Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziektekostenverzekering.

Gestart door janenerica, vrijdag 15 november 2013, 11:44:56

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

En waar als ik vragen mag?
Als toerist kan je nu mits een twemaandelijkse verlenging 3 jaar blijven hebik hier ergens gelezen  :weetikniet: een spaarpotje aanleggen is de beste verzekering.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janenerica

We willen gaan wonen in Malolos Bulacan. Iets ten noorden van Manilla.

Als we je goed begrijpen zou je dus pas na 3 jaar het land 1 dag moet verlaten om dan weer opnieuw een toeristenvisum te kunnen krijgen ipv na 1 1/2 jaar?

Jan en Erica

Ronny55

Citaat van: janenerica op dinsdag  7 januari 2014, 10:58:56
We willen gaan wonen in Malolos Bulacan. Iets ten noorden van Manilla.

Als we je goed begrijpen zou je dus pas na 3 jaar het land 1 dag moet verlaten om dan weer opnieuw een toeristenvisum te kunnen krijgen ipv na 1 1/2 jaar?

Jan en Erica
weet niet op welk topic precies maar daar stond dat er van af dit jaar een nieuwe regeling is voor toeristen visum
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Bulacan is op zichzelf een goedkope province met huizen vanaf P3000 p/maand.
Het is echt provinciaal en weinig te beleven, tenzij je naar het naast gelegen angeles city pampanga gaat, maar ik mag aannemen dat deze plaats jullie niet  zal aanspreken. Daar wonen wel veel   :nederlandsevlag::belgiesmiley:
zelfs hotel eigenaars. Voor een uitstapje wel leuk.

Voor rust en eenvoud is bulacan perfect.  :thumb:




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janenerica

Rust en eenvoud is precies wat we zoeken.
We zijn mensen die niet veel nodig hebben, daarom denken wij ons in Malolos prima te kunnen settelen.

Dank je wel voor de link, maar wat is het verschil tussen de 24 en 36 maanden?

Jan en Erica

Ronny55

Citaat van: janenerica op dinsdag  7 januari 2014, 13:02:02
Rust en eenvoud is precies wat we zoeken.
We zijn mensen die niet veel nodig hebben, daarom denken wij ons in Malolos prima te kunnen settelen.

Dank je wel voor de link, maar wat is het verschil tussen de 24 en 36 maanden?

Jan en Erica
12 maanden  :lachen: 24 maanden is voor buitenlanders die een visum moeten hebben om de  :smiley-philippines: binnen te mogen
                              36 maanden voor buitenlanders die zonder visum naar de  :smiley-philippines: mogen komen waaronder  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: O.A

Maar nog het is een pas gewijzigde wet, schiet me niet af als het niet klop ....effe navragen op het B.I. bij je eerste verlenging mss de beste optie.  :weetikniet:

Heb het ook maar van een ander lid overgenomen van het forum.

Er was ook sprake van een 6 maandelijkse verlenging maar dat zal wel een kwakkel zijn.  :weetikniet:

Zo dingen beter bij mensen effe informeren die u 100% zeker en juist kunnen antwoorden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55


Citaat van Forumlid luc gecopieert

Allowable Extensions

Foreigners admitted under Section 9 (a) of the Philippine Immigration Act (PIA) of 1940, as amended, or Executive Order No. 408, as amended, may extend their authorized stay every two (2) months for a total stay of not more than:
a) Twenty-four (24) months for visa-required nationals; and
b) Thirty-six (36) months for non-visa required nationals.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Soushkin

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 januari 2014, 13:33:21
Citaat van: janenerica op dinsdag  7 januari 2014, 13:02:02
Rust en eenvoud is precies wat we zoeken.
We zijn mensen die niet veel nodig hebben, daarom denken wij ons in Malolos prima te kunnen settelen.

Dank je wel voor de link, maar wat is het verschil tussen de 24 en 36 maanden?

Jan en Erica
12 maanden  :lachen: 24 maanden is voor buitenlanders die een visum moeten hebben om de  :smiley-philippines: binnen te mogen
                              36 maanden voor buitenlanders die zonder visum naar de  :smiley-philippines: mogen komen waaronder  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: O.A

Maar nog het is een pas gewijzigde wet, schiet me niet af als het niet klop ....effe navragen op het B.I. bij je eerste verlenging mss de beste optie.  :weetikniet:

Heb het ook maar van een ander lid overgenomen van het forum.

Er was ook sprake van een 6 maandelijkse verlenging maar dat zal wel een kwakkel zijn.  :weetikniet:

Zo dingen beter bij mensen effe informeren die u 100% zeker en juist kunnen antwoorden.

Ik ben geen kwakkelaar hoor, als je graag wilt zal ik m'n bonnetje van de immigratie hier posten zodat je met eigen ogen de zes maanden kunt aanschouwen.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronny55

hola hola dat was niet persoonlijk bedoeld he , ik las alleen maar wat op de site van BI was en vermits je ooit eens gepost had van die zes maanden ...en dat dat een mogelijkheid zou worden  :confused2:
Die kwakkel is bedoeld voor die wet text want daar wordt enkel gewag gemaakt van elke twee maand vernieuwen. Waarom staat er van die 6 maanden niks in die wettext als dat ook mogelijk is  :weetikniet: wat moet je dan denken  :confused2:

Btw , je hoef voor mij niks te bewijzen , ik geloof je wel als je zegt dat je voor 6 maanden heb kunnen verlengen,  :thumb: voor u, maakt voor mij niks uit ik heb een permanent resident visa. Jij bent dan wel de eertse zover ik weet  :jajaja: , waarom niet iemand moet de eerste zijn.



Precies een kort lontje   :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.