welke visa aanvragen na huwelijk?

Gestart door gammaracer, woensdag 30 januari 2013, 23:06:46

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo

Nu ben ik helemaal van slag  :weetikniet:
we zijn nu alle benodigdheden aan het verzamelen voor de visa , doch de site heeft blijkbaar meerdere visas
welke visa vraag ik nu werkelijk aan na een huwelijk in  :smiley-philippines::

visa for cohabitation  of  visa voor gezinshereniging ?

en waar zit het verschil ? visa for cohabitation alleen voor niet getrouwden ?

sorry voor deze vraag , de cohabitation visa is veel strenger dan de andere , 2 jaar relatie bewijzen minimum


graag duidelijkheid hiervoor aub

bigfoot12345


Ronny55

 wil je uw vrouw permanent in  :belgiesmiley: idd gezinshereniging
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer


Kano

Bulldozer, het gaat hier toch om een Belgisch visum :ikkeniebegrijp:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gammaracer

ah ja  permanent in  :belgiesmiley:

ben na veel gelees er toch uitgeraakt , de andere is een fiancee visa en dus veel strenger dan de gezinshereniging , die site van de ambasade is wel heel schrikwekkend  onduidelijk

dus visa voor gezinshereniging  (wanneer je reeds getrouwd  bent natuurlijk )

dank voor de bevestiging heren

wordt vervolgd

mvg :hoedjeaf: :thankyoufw5:

Bulldozer

Waar maak je dat uit op Kano? Het is dat gammaracer het in posting 5 zegt, maar verder staat het nergens. Hoewel het er inderdaad op lijkt dat het over Belgie gaat, (had ook nog toeristenvisum kunnen zijn). Ik wil met mijn antwoord alleen maar zeggen dat hij zulke vragen wat duidelijker moet stellen om goed advies te krijgen.

Kano

Gammaracer had het in post 1 over cohabitatie en gezinshereniging, waaruit ik opmaakte dat het over Belgie ging.   :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bigfoot12345

De info op de site is toch niet zo onduidelijk,het is gewoon een zaak om alles eens goed begrijpend te lezen.
Ikzelf haalde alle info daar voor onze visumaanvraag gezinshereniging en hebben die zonder problemen gekregen.
Wel is het zo dat men bepaalde zaken vraagt zonder erbij te zeggen hoe je die documenten moet bekomen,bv document ziekteverzekering.

gammaracer

heb ik dus gedaan , bedoel begrijpend lezen natuurlijk , uiteindelijk kom je er wel uit

t is natuurlijk zoals je het zegt , waar de formulieren vandaan moeten komen of welke aanvaard worden wordt niks over verteld , kon toch wel duidelijker want loonbriefjes etc... kun je natuurlijk niet laten legaliseren ,mogen al dan niet copies zijn ?


mvg  :thankyoufw5:

bigfoot12345

Ik heb al mijn documenten hier in Belgie ingescand en via mail naar mijn vrouw gezonden.
Zij dan alles in kleur uitgeprint en er heeft daar nooit iemand iets van gezegd.
Succes met jullie aanvraag.

Ronny55

Citaat van: bigfoot12345 op zondag  3 februari 2013, 14:00:47
Ik heb al mijn documenten hier in Belgie ingescand en via mail naar mijn vrouw gezonden.
Zij dan alles in kleur uitgeprint en er heeft daar nooit iemand iets van gezegd.
Succes met jullie aanvraag.
Juist , geen probleem....Trouwens ,vadertjestaat weet beter wie jij bent en wat je verdiend dan jij zelf, 2 min op de databank en ze weten meer van U dan jijzelf
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.