Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening in phil

Gestart door bruno13, woensdag 7 september 2011, 13:02:31

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

 Tja , er zijn vele manieren om geld over te schrijven naar de Ph . dit is hoe ik het doe . Ik heb hier een savings account bij RCBC met een bankkaart,. In Belgie bij PNB fortis . Met pc banking maak ik een internationale overschrijving in PESO met GEDEELDE kosten. men kan tot 50000 euro in eenmaal overschrijven. kosten in Belgie 8 euro + btw hier in de ph 100 peso. Let wel elke storting over 10000 euro moet door de bank gemeld worden, dus er kan een controle door de fiscus zijn. Overschrijven in euro's ook geprobeerd,... maar niet zo gunstig. Iedere afhaling hier met een buitenlandse bankkaart kost je temet 200 peso. max bedrag per afhaling 10000 peso
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Citaat van: Luc op donderdag  8 september 2011, 15:10:29
Wanneer je een tijdje je rekening niet gebruikt dan wordt die rekening een "dormant account". Bij PNB is het geloof ik na 1 jaar. Dan beginnen ze elke maand 2% van je rekening af te halen  :negatief:




Is dat zo???? :confused2:

shando

Ik gebruik gewoon moneybookers.


Kano

Shando, op de site http://fxglobaltransfer.oanda.com/ kan ik niet vinden dat je ook Filipijnse pesos kan zenden.  :weetikniet:  :ikkeniebegrijp:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

shando

Citaat van: Kano op maandag 14 mei 2012, 00:25:34
Shando, op de site http://fxglobaltransfer.oanda.com/ kan ik niet vinden dat je ook Filipijnse pesos kan zenden.  :weetikniet:  :ikkeniebegrijp:

http://fxglobaltransfer.oanda.com/fxglobaltransfer/why-fxglobaltransfer
http://fxglobaltransfer.oanda.com/fxglobaltransfer/walkthrough/

Dit is ietwat ingewikkeld. In bovenstaande links vind je info hoe je het geld kan versturen naar een filipijnse bankaccount.

Ikzelf handel ook in de forex. Dit is nogal risky en niet voor iedereen weggelegd. Het is voor iedereen vrij toegankelijk en je kunt dit online overal ter wereld doen.

Met een forex account kun je handelen met verschillende currencies zonder comissie's net zoals de banken doen. Je krijgt de real-time rates op dat moment. Je bent niet verplicht om te handelen. Ik raad mensen het ook niet aan om hierin te gaan handelen.


Ik heb mijn forex-accounts gekoppeld aan een moneybooker account. En daarbij een prepaid mastercard aangevraagd en dit aan mijn vriendin gegeven.

Mijn moneybooker kan ik funden met mijn eigen creditcard. Dit kan heel snel gedaan worden.
Als dit gedaan is dan kan mijn vriendin dit weer opnemen in the phils met de prepaidcard of er zelfs mee betalen in de grotere shoppingmalls.

Wat ik meestal doe is:
- ik zet een bepaald bedrag in $ in mijn forex- accounts + ik zet dezelfde hoeveelheid in â,¬ in mijn moneybookers account.
- de peso lijkt wel gekoppeld aan de $. Stijgt de $ t.o.v de â,¬ dan stijgt de peso ook. Andersom evenredig.
- indien de $ stijgt tov de â,¬ dan verkoop ik de $ in mijn forex-account  en dan kan mijn vriendin die opnemen.
In feite koop je meer â,¬ met die ene $ en krijgt mijn vriendin dus meer php.
- stijgt de â,¬ tov de $ dan verstuur ik het geld via moneybookers. Hierbij krijgt mijn vriendin ook weer meer php omdat de peso dan ook verzwakt is tov de â,¬.




Luc

Citaat van: blauwvinger50 op zondag 13 mei 2012, 19:32:03
Citaat van: Luc op donderdag  8 september 2011, 15:10:29
Wanneer je een tijdje je rekening niet gebruikt dan wordt die rekening een "dormant account". Bij PNB is het geloof ik na 1 jaar. Dan beginnen ze elke maand 2% van je rekening af te halen  :negatief:




Is dat zo???? :confused2:

vroeger in ieder geval. Nu lees ik dat er een wetsvoorstel was om dit af te schaffen. Ik heb geen idee of dat al is goedgekeurd.

Bill seeks to stop banks from charging dormant accounts

Cagayan de Oro Representative Rufus Rodriguez and Abante Mindanao partylist Representative Maximo Rodriguez Jr., who filed House Bill 4438, said they have been receiving complaints from overseas Filipino workers returning home enraged after finding their bank deposits much reduced because of the charges - ranging from P300-500 a month - on their accounts.

http://www.interaksyon.com/article/2423/bill-seeks-to-stop-banks-from-charging-dormant-accounts
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Koen

Moneybookers kaart staat op naam van de aanvrager. Soms accepteren de winkels, zoals Zara bvb, de creditkaart enkel met ID.

Onlangs is de De Post (belgische) begonnen met BPAID kaart. Is hetzelfde als moneybookers, met dien verschil dat er geen persoonsnaam op vermeld staat. Het zijn allebei 'mastercards'.

Groeten,
Koen

vvjoris

Citaat van: Koen op maandag 14 mei 2012, 20:56:10
Moneybookers kaart staat op naam van de aanvrager. Soms accepteren de winkels, zoals Zara bvb, de creditkaart enkel met ID.

Onlangs is de De Post (belgische) begonnen met BPAID kaart. Is hetzelfde als moneybookers, met dien verschil dat er geen persoonsnaam op vermeld staat. Het zijn allebei 'mastercards'.

Groeten,
Koen

AXA heeft nu ook een prepaid MasterCard, je kan er kiezen of je naam erop staat of niet
Belfius (ex Dexia) start er binnenkort ook mee

Vermoed dat alle banken het binnenkort zullen hebben, tariefvergelijking zal interessant zijn (AXA en Bpost verschillen nogal, zowel in aantal kaarten die je mag hebben, maximum bedrag per jaar, gebruikslimieten, kostprijs (10 vs 18 of 19 euro), enz....)

Moneybookers, dat nu van naam veranderd is in Skrill, heb ik al jaren, functioneert perfect en is niet zo duur (kost is lager dan kost bij BPost en AXA) Soms wat moeilijk als je uw code kwijt bent, maar dat betekent dat ze een goede security hebben, want het heeft toch een weekje geduurd voordat ik terug aan mijn geld kon (door een dagje ouder te worden gaat mijn geheugen meer en meer op een zeef gelijken)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

www.asiatrade-oostende.com

simpel om geld te sturen naar RP : â,¬ naar PHP

via worldwide money transfer CMT Coinstar , slechts 5â,¬  kosten aan zeer goede exchange rate,

storten op bankrekening in RP, pick-up in diverse banken of  Cebuana Lhuillier na 30 min.

tot 4995 â,¬ per dag

probeer het ... goedkoop, snel, efficient, renderend...

prettige dag verder  :hoedjeaf: