Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening in phil

Gestart door bruno13, woensdag 7 september 2011, 13:02:31

Vorige topic - Volgende topic

koy

Ik ga dat hier nogmaals posten want eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je zo onwetend kan blijven.

Na heel wat diverse pogingen met money transfers en de frustratie van de kosten en de slechte wisselkoers, heb ik een systeem dat kosteloos en met de juiste dagkoers werkt. Mijn vriend Marven haalt zo al meer dan 1 jaar geld af en zonder probleem.

De oplossing: open een rekening in B of NL bij de CitiBank dat is een internationale bank met filialen in de PH.

Ik heb de rekening kosteloos kunnen openen en heb enkel een zichtrekening. De Maestro kaart heb ik aan mijn partner bezorgt. Ik kan zonder probleem via online banking het gewenste bedrag overschrijven op de rekening (staat er meestal de volgende dag al op) en hetzelfde moment kan hij het in een CitiBank filiaal afhalen en dat zonder kosten en aan de juiste omwisselkoers. Hij gaat daarvoor naar Cebu City waar er 2 filialen zijn, want voor hem is 5â,¬ kosten veel geld en hij wil die liever zelf hebben.
Als je afhaalt in een andere afhaalmaestro dan zijn er wel kosten, maar dat weet ik niet hoeveel. Het systeem is ideaal voor wie toch regelmatig naar de stad moet waar er dus filialen van CitiBank zijn.

ps: ik heb niets te maken met CitiBank post dit enkel omdat je met hun maestro geld kan afhalen in de PH

grtjs Koy
leven en laten leven...

Kano

Koy Da's mooi voor degenen die in een vergelijkbare situatie zitten.

Maar in de Filipijnen zijn slechts een paar Citibank kantoren, in Metro Manila (Makati, Greenhills, Libis, Binondo, Alabang) en Cebu.

En in Nederland bedient de Citibank geen particulieren. "The Netherlands branch exclusively serves large multinational corporations, some of the largest and market leading local companies, financial institutions, large investor funds, pension funds and public sector organizations."





Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Citibank is goed als je ergens in een grootstad woont die filialen hebben zoals in Cebu, dan is het natuurlijk een goede oplossing en voordelig daarbij.

Als je zelf al zegt dat er in heel Cebu maar twee twee Citybanks zijn, weet je zelf ook wel wat je buiten de grootstad kan vinden......wala.

Dus niet echt een oplossing voor diegene die buiten Cebu en Manilla wonen.

Als wij geld willen sturen hebben we aan Citybank niks.......sorry.

Kortom geld opsturen naar de  :smiley-philippines: en afhalen kost zowieso altijd geld ofwel daar of hier.

Wij sturen altijd via Moneytrans op onze  :smiley-philippines: rekening.....kosten 5â,¬ per transactie......en tot 3000â,¬ in één keer per maand, zonder vragen.

Ik ga nu geen dubbeltje in twee bijten.

LIVE ONCE - LIVE IT

bigfoot12345

Werkt dit bij Citibank ook in de omgekeerde richting?
Misschien een vreemde vraag maar kan je geld van op de filipijnen redelijk goedkoop dan naar de belgische rekening overschrijven?

vvjoris

Ik ben nog niet zolang terug uit  :smiley-philippines: en ben al plannen aan 't maken om l op korte termijn weer in Cebu te verblijven. Om zelf geld af te halen, had ik een maestro kaart van AXA, waarvoor ik een document getekend had om geld te kunnen afhalen buiten de eurozone. Ik was ook in Singapore, Indië en Hong Kong en geld afhalen ging inderdaad probleemloos, alleen niet aan alle ATM's, en soms kreeg ik de boodschap 'daily limit exceeded', niettegenstaande ik de drie dgen ervoor niks afgehaald had. Het is inderdaad zo dt je maar de tegenwaarde van 500 euro per dag, en 1260 euro per week kan afhalen.
Nu heb ik niet alleen een prachtige tijd met Janice doorgebracht, maar ik had ook zakelijke contacten in Cebu. Ik ben van plan ook zelf iets te beginnen daar, maar voorlopig zullen de geldtransfers voorlopig richting mijn Filipijnse partnerfirma gaan. PayPal was een optie, maar ik gaf er de voorkeur aan met een bank te werken. Ik stuur al jaren geld naar Janice met LCC, 4 euro voor eender welk bedrag, en elke vijfde transactie is gratis. Janice kan cash gaan halen in elke Banco de Oro of in een l'Hullier.
Omdat ik dus in de toekomst een rekening wil in :smiley-philippines: nam ik contact met BDO. Ik kreeg heel snel een mailtje terug, en ik kan inderdaad een rekening openen, en via LCC rechtstreeks euros (die LCC al omwisselt voor pesos aan een redelijke koers, al blijft die maar dalen....) op mijn rekening zetten. Er is wel een hele papierwinkel en ik zal persoonlijk moeten gaan tekenen om de rekening te activeren, maar het is toch wel een oplossing als het om redelijk hoge bedragen gaat. Bank to bank (gewoon van een  :belgiesmiley: bank naar een  :smiley-philippines: bank) is schandalig duur
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

koy

Citaat van: vvjoris op donderdag 19 januari 2012, 19:13:58
Ik ben nog niet zolang terug uit  :smiley-philippines: en ben al plannen aan 't maken om l op korte termijn weer in Cebu te verblijven. Om zelf geld af te halen, had ik een maestro kaart van AXA, waarvoor ik een document getekend had om geld te kunnen afhalen buiten de eurozone. Ik was ook in Singapore, Indië en Hong Kong en geld afhalen ging inderdaad probleemloos, alleen niet aan alle ATM's, en soms kreeg ik de boodschap 'daily limit exceeded', niettegenstaande ik de drie dgen ervoor niks afgehaald had. Het is inderdaad zo dt je maar de tegenwaarde van 500 euro per dag, en 1260 euro per week kan afhalen.
Nu heb ik niet alleen een prachtige tijd met Janice doorgebracht, maar ik had ook zakelijke contacten in Cebu. Ik ben van plan ook zelf iets te beginnen daar, maar voorlopig zullen de geldtransfers voorlopig richting mijn Filipijnse partnerfirma gaan. PayPal was een optie, maar ik gaf er de voorkeur aan met een bank te werken. Ik stuur al jaren geld naar Janice met LCC, 4 euro voor eender welk bedrag, en elke vijfde transactie is gratis. Janice kan cash gaan halen in elke Banco de Oro of in een l'Hullier.
Omdat ik dus in de toekomst een rekening wil in :smiley-philippines: nam ik contact met BDO. Ik kreeg heel snel een mailtje terug, en ik kan inderdaad een rekening openen, en via LCC rechtstreeks euros (die LCC al omwisselt voor pesos aan een redelijke koers, al blijft die maar dalen....) op mijn rekening zetten. Er is wel een hele papierwinkel en ik zal persoonlijk moeten gaan tekenen om de rekening te activeren, maar het is toch wel een oplossing als het om redelijk hoge bedragen gaat. Bank to bank (gewoon van een  :belgiesmiley: bank naar een  :smiley-philippines: bank) is schandalig duur

Misschien domme vraag maar wie of wat is LCC? Ik zocht op internet maar kom uit bij verkoop van plafonds  :lachen: en dat zal 't wel niet zijn eh...

thx,
koy
leven en laten leven...

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Budgie

Citaat van: koy op vrijdag 20 januari 2012, 15:52:25


Misschien domme vraag maar wie of wat is LCC? Ik zocht op internet maar kom uit bij verkoop van plafonds  :lachen: en dat zal 't wel niet zijn eh...

thx,
koy

Op de tweede pagina bij Google  deze http://www.lccmt.com/

Denk dat Joris die bedoelt
Getting older beats the alternative -dying young

Koen


kamperman