Biz group wants to revive Manila tourist belt

Gestart door Rich, maandag 11 augustus 2014, 00:00:16

Vorige topic - Volgende topic

Rich

MANILA, Philippines - A group of businessmen will launch today a cleanup drive to revive the Ermita-Malate tourist belt in Manila.

The campaign, dubbed "Harap Ko, Likod Mo: Sagot Ko," aims to rid Malate and Ermita of street dwellers, illegal vendors and other eyesores to entice foreign and local tourists to visit the city, Kenneth John Montegrande, spokesman for the Ermita-Manila Business Owners Association, said.

He said Manila Mayor Joseph Estrada vowed to help in the campaign.

The group sought the help of the Manila Police District to thwart lawless elements preying on tourists.

Montegrande expressed hope they will be able to bring back the former glory of Ermita and Malate.

The Metropolitan Manila Development Authority and the Departments of Social Welfare and Development and Public Works and Highways are also supporting the campaign.

Source : http://www.abs-cbnnews.com/nation/metro-manila/08/10/14/biz-group-wants-revive-manila-tourist-belt
Rich de Nederbelg.

gosternokke

bring back the former glory of Ermita and Malate.  :denk:       Mag ik daar uit afleiden dat de redlight district nieuw  leven in word geblazen ?     heeft 25 jaar geduurd voor dat ze nu pas tot de concusie komen dat Ermta & Malate een verpauperde zooi is.

Maar dat zal niet makkelijk zijn de toeristen weer terug te halen.  De mooi moderne hotels zitten nu toch vaak  in de niewe wijken  Hoe heet dat daar Globalcity ? of zoiets.

Laatste tijd had ik al eerder het gevoel dat men wat van plan was.  Na meer dan 40 jaar gesloten te zijn, is paar maanden terug  het Lunetahotel in Ermita weer heropend.   

  http://megacities-go-services.com/layout/set/print/Manila/Latest-News-Articles/Newly-reopened-the-Luneta-Hotel   

Is een prachtig gebouw , uit het koloniale tijdperk, dat als 1 van de weinige de bombardementen van Ermita heeft overleefd in de 2de wereldoorlog.

  Toen ik begin jaren 80 voor de eerste keer in Lunetapark kwam stond het er al verpauperd bij, als een rotte kies tussen de andere gebouwen.


  En zo blijf er werk aan de winkel, de ene mayor sloopt de boel  (  Alfredo LIM vooral )  de anderen bouwen  het weer op

Amice

Tja geld moet rollen zeggen ze wel en aangezien het toch maar geld van anderen is, kun je de boel wel afbreken.  :jajaja:

Overigens denk ik eerder dat ze daarmee de baywalk bedoelen van Atienza maar er zal en heus masterplan moeten komen om het gebied weer enigszins op orde te krijgen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Ja, want ook de criminaliteit doet er geen goed aan. Jaren terug was Maria Orosastreet  in Malate een heel levendig gebied  met vooral  gaybars & aanverwante entertainment, en die zijn daar weggevlucht bijna allemaal naar  Timog Avenue, in Cubao is dat dacht ik ?

En zo gaat de neerwaartse spiraal dus verder naar beneden.

Heb ik ook nooit begrepen waarom Lim die baywalk door Atienza gebouwd weer moest slopen   :weetikniet:     Soort politiek rancune ?  Wat de ene mayor laat bouwen laat zijn opvolger slopen  :lachen:   

  Leeft Alfredo Lim nog trouwens ?   


Rich

Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: gosternokke op maandag 11 augustus 2014, 15:37:59
Ja, want ook de criminaliteit doet er geen goed aan. Jaren terug was Maria Orosastreet  in Malate een heel levendig gebied  met vooral  gaybars & aanverwante entertainment, en die zijn daar weggevlucht bijna allemaal naar  Timog Avenue, in Cubao is dat dacht ik ?

En zo gaat de neerwaartse spiraal dus verder naar beneden.

Heb ik ook nooit begrepen waarom Lim die baywalk door Atienza gebouwd weer moest slopen   :weetikniet:     Soort politiek rancune ?  Wat de ene mayor laat bouwen laat zijn opvolger slopen  :lachen:  

 Leeft Alfredo Lim nog trouwens ?  



Feit was dat baywalk teveel mensen trok en de aandacht van het LIM project ocean park afleidde. De reden van sluiting en demolission was des tijds dat het een sidewalk was en geen winkel/horeca straat.
Baywalk is echter al verplaatst naar MOA in pasay dus het al weinig zin hebben om daar nu weer een copie van neer te zetten. Reden temeer dat er een goed master en beleids plan komt als men de zaak daar wil opvijzelen.

Maria orosa en Adriatico circle draaien nog als voorheen, zei het dat er veel wisselingen in de barren heeft plaatsgevonden.

Lim is nu ver in de 80 en ik weet niet of hij nog een sledgehammer kan hanteren.  :floet:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent