakken (voorheen Jens)

de valieskes al gepakt RICH?.

laat maar komen die hap, goed voor de omzet.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Hehe Jens, nee niet gepakt. Als het zover is dan ga ik souveniers maken zoals ze ginder deden destijds van de lahar/as.

http://artsandcraftsphilippines.com/2011/lahar-art-pieta-16-00/



Ben er destijds doorheen gereden en was heel indrukwekkend om die ravage te zien.
Rich de Nederbelg.

balikbayan


Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

als het echt een super vulkaan is dan zal de helft van europa weg zijn... maak je daar maar geen zorgen over...

Kano

Ik weet niet wie die "experts" zijn maar ik dacht dat vulkaanuitbarstingen niet konden worden voorspeld en dus zou er ook geen bepaalde regelmaat in de uitbarstingen kunnen zijn. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Lijkt me ook niet maar de natuur rommelt aardig dus alles is mogelijk.

Beter n vulkaan overtijd dan je vrouw  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Als je vrouw 900 jaar over tijd is dan hoef je je echt geen zorgen meer te maken  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn