Actueel: levensbedreigend gevaarijk !!

Gestart door Baron, woensdag 22 januari 2014, 01:42:10

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf:

Mensen ik wil een EXTRA waarschuwing laten uitgaan voor het gebied Padre Faura / hoek Mabinistreet, Padre Faura hoek MH del Pilarstreet, De Mabinistreet in zijn geheel, idem de MH del Pilarstreet, Santa Monica street (verbindingsstraatje tussen Mabini en MH del Pilar waar Amazonia ook in ligt.
Momenteel is het daar super gevaarlijk. Vooral later op de dag, maar ook op klaarlichte dag, gebeuren daar bijna aan de lopende band overvallen enz. waarbij zwaar geweld niet bij geschuwd wordt. Een weekend in dit kleine gebiedje: een dode, een zwaar gewonde met oog er half uit, een de handen kapot bij het afweren van een mes. Heb ik het dus nog niet over de vele pickpocket en zo.
Wees er supervoorzichtig. Ik ben niet bang nmaar wel voorzichtig. Zelfs korte stukjes neem ik daar een taxi.
Van G Point naar Amazonia, neem een taxi.
De chinees zat eergisteren met een bloedend hoofd en een oog er half uit bij Amazonia op de stoep. Overvallen. Men had hem met een boksbeugel bewerkt, op de 100 mtr van Amazonia naar Manila Bay Cafee (LA cafee).
Overigens niet alleen blanken maar ook aziaten en eigen volk, vooral vrouwen zijn vaak het slachtoffer!


Dat ze wat mensen undercover inzetten en met (mij als) lokaas werken. Met wat politie karate meiden met kleine doch zwaar kaliber wapens en paar gouden kettingen om mijn nek ga ik daar wel rondzwalken of ik dronken ben!

:atyourservice: :rennen:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Tja als je een mayor hebt die niks doet dan zien dat soort gajes wel hun kans.

Ik moet er helaas zakelijk nog wel eens zijn maar voor mij heeft dat gebied eerljk gezegd ook afgedaan.

Het is beter aan de baywalk in pasay bij Mall of Asia.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ifugao

Citaat van: Amice op woensdag 22 januari 2014, 03:05:35
Het is beter aan de baywalk in pasay bij Mall of Asia.

Voor eten en drinken wel, maar.....ehhh...... wat betreft "ander vertier" ook ?

Pinocchio

Ooit zei iemand tegen mij, het zou plezant zijn als het niet zo triestig was.
Het "it's more fun" verhaal begint stilaan groteske vormen aan te nemen..
-In de supermarkt draaien de "bijvul" bedienden overuren om de gaten op te vullen van producten die "out of stock" zijn.
Gardenia brood, zowat het enige eetbare brood van de supermarkt is al een maand niet meer beschikbaar in Dumaguete (samen met heel wat andere dagdagelijkse producten)
Voor de kleinhandel is "out of stock" meer de norm dan de uitzondering.
-In Dumaguete weten  "permanent resident" vreemdelingen nog altijd niet of ze al dan niet hun jaarlijkse aanwezigheid lokaal kunnen melden dan wel naar Cebu of Manila moeten om 310 pesos te betalen, samen met 10 vingerafdrukken plaatsen.
De situatie veranderd met het uur.
-Iedere motor- of auto eigenaar kent intussen het sticker verhaal van LTO.
"maybe next week, Sir" tot je het opgeeft en moet vaststellen bij je volgende smoketest dat je in de problemen zit en je voertuig kan worden in beslag genomen wegens "no sticker"
-Maanden geleden werd aangekondigd dat buitenlanders zonder visum, 30 dagen het land in mogen. Geen mens die weet of dit nu is "implemented" want op de website van immigration vindt je er niets van terug.
Het is juist dat er enorm wordt gebouwd in de Filippijnen en heel wat wegen hebben een fatsoenlijke verharding gekregen wat zou kunnen duiden op vooruitgang in de Filippijnen.
Het dagdagelijkse beeld in Filippijnen verteld evenwel een ander verhaal.
En ja ,ook in de buurt van Dumaguete wordt er om de paar dagen wel iemand een kogel in het hoofd gejaagd, "drug-related" zegt men dan en de zaak is opgelost.

