BREAKING: BPI Savings Account Holders Experiencing Lost Money, Negative Balances

Gestart door Rich, woensdag 7 juni 2017, 10:50:09

Vorige topic - Volgende topic

Rich

MANILA, PHILIPPINES -- Just this morning, a lot of BPI account holders are having issues with their account as some have lost money and some have negative balances.

Storms of mad customers from one of the largest banking company in the Philippines, Bank of the Philippine Islands, have been ranting on social media due to irregularities happening on their accounts, affecting every savings or current accounts they have.

Just today, around 6:30AM, news cracked as one of employees from an international BPO company located in Ortigas claimed that they were missing a huge amount of money from their payroll accounts. It was easily assumed that the problem was only on the company's end, until another savings account from the said bank has also lost a significant amount of money, which is in no way connected to the company.

Soon after, it was proven that it was not about the payroll department as there has been a storm of tweets circulating online that BPI accounts may have been hacked as some are seeing withdrawals and even some are getting negative balances as up to five digit negatives.

Source : http://www.trendcup.com/2017/06/breaking-bpi-savings-account-holders.html?spref=fb

Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Je kan nu niet eens meer je saldo online checken en al het BPI betaal verkeer is stilgelegd. Creditcards en debetcards van BPI kon je vandaag niet gebruiken...

Rich

Rich de Nederbelg.

bananacreek

BPI admitted that it was an internal "GLITCH"and which would be resolved in a day....... :confused2: :confused2:


Pjottr

Typisch Eerst maar de verantwoording bij de klant leggen Ik noem dat de arrogantie van de Bank. Je moet dan maar zien dat je jouw geld weer terug krijgt.
Nee want de Bank maakt geen fouten, toch?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Rich

BPI says services to 'normalize' on Friday
ABS-CBN News
Posted at Jun 09 2017 11:48 AM | Updated as of Jun 09 2017 12:03 PM




MANILA - Bank of the Philippine Islands said Friday it expected services to "normalize" within the day, as it reeled from a two-day disruption that inconvenienced customers.
Electronic channels have been hit with high traffic volumes since being restored at 9 a.m. on Thursday, which may lead to "intermittent difficulties," the bank said in a statement.
"We expect our services to normalize as the day progresses, and thank you for your patience and understanding," the bank said.
The bank said ATM and over-the-counter transactions were available.
Banks expect high transaction volumes on Friday due to the long weekend. Monday is a public holiday for Independence Day.

Source : http://news.abs-cbn.com/business/06/09/17/bpi-says-services-to-normalize-on-friday
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Eigenaars van de BPI....AYALA Corporation.....nog een ander ....en... ARCHBISSHOP TAGLE VAN MANILA......DUS HET GELD WAT U IN HET ZAKJE DOET IN DE RK KERK GAAT NIET NAAR DE ARMEN MAAR NAAR DE BPI????..................... :lachen: :lachen: :run: :run: :run: :run: :run: :run:

Money?.. :confused2: :confused2: :denk: :denk: :denk:..what money are you talking about?............. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


Pinkpanther

Dus bankrekeninghouders van BPI  zijn hun geld kwijt......  ???   :haha: :haha:
Of wat is er nu aan de hand met BPI ??   Toch een vrij grote bank in the PHP..  denk ik.
Ik zit bij BDO  maar daar zou het dus ook zomaar kunnen gebeuren ??

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

bananacreek


Luke

Volgens de berichten had de "computer" (zal wel een operator geweest zijn) een verkeerd bestand geladen dat de rekeningen update van de voorbije maand. Met gevolg dat eer dubbele transacties, dus dubbel hetzelfde bedrag gedebiteerd of dubbel gecrediteerd. Er waren al klanten die gauw het dubbel krediet opmaakte ....  :biggrinn:

maastricht

Dat klopt precies, 3 opnames van Mei zijn in Juni weer opgenomen en nu weer teruggestort.  Verkeerd betalings-batch bestand geladen dus. Kan gebeuren, hier ook wel eens bij de Rabobank. Kan toch fout gaan wanneer er een mens tussen zit.

opinie

Citaat van: Luke op dinsdag 13 juni 2017, 03:30:55
Volgens de berichten had de "computer" (zal wel een operator geweest zijn)

Waarschijnlijk beiden juist.
Stel dat men de transacties wil controleren. Men geeft de opdracht: verifieer met back-up. Door een fout commando verstaat de computer: verwerk back-up.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinkpanther

Nu, krijg ik een berichtje dat BDO  bank een probeem heeft ...  net als BPI  ???
Het zal wel fake nieuws zijn   :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

bananacreek

Nee, geen fake news en het ging om een aantal pin automaten maar ok dat probleem zou zijn opgelost zoals op tv werd vermeld....maar er kunnen hier altijd vreemde dingen gebeuren...... :denk: :denk: :denk: :run: :run: :run:

kristof19

Wij hadden enkele maanden geleden op de account van onze fertilizersshop bij BDO een verkeerdelijke storting gekregen van 20000 pesos. We hebben er pesticiden en fertilizers mee betaald. Echter enkele dagen later hebben we een storting gedaan van 10000 pesos op deze account en BDO heeft deze som afgenomen.
Ok geen probleem want we gebruiken deze account nu niet meer en we hebben nog altijd een bonus van 10k.  :thankyoufw5: BDO :hoedjeaf:
als je iets kan stelen bij de roversbrigade verdien je een dikke duim :congratualtionsis0: :thumb:
Thank you so much BDO. We will open a new account soon on another name  :happy2: :jajaja: :thumb: :happy:

Pjottr

Citaat van: kristof19 op maandag 19 juni 2017, 03:43:55
Wij hadden enkele maanden geleden op de account van onze fertilizersshop bij BDO een verkeerdelijke storting gekregen van 20000 pesos. We hebben er pesticiden en fertilizers mee betaald. Echter enkele dagen later hebben we een storting gedaan van 10000 pesos op deze account en BDO heeft deze som afgenomen.
Ok geen probleem want we gebruiken deze account nu niet meer en we hebben nog altijd een bonus van 10k.  :thankyoufw5: BDO :hoedjeaf:
als je iets kan stelen bij de roversbrigade verdien je een dikke duim :congratualtionsis0: :thumb:
Thank you so much BDO. We will open a new account soon on another name  :happy2: :jajaja: :thumb: :happy:
Met alle respect maar ik vind dat iemand die dit doet zijn zelf respect verliest
Eerlijkheid duurt nog altijd het langst
Zou dit zelf nooit doen
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

maastricht

Citaat van: Pjottr op maandag 19 juni 2017, 07:26:36
Citaat van: kristof19 op maandag 19 juni 2017, 03:43:55
Wij hadden enkele maanden geleden op de account van onze fertilizersshop bij BDO een verkeerdelijke storting gekregen van 20000 pesos. We hebben er pesticiden en fertilizers mee betaald. Echter enkele dagen later hebben we een storting gedaan van 10000 pesos op deze account en BDO heeft deze som afgenomen.
Ok geen probleem want we gebruiken deze account nu niet meer en we hebben nog altijd een bonus van 10k.  :thankyoufw5: BDO :hoedjeaf:
als je iets kan stelen bij de roversbrigade verdien je een dikke duim :congratualtionsis0: :thumb:
Thank you so much BDO. We will open a new account soon on another name  :happy2: :jajaja: :thumb: :happy:
Met alle respect maar ik vind dat iemand die dit doet zijn zelf respect verliest
Eerlijkheid duurt nog altijd het langst
Zou dit zelf nooit doen
P

Zo zie je maar, een mens mag geen fouten maken, een andere gaat er dan direct misbruik van maken als ze er voordeel van hebben. Het is gewoon stelen natuurlijk. Andersom had de BDO het terug gegeven.

kristof19

Citaat van: Pjottr op maandag 19 juni 2017, 07:26:36
Citaat van: kristof19 op maandag 19 juni 2017, 03:43:55
Wij hadden enkele maanden geleden op de account van onze fertilizersshop bij BDO een verkeerdelijke storting gekregen van 20000 pesos. We hebben er pesticiden en fertilizers mee betaald. Echter enkele dagen later hebben we een storting gedaan van 10000 pesos op deze account en BDO heeft deze som afgenomen.
Ok geen probleem want we gebruiken deze account nu niet meer en we hebben nog altijd een bonus van 10k.  :thankyoufw5: BDO :hoedjeaf:
als je iets kan stelen bij de roversbrigade verdien je een dikke duim :congratualtionsis0: :thumb:
Thank you so much BDO. We will open a new account soon on another name  :happy2: :jajaja: :thumb: :happy:
Met alle respect maar ik vind dat iemand die dit doet zijn zelf respect verliest
Eerlijkheid duurt nog altijd het langst
Zou dit zelf nooit doen
P

Mijn respect voor banken ben ik al lang kwijt en mijn zelfrespect nog niet. Ik word zoals zovelen dagelijks bestolen door banken en wordt mijn spaargeld door hen gebruikt om te speculeren of in geval van de Filipijnse banken leningen te verstrekken tegen woekerrentes van maar liefst 17.5%. Het zijn natuurlijk diegene die niet kunnen betalen die op die manier in de zak worden gezet.
Over diefstal gesproken..... No mercy met de graaiers :neeneenee:
We hebben duidelijk een andere mening want ik ben er trots op :jajaja: :lachen:

Pjottr

& Kristof 19 Dat kan wel zo zijn dat het graaiers zijn maar niemand dwingt jou om bij welke bank dan ook te bankieren. Dat doe je uit vrije wil en je weet bijvoorbaat al wat hun regels zijn en hoe hun protokol er uit ziet.
Als jij dat rovers vindt en- misschien is dat ook wel zo-Wil dat nog niet zeggen dat je dan terug moet roven. Je bent dan zelf geen haar beter.
Waarom ik zo reageer? Omdat ik het persoonlijk beneden de maat vind. Basta.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

kristof19

Citaat van: Pjottr op dinsdag 20 juni 2017, 11:08:10
& Kristof 19 Dat kan wel zo zijn dat het graaiers zijn maar niemand dwingt jou om bij welke bank dan ook te bankieren. Dat doe je uit vrije wil en je weet bijvoorbaat al wat hun regels zijn en hoe hun protokol er uit ziet.
Als jij dat rovers vindt en- misschien is dat ook wel zo-Wil dat nog niet zeggen dat je dan terug moet roven. Je bent dan zelf geen haar beter.
Waarom ik zo reageer? Omdat ik het persoonlijk beneden de maat vind. Basta.
Ok Pjottr, you made your point.  :jajaja: :jajaja:  :agreed:
Ik had het geld al verdeeld onder de armen. 5k onder mijn linkerarm en 5k onder mijn rechterarm  :lachen:
maar ik ga vanmiddag naar de Bdo bank met het gestolen geld + mijn oprechte excuses en de belofte dat ik het nooit meer zal doen.

:fietsen: