Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Ik speel geen dictator hoor, dat doet mijn vrouw wel. Maar kom hier maar eens langer wonen, dan begrijp je de kritiek op dit land wat beter.

Feit is dat het gras altijd groener is aan de andere kant.

janvanderijt


janvanderijt

ik woon er nu twee en een half jaar en met de gedachte dat ik wist dat ik naar een derde wereldland zou gaan
heb ik het hier vreselijk naar mijn zin
ga hier naar de bowling iedere week zit in een fijn team allemaal tof
om de beurt een rondje net als in nederland ook soms gebeurt
ga op tijd mijn pilsje drinken ook nooit problemen
fam heeft nog nooit om een lening gevraagt
snap niet wat iedereen hier klaagt
zal wel aan mij liggen denk ik

Adik

Ik vraag me af waarom sommige mensen lijken te verwachten dat je 'roze bril' geluiden te lezen krijgt in een topic dat 'wat stoort je aan de filipijnen?" heet? Ik vraag me af waarom sommige mensen alleen maar dingen willen horen die overeenkomen met hun mening?

Een uitlaatklep waarbij een aantal frustrerende dingen (omdat je het bijvoorbeeld lang anders gewend bent) op een rijtje worden gezet lijkt me heel menselijk, maar dat wil nog niets zeggen over het geheel. Bovendien valt en staat dit forum bij subjectieve bijdragen. Als iets ergens op de filipijnen is opgevallen of ervaren wil dat nog niet zeggen dat dit exemplarisch is voor de hele filipijnen. Het kan net zo goed iets zeggen over die paar pinoy die je ergens bent tegen gekomen of over het gedrag wat je zelf oproept. 

De wereld houdt bij veel mensen op bij hun eigen beleveniswereld. Empatisch vermogen lijkt ver te zoeken. Jammer, je zou meer mogen verwachten van mensen die veel tijd doorbrengen in een ander land met andere cultuur.

joost


@ janvanderijt : Ik heb al verschillende keren geprobeerd 'n persoonlijke mail te sturen maar dat lukte me steeds niet. Dank je wel voor je compliment. :happy:
@ yepyep : Ik loop al lang genoeg mee in deze wereld , wel wonend in Nederland , om te weten hoe het is om te wonen in de Filipijnen.

Groeten Joost.

dozo

en ook tien punten van my joost.
ik woon er niet ,maar ik ga daar
regelmatig heen. ik bespeur erg veel fustratie  :negatief:
van bepaalde mensen.
verander de wereld en begin by jezelf. :nederlandsevlag: :smiley-philippines:

erikjohan

Citaat van: joost op maandag 21 juli 2014, 10:27:15
Als ik in 'n land moest wonen waar echt niets maar dan ook echt niets deugt , zoals verschillende forumleden hier vermelden , wat doe je daar in hemelsnaam nog? Of kunnen jullie dan geen dictatortje meer spelen?

:applaus: Wat me onder andere stoort is het arrogante gedrag van de verschillende Kano's daar .
En Joost tien punten van deze kant . 

Soushkin

Citaat van: MadRed op maandag 21 juli 2014, 09:31:10
Hier toch wat nuance. Ik wilde dit zelf doen (boodschappen inpakken en fastfood op ruimen etc) maar kreeg van de hulpjes daar te horen dat ze dat liever niet hebben want dan krijgen ze een reprimande van de chef en kunnen ze hun baan kwijt raken. Het zal vast wel ontstaan zijn uit luiheid maar dat is het nu niet echt meer.

Ik sta erop het zelf te doen. Bij Shopwise lopen de baggers al weg als ze zien dat ik aan de kassa sta. Ze weten van mij dat ik niet wil dat ze m'n spullen inpakken. Ik ben vanuit Nederland gewend om het zelf te doen dus waarom hier niet?

Verder ben ik ook niet zo tevreden over de manier waarop ze het doen. Loop ik daar met 5/6 van die papieren zakken terwijl ik alles zo in m'n rugzak kan steken. Ze waren er in het begin dan ook vrij verbaast over hoeveel ik in m'n rugzak kan stoppen haha.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Citaat van: erikjohan op maandag 21 juli 2014, 14:34:55

:applaus: Wat me onder andere stoort is het arrogante gedrag van de verschillende Kano's daar .
En Joost tien punten van deze kant . 

Ja, duidelijk. Ik kwam een aantal weken terug een Amerikaan tegen die me uitnodigde een biertje met hem te gaan drinken in een van de bars hier in Paseo. Omdat ik toch niks beters te doen had ben ik op z'n uitnodiging ingegaan. Na ongeveer een half uur ben ik weer weggegaan. Die gast kon alleen maar lullen over hoe de Pinay's goedkope hoeren zijn die alleen goed waren voor sex en hoeveel hij er al wel niet geneukt had etc. Daar hou ik dus niet van.

Een Belg die ik kende had het altijd over apenkoppen etc. Kleinerend/denigrerend over de bevolking hier doen. Hou ik dus ook niet van.

Rinus Besteben had daar ook een handje van, die Pinoy's hier kunnen niets etc.



True. Er wordt hier een hoop aangeklooid door de bevolking. Is wel gewoon waar. Ze maken van het land een teringzooitje. Overal ligt de vuilnis etc. Rekenen kunnen een heleboel mensen niet, maar goed, dat kunnen ze tegenwoordig ook in Nederland niet meer. Zo zijn er een hele hoop dingen waar ik als Nederlander niet bij van word, maar oke. Je zult toch moeten aanpassen als je hier woont anders wordt je gillend gek en wil je weer terug naar Nederland of Belgie.


Als je hier niet woont heb je makkelijk praten. Je zou voor de lol eens in een gemiddelde buurt ergens in Manila NCR moeten gaan wonen voor een jaartje ofzo. Dan denk je er ook zo over als de gemiddelde persoon die hier al een tijdje woont. Dat we nu in een subdivisie bij Paseo/Nuvali in Santa Rosa wonen is gewoon een verademing vergeleken met Cainta waar we eerst gewoond hebben.

Hier hoor ik 's nachts de krekels of wat het dan ook mogen zijn en overdag hoor ik de vogeltjes fluiten en af en toe komt er eens een auto langs. In Cainta was het 24/7 lawaai van die kut KTV bars, brommers met uitgeboorde uitlaatpijpen en ga zo maar door.





Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Beroerde infrastructuur en stadsplanning.  :negatief:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: