Rabobank blokkeert pinpas buiten Europa

Gestart door josv, zaterdag 5 mei 2012, 09:53:56

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Wordt lastig dan als je 20 jaar in het buitenland verblijft.

Daarmee dwingen ze je dus on een bankrekening te openen in het buitenland. Als er dan geld naar overgemaakt moet worden kunnen ze lekker verdienen aan de koers.

:thankyoufw5:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Heb net een mail van Rabo ontvangen Antwoord
Geachte heer Van Berkel,

Ook voor mij is het betreffende persbericht nieuwe informatie. Ik kom hier bij u op terug nadat ik hierover navraag heb gedaan.

Met vriendelijke groet,

Saskia Rombouts
Service en Advies Team

Grappig????
Abn heb ik ook gemailed maar geen reaktie vangehad Maardat ben ik van ze gewend Natuurlijk niet netjes overigens
Als ik antwoorden heb zet ik ze wel op het forum
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: Amice op dinsdag  8 mei 2012, 11:53:48
Wordt lastig dan als je 20 jaar in het buitenland verblijft.

Daarmee dwingen ze je dus on een bankrekening te openen in het buitenland. Als er dan geld naar overgemaakt moet worden kunnen ze lekker verdienen aan de koers.

:thankyoufw5:

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Je kan het zelf ( via internet ) in of uitschakelen per wereld-deel.

Uiteraard ligt de fout bij de banken, ze moeten een systeem verzinnen waarbij skimmen niet meer kan. Helaas is het in deze maatschappij zo dat de crimineel dan wel weer een ander skim-systeem verzindt.

De banken vergoeden de schade nog steeds maar met dit systeem kan een "slachtoffer" ( gosternokke bijvoorbeeld ) een hoop rompslomp voorkomen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Als ik zo in mijn directe omgeving hier de banken bekijk dan zijn de meerderheidvan de atm's in de nabijheid van een guard ,bewapend en al.
Skimmen zal daar dus onmogelijk zijn en als het de banken zoveel geld kost, dan moeten ze er maar n guard bij zetten, verdienen ze alsnog n hoop geld.

Ik ken echter ook ATM's die zeker s'avonds in de middle of no where staan in een dun of zelfs helemaal niet bevolkte omgeving(parkeerplaatsen bv.) Zeker hier in manila(maar dat zal elders ook gelden) kan men die atm's beter weghalen,zeker als er in de nabijheid al veel atm's zijn.

maar die gedachten komt uiteraard niet op bij de banken, het is immers veel lucratiever om de klanten service aan banden te leggen. Ze hebben de banken immers toch wel nodig. Tja het is wat met die banken.

Wellicht wordt het tijd om de bakens eens flink te verzetten en dat zooitje aan banden te leggen of nog liever compleet uitschakelen....er waren immers tijden dat er geen bank bestond en niemand is onmisbaar op deze wereld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Als je pinpas enkel in de EU werkt dan kunnen ze hem niet leegziugen in Santo Domingo de Guzmán (Dominicaanse Republiek).

Een ideale service zou in mijn ogen zijn het blokkeren voor alle landen behalve de landen die je zelf openzet. Je woonland en bij vakantie tijdelijk naar het bestemmingsland ( en transitlanden ). Persoonlijk zou het België en Nederland zijn omdat we op twee kilometer van de grens wonen en dus elke wel in beide landen onze inkopen doen. Skimmen ze ze één van onze passen dan zijn ze eraan voor de moeite als ze de gegevens in een ander land trachten te benutten.

In de Filippijnen staan er bewakers aan de pinautomaat. Niet echt een positieve ervaring mee! Die venten hebben de irritante neiging om onder het mom van "Can I help you, sir?" haast met hun kop tussen je gezicht en het scherm te kruipen. "It's ok, I'd like some privacy please!" begrijpen ze zelden. Ok, volgende locatie dan maar. Of dan een abnormaal uur maar zoals 6u30 dan is er geen kat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Citaat van: opinie op dinsdag  8 mei 2012, 17:23:04

In de Filippijnen staan er bewakers aan de pinautomaat. Niet echt een positieve ervaring mee! Die venten hebben de irritante neiging om onder het mom van "Can I help you, sir?" haast met hun kop tussen je gezicht en het scherm te kruipen. "It's ok, I'd like some privacy please!" begrijpen ze zelden.


Heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt, dus dat valt nogal mee lijkt me.
Rich de Nederbelg.

Deep Throat

Citaat van: opinie op dinsdag  8 mei 2012, 17:23:04
Als je pinpas enkel in de EU werkt dan kunnen ze hem niet leegziugen in Santo Domingo de Guzmán (Dominicaanse Republiek).

Een ideale service zou in mijn ogen zijn het blokkeren voor alle landen behalve de landen die je zelf openzet. Je woonland en bij vakantie tijdelijk naar het bestemmingsland ( en transitlanden ). Persoonlijk zou het België en Nederland zijn omdat we op twee kilometer van de grens wonen en dus elke wel in beide landen onze inkopen doen. Skimmen ze ze één van onze passen dan zijn ze eraan voor de moeite als ze de gegevens in een ander land trachten te benutten.

In de Filippijnen staan er bewakers aan de pinautomaat. Niet echt een positieve ervaring mee! Die venten hebben de irritante neiging om onder het mom van "Can I help you, sir?" haast met hun kop tussen je gezicht en het scherm te kruipen. "It's ok, I'd like some privacy please!" begrijpen ze zelden. Ok, volgende locatie dan maar. Of dan een abnormaal uur maar zoals 6u30 dan is er geen kat.
Mijn pinpas is inderdaad eens gescimd (in NL) en er werden bedragen uitgetrokken in de Dominicaanse Republiek. Na melding binnen een paar dagen teruggestort. Pas hadden ze al vooraf geblokkeerd. Betrof ABN. Nu is mijn vraag of het wat uitmaakt waar er geld getrokken wordt, laat ik eens proberen: misschien denken ze de het geld in Europees verband ergens te kunnen claimen? Zijn er interbancaire afspraken? Lijkt me sterk. Ik vraag me ook wel af hoe je landen kunt uitzonderen van die maatregel, zou ideaal zijn.
En creditcards dan? Daar durven ze dan niet aan te komen of maken ze daar genoeg winst op? Ik weet het ook niet, ik gooi maar wat balletjes op.
En ik heb nooit last gehad van die bewakers, eerder profijt.

Bulldozer

Mijn creditcard (ING) werd automatisch geblokkeerd toen ik voor 1000 euro aankopen erop had in de Filippijnen. De Filippijnen stond toen nog niet in mijn profiel. Na een belletje met de bank werd hij weer geactiveerd en werd mijn profiel upgedate. Ze hebben dus wel degelijk een soortgelijke beveiliging met creditcards.

Amice

Citaat van: Bulldozer op dinsdag  8 mei 2012, 20:26:05
Mijn creditcard (ING) werd automatisch geblokkeerd toen ik voor 1000 euro aankopen erop had in de Filippijnen. De Filippijnen stond toen nog niet in mijn profiel. Na een belletje met de bank werd hij weer geactiveerd en werd mijn profiel upgedate. Ze hebben dus wel degelijk een soortgelijke beveiliging met creditcards.
:ikkeniebegrijp:

Lijkt me logisch dat als je een credit card gebruikt dat die dan een creditcard beveiliging heeft. Tenzij je bedoelt een ATM card te hebben gebruikt?

De belgische maestro heeft het gebruik van bankpassen al in het buitenland stopgezet, cirrus zit met het zelfde probleem als maestro.
Maar als al die dekkingen voor de verliezen door skimmers zo hoog zijn dan kunnen ze genoeg verdienen door daar een creditcard beveiling aan te hangen. Immers dient er voor iedere transactie al betaalt te worden, dus de kosten zijn al gedekt. Daarmee betalen we dan ook nog eens voor een systeem die niet veilig is maar wel door de strot geduwd is door de banken omdat ze meer konden verdienen.
Uit enkel service overwegingen zijn die ATM's er echt niet gekomen hoor, eerder uit gretigheid omdat ze zo veel personeel konden wegsturen maar die jaarlijkse besparing wordt uiteraard niet megerekend.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: Amice op dinsdag  8 mei 2012, 21:09:51
De belgische maestro heeft het gebruik van bankpassen al in het buitenland stopgezet, cirrus zit met het zelfde probleem als maestro.

Het zijn de banken die het gebruik van de door hun uitgegeven bankpassen stopzetten voor gebruik buitrn EU.
Net alle banken doen daar aan mee.