Wat mis je nou het allermeeste als je terug bent na je reis op de Filippijnen.

Gestart door Rich, zaterdag 10 december 2011, 14:36:54

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ja,  :jajaja: :jajaja: dat zijn ze. Ik eet er graag 2-3 per dag. Teveel bananen zijn ook weer niet goed (Heb ik oooit gehoord: ivm kalium en de nieren !?)
En dan een lekker dikke rijpe mango. Ananas inderdaad als ie echt heel rijp en zoet is.

Guava alleen als jam (marmelade) zoals ik in NL stroop gebruik, dus bv met spek en mosterd op het brood of met (NL) kaas.
Vind ik deze jam dus lekkerder.

Vergeet ook niet (honing) meloen. Maar die is in EU ok wel te krijgen.

:thumb: :thumb: :thumb:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

Ik eet wekelijks een banaan of 3, maar hier zit er weinig smaak aan. In de Phils weet je hoe een banaan echt moet smaken, en daar eet ik er meer.

Toevallig in de krant hier vorige week een artikeltje over bananen en iets wat ik niet wist.

* Verrassend misschien, maar voor wie wil stoppen met roken, kunnen bananen ook een handje helpen. De vitamines B6 en B12 en de dosis magnesium zouden het lichaam helpen herstellen van de gevolgen van het nicotinetekort.


Nou, dan heeft het bij mij nog niet geholpen in ieder geval  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op maandag 30 januari 2012, 11:31:35
Ik eet wekelijks een banaan of 3, maar hier zit er weinig smaak aan. In de Phils weet je hoe een banaan echt moet smaken, en daar eet ik er meer.

Toevallig in de krant hier vorige week een artikeltje over bananen en iets wat ik niet wist.

* Verrassend misschien, maar voor wie wil stoppen met roken, kunnen bananen ook een handje helpen. De vitamines B6 en B12 en de dosis magnesium zouden het lichaam helpen herstellen van de gevolgen van het nicotinetekort.


Nou, dan heeft het bij mij nog niet geholpen in ieder geval  :weetikniet:

Hier ook niet !!! :happy2: Eet er minimaal 2 per dag maar de pakjes sigaretten zijn er ook 2 per dag  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

ah, kijk aan dan dien ik toch wel enige bevestiging te geven hier,want ik doe een verwoede poging om te stoppen met roken en heb wel vitamine B(in veelvoud) en ik moet zeggen dat de behoefte aan n cigaret niet echt groot is momenteel, maar garantie tot op de stoep he.
Baat vitamine B niet dan schaad het iig ook niet ,toch.

het is haast bij de bananen af, maar die eet ik enkel soms. :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op maandag 30 januari 2012, 12:41:49
ah, kijk aan dan dien ik toch wel enige bevestiging te geven hier,want ik doe een verwoede poging om te stoppen met roken en heb wel vitamine B(in veelvoud) en ik moet zeggen dat de behoefte aan n cigaret niet echt groot is momenteel, maar garantie tot op de stoep he.
Baat vitamine B niet dan schaad het iig ook niet ,toch.

het is haast bij de bananen af, maar die eet ik enkel soms. :biggrinn:

Amice, rook je nog steeds die Marlboro -light via die filtertjes ?? Dat kan je nauwelijks roken meer noemen  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Goed geheugen Jos.  :lachen:
Inderdaad maar ook dat is nu verleden tijd, hoop ik althans.

Tapos, dat kun jij wellicht geen roken meer noemen, maar jou longen zouden mijn attidude toch zeer op prijsstellen.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op maandag 30 januari 2012, 13:09:44
Tapos, dat kun jij wellicht geen roken meer noemen, maar jou longen zouden mijn attidude toch zeer op prijsstellen.  :lachen:

Zeker weten !!  :thumb:

Ik geniet nog steeds van de Gauloises-shag die me 7 maanden geleden is opgestuurd !! Dat spul verdroogd gewoon niet !!!!! Alleen de vloetjes plakken 'n beetje !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Citaat van: Amice op maandag 30 januari 2012, 12:41:49
poging om te stoppen met roken

Gewoon stoppen met roken Amice. Niks plakkertjes, naaldjes, hypnose of electrosigaret, gewoon stoppen.

Ik rooktte 1 pakje per dag. 7 oktober op het vliegtuig naar Doha en door naar manila. In de Phils te druk met regelen om te roken. Nu na 4 maanden geen sigaret meer aangeraakt. (wel 20 kg aangekomen  :floet: )
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Citaat van: Fail_over op maandag 30 januari 2012, 13:18:31
Citaat van: Amice op maandag 30 januari 2012, 12:41:49
poging om te stoppen met roken

Gewoon stoppen met roken Amice. Niks plakkertjes, naaldjes, hypnose of electrosigaret, gewoon stoppen.

Ik rooktte 1 pakje per dag. 7 oktober op het vliegtuig naar Doha en door naar manila. In de Phils te druk met regelen om te roken. Nu na 4 maanden geen sigaret meer aangeraakt. (wel 20 kg aangekomen  :floet: )

Het is juist die 20kg die me parten speelt en me tot stoppen noopt.(rookte overigens ook 1 pakje per dag(met filter en filter)
Moet wel zeggen hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt om te stoppen. Ik ben zelf al 2x gestopt in het verleden 9 en 5 jaar maar het wordt wel moeilijker in de loop van de jaren. maar ach zoals freek de jonge al zong " er is leven na de dood..naaa de dood"  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Fail_over op maandag 30 januari 2012, 13:18:31
Gewoon stoppen met roken Amice. Niks plakkertjes, naaldjes, hypnose of electrosigaret, gewoon stoppen.

Ik rooktte 1 pakje per dag. 7 oktober op het vliegtuig naar Doha en door naar manila. In de Phils te druk met regelen om te roken. Nu na 4 maanden geen sigaret meer aangeraakt. (wel 20 kg aangekomen  :floet: )

Als je het te druk vind om te roken ben je geen roker  :neeneenee: Ik zit nu al manieren te verzinnen om genoeg sloffen mee te smokkelen naar NL in augustus  :negatief: Wat roken betreft : Its more fun in the Philippines  :kusxe8:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....