Baron

 :hoedjeaf:

Ja, wat hier loos is .... vertel het maar eens "thuis", ze denken dat je een fantast bent. En dan heb ik nog de neiging eerder te "onder" drijven ipv te overdrijven!
Wat dat visum betreft, weet niet of het op hun site staat, maar het klopt wel; 30 dagen. Maar de eerste verlenging is dan nog maar 29 (of 30).
sta je daar in die rij .... hoewel de arme Pinoy zelf, die naar het buitenland wil gaan werke, die staan in de ochtend om 5.00 al met 800 man in de rij op de stoep. En als het opengaat zijn er al 3000-4000 man wachtende!

De dode van dit weekend op de hoek Padre faura Mabinistreet zou een amerikaan zijn van de US ambassade, en men zegt ook nog een "hoge". Maandag was de ambassade gesloten, of het een  met het ander te maken heeft weet ik niet.
Wat opvalt is dat het niet in het nieuws is geweest. Zover als wij weten.

Of er "iets" aan de boulevard bij MOA te beleven valt weet ik niet. Maar ga je niet lopen en dronken wezen dan hoef je volgens mij niet bang te zijn.
Gewoon taxi en van deur tot deur laten brengen.

:atyourservice: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Luke

Citaat van: Pinocchio op woensdag 22 januari 2014, 04:43:09
Ooit zei iemand tegen mij, het zou plezant zijn als het niet zo triestig was.
Het "it's more fun" verhaal begint stilaan groteske vormen aan te nemen..
-In de supermarkt draaien de "bijvul" bedienden overuren om de gaten op te vullen van producten die "out of stock" zijn.
Gardenia brood, zowat het enige eetbare brood van de supermarkt is al een maand niet meer beschikbaar in Dumaguete (samen met heel wat andere dagdagelijkse producten)
Voor de kleinhandel is "out of stock" meer de norm dan de uitzondering.
-In Dumaguete weten  "permanent resident" vreemdelingen nog altijd niet of ze al dan niet hun jaarlijkse aanwezigheid lokaal kunnen melden dan wel naar Cebu of Manila moeten om 310 pesos te betalen, samen met 10 vingerafdrukken plaatsen.
De situatie veranderd met het uur.
-Iedere motor- of auto eigenaar kent intussen het sticker verhaal van LTO.
"maybe next week, Sir" tot je het opgeeft en moet vaststellen bij je volgende smoketest dat je in de problemen zit en je voertuig kan worden in beslag genomen wegens "no sticker"
-Maanden geleden werd aangekondigd dat buitenlanders zonder visum, 30 dagen het land in mogen. Geen mens die weet of dit nu is "implemented" want op de website van immigration vindt je er niets van terug.
Het is juist dat er enorm wordt gebouwd in de Filippijnen en heel wat wegen hebben een fatsoenlijke verharding gekregen wat zou kunnen duiden op vooruitgang in de Filippijnen.
Het dagdagelijkse beeld in Filippijnen verteld evenwel een ander verhaal.
En ja ,ook in de buurt van Dumaguete wordt er om de paar dagen wel iemand een kogel in het hoofd gejaagd, "drug-related" zegt men dan en de zaak is opgelost.

Die 30 dagen is wel degelijk geimplementeerd, althans in NAIA-1. Heb de laatste 2 keer een 30 dagen stempel in paspoort gekregen.
Tiens... ik dacht dat  Dumaguete  het paradijs was voor buitenlandse gasten!!??

boldy

is het nog wel safe om s'avonds  vanaf rothman hotel naar robinson mall  te lopen ? ik weet ieder geval wel dat ik s'avonds dus niet daar rond ga lopen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Pinocchio

Citaat van: Baron op woensdag 22 januari 2014, 05:02:57

De dode van dit weekend op de hoek Padre faura Mabinistreet zou een amerikaan zijn van de US ambassade, en men zegt ook nog een "hoge". Maandag was de ambassade gesloten, of het een  met het ander te maken heeft weet ik niet.


Maandag 20 januari was een officiele feestdag in de USA namelijk Dr. Martin Luther King Jr. Day

Amice

Citaat van: Ifugao op woensdag 22 januari 2014, 04:24:21
Citaat van: Amice op woensdag 22 januari 2014, 03:05:35
Het is beter aan de baywalk in pasay bij Mall of Asia.

Voor eten en drinken wel, maar.....ehhh...... wat betreft "ander vertier" ook ?

Er zijn barren genoeg daar waar men zowel buiten als binnen kan eten maar waar de rest van de avond ook gevuld is met bands,dans etc.
Het "andere vertier" vind je overal dus ook daar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent