Re:geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door www.asiatrade-oostende.com, woensdag 6 juni 2012, 11:34:16

Vorige topic - Volgende topic

www.asiatrade-oostende.com

Kano,

bedoel  je geld sturen uit de Filipijnen naar Nederland ? of begrijp ik verkeerd ?

Kano

Verkeerd begrepen inderdaad. Het gaat om geld sturen vanaf een Nederlandse bank naar een Filipijnse bankrekening of cash af te halen bij een Filipijnse bank.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op donderdag  7 juni 2012, 14:18:11
Verkeerd begrepen inderdaad. Het gaat om geld sturen vanaf een Nederlandse bank naar een Filipijnse bankrekening of cash af te halen bij een Filipijnse bank.

dan zal je eerst de formaliteiten moeten doorlopen denk ik...

zoals bij hun registreren... dan moet je persoonlijk aanwezig zijn...

www.asiatrade-oostende.com

#23
 " Nederlanders in de Filipijnen " ...   of verkeerd uitgedrukt ?

ik zal navragen of het mogelijk is om voor personen met, andere dan Belgische domicilie,
geld te sturen naar de Filippijnen vanuit Belgie


vvjoris

Citaat van: www.asiatrade-oostende.com op donderdag  7 juni 2012, 17:07:03
" Nederlanders in de Filipijnen " ...   of verkeerd uitgedrukt ?

ik zal navragen of het mogelijk is om voor personen met, andere dan Belgische domicilie,
geld te sturen naar de Filippijnen vanuit Belgie



Ik heb al vanuit London, UK, gestuurd naar Cebu met LCC, en dat was geen enkel probleem, dus ik veronderstel dat het bij Asia Trade ook wel zal gaan. LCC was ietske duurder in UK, maar nog steeds vééééééééééééééééééééél goedkoper dan WU
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

www.asiatrade-oostende.com

aan kano

het is mogelijk om via ons geld te sturen naar de Filippijnen, met voorlegging van geldig ID
en bewijs van domicile

mvg

Kano

Citaat van: xav op donderdag  7 juni 2012, 14:42:42
dan zal je eerst de formaliteiten moeten doorlopen denk ik...
zoals bij hun registreren... dan moet je persoonlijk aanwezig zijn...

Bij LCC kun je je online registreren. http://en.lccmt.be/online-registration/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: xav op donderdag  7 juni 2012, 14:42:42
Citaat van: Kano op donderdag  7 juni 2012, 14:18:11
Verkeerd begrepen inderdaad. Het gaat om geld sturen vanaf een Nederlandse bank naar een Filipijnse bankrekening of cash af te halen bij een Filipijnse bank.

dan zal je eerst de formaliteiten moeten doorlopen denk ik...

zoals bij hun registreren... dan moet je persoonlijk aanwezig zijn...

Ik heb enkele maanden geleden een mail gestuurd naar de klantendienst van Banco De Oro met dezelfde vraag. Ze waren redelijk snel met antwoorden, en ze hebben me de nodige documenten gestuurd om als non-resident foreigner een rekening te openen. Ik ga dat nu regelen volgende maand als ik er ben, want je moet effectief persoonlijk gaan om de nodige documenten te tekenen.

Kwestie van geld op te sturen van hier dat dan op je rekening komt ginder is het ook mogelijk LCC, en blijkbaar ook Coinstar (evt. via Asia Trade Oostende, alles kan on line verlopen als je een scanner hebt), te gebruiken. Je stuurt dan geld naar jezelf, en je spreekt af met BDO dat het op je rekening moet. Ik heb het hen gevraagd, het was geen probleem zeiden ze. De kost is veel minder dan bank to bank (vanuit België is het dus minimaal 28 euro, voor zover ik weet, maar ze rekenen nog een % bij op het bedrag)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

#28

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag  9 juni 2012, 13:44:13
Citaat van: www.asiatrade-oostende.com op zaterdag  9 juni 2012, 06:58:10:smiley-philippines: :smiley-philippines: :smiley-philippines:
het is mogelijk om via ons geld te sturen naar de Filippijnen, met voorlegging van geldig ID
en bewijs van domicile


mvg

zodus, geen geldig id en bewijs van woonst  in[belgie??] dan geen geld naar   :smiley-philippines:  .   :denk:  .






Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Een domicilie in :smiley-philippines: is toch ook een domicilie?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag  9 juni 2012, 13:44:13

zodus, geen geldig id en bewijs van woonst  in[belgie??] dan geen geld naar   :smiley-philippines:  .   :denk:  .

vraag,  is dat een nieuwe wet of zo??????

want enkele maanden geleden weigerde axa bank in bels mijn gevraagde overschrijving uit te voeren naar

mijn euro rekening hier bij bpi.......


En welke reden hebben ze daarvoor gegeven??