Actueel: levensbedreigend gevaarijk !!

Gestart door Baron, woensdag 22 januari 2014, 01:42:10

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Baron op woensdag 22 januari 2014, 05:02:57
:hoedjeaf:

Ja, wat hier loos is .... vertel het maar eens "thuis", ze denken dat je een fantast bent. En dan heb ik nog de neiging eerder te "onder" drijven ipv te overdrijven!
Wat dat visum betreft, weet niet of het op hun site staat, maar het klopt wel; 30 dagen. Maar de eerste verlenging is dan nog maar 29 (of 30).
sta je daar in die rij .... hoewel de arme Pinoy zelf, die naar het buitenland wil gaan werke, die staan in de ochtend om 5.00 al met 800 man in de rij op de stoep. En als het opengaat zijn er al 3000-4000 man wachtende!

De dode van dit weekend op de hoek Padre faura Mabinistreet zou een amerikaan zijn van de US ambassade, en men zegt ook nog een "hoge". Maandag was de ambassade gesloten, of het een  met het ander te maken heeft weet ik niet.
Wat opvalt is dat het niet in het nieuws is geweest. Zover als wij weten.

Of er "iets" aan de boulevard bij MOA te beleven valt weet ik niet. Maar ga je niet lopen en dronken wezen dan hoef je volgens mij niet bang te zijn.
Gewoon taxi en van deur tot deur laten brengen.

:atyourservice: :daag:




   Kan zijn Baron , dat het niet op tv is geweest in Filippijnen.   Maar het was wel gelijk op internet  , en de amerikaan in kwestie staat met volledige naam en adres vernoemd
http://www.journal.com.ph/index.php/news/metro/65582-american-held-up-slain

  Dus het door politie niet stil gehouden

   

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op woensdag 22 januari 2014, 04:43:09
Ooit zei iemand tegen mij, het zou plezant zijn als het niet zo triestig was.
Het "it's more fun" verhaal begint stilaan groteske vormen aan te nemen..
-In de supermarkt draaien de "bijvul" bedienden overuren om de gaten op te vullen van producten die "out of stock" zijn.
Gardenia brood, zowat het enige eetbare brood van de supermarkt is al een maand niet meer beschikbaar in Dumaguete (samen met heel wat andere dagdagelijkse producten)
Voor de kleinhandel is "out of stock" meer de norm dan de uitzondering.
-In Dumaguete weten  "permanent resident" vreemdelingen nog altijd niet of ze al dan niet hun jaarlijkse aanwezigheid lokaal kunnen melden dan wel naar Cebu of Manila moeten om 310 pesos te betalen, samen met 10 vingerafdrukken plaatsen.
De situatie veranderd met het uur.
-Iedere motor- of auto eigenaar kent intussen het sticker verhaal van LTO.
"maybe next week, Sir" tot je het opgeeft en moet vaststellen bij je volgende smoketest dat je in de problemen zit en je voertuig kan worden in beslag genomen wegens "no sticker"
-Maanden geleden werd aangekondigd dat buitenlanders zonder visum, 30 dagen het land in mogen. Geen mens die weet of dit nu is "implemented" want op de website van immigration vindt je er niets van terug.
Het is juist dat er enorm wordt gebouwd in de Filippijnen en heel wat wegen hebben een fatsoenlijke verharding gekregen wat zou kunnen duiden op vooruitgang in de Filippijnen.
Het dagdagelijkse beeld in Filippijnen verteld evenwel een ander verhaal.
En ja ,ook in de buurt van Dumaguete wordt er om de paar dagen wel iemand een kogel in het hoofd gejaagd, "drug-related" zegt men dan en de zaak is opgelost.


CORRECT EN NIET ANDERS.......... :jajaja: :jajaja:

Gardena bread wordt ergens in Laguna gebakken en vaak is er slechte toevoer en in Robinsons meerdere Gardena producten dan in Lee Plaza en nu beginnen de lokale bakers ook bijv Raisinbread op de shelf van Lee Plaza te brengen.

LTO...vuile vieze corrupte troep

Ik doe mijn reg via de verzekering en die hebben nu al een stapel van meer dan driehonderd klanten die geen registratie kunnen krijgen vanwege sticker problemen bij de LTO, maar in bayawan en Bais zou er geen probleem zijn.....

Gisteren weer ergens een "execution"


ganda

Citaat van: Baron op woensdag 22 januari 2014, 01:42:10
:hoedjeaf:

Mensen ik wil een EXTRA waarschuwing laten uitgaan voor het gebied Padre Faura / hoek Mabinistreet, Padre Faura hoek MH del Pilarstreet, De Mabinistreet in zijn geheel, idem de MH del Pilarstreet, Santa Monica street (verbindingsstraatje tussen Mabini en MH del Pilar waar Amazonia ook in ligt.
Momenteel is het daar super gevaarlijk. Vooral later op de dag, maar ook op klaarlichte dag, gebeuren daar bijna aan de lopende band overvallen enz. waarbij zwaar geweld niet bij geschuwd wordt. Een weekend in dit kleine gebiedje: een dode, een zwaar gewonde met oog er half uit, een de handen kapot bij het afweren van een mes. Heb ik het dus nog niet over de vele pickpocket en zo.
Wees er supervoorzichtig. Ik ben niet bang nmaar wel voorzichtig. Zelfs korte stukjes neem ik daar een taxi.
:atyourservice: :rennen:

Dat is dus vlakbij het Hotel Soriente in de Floresstreet. Heb dikwijls in dat hotel geslapen wegens prijs/kwaliteit. Heb me er nooit onveilig gevoeld, maar de tijden zijn blijkbaar veranderd.

http://hotelsoriente.com/index.php


Amice

Mja, voor diegene die er wonen zal het niet "vlakbij" zijn aangezien het in een andere sectie is gezeteld, ondanks dat het nog steeds Ermita is en zoals je terecht aangeeft het een en ander duidelijk ten nadele is veranderd.

Om een voorbeeld te geven is aan de achterzijde van Soriente, mabinistreet gelegen waar verschillende barren zijn gevestigd.

Het is beter om die barren te bezoeken vanuit UN Avenue dan vanuit padre faura en zeker lopend.
Hetzelfde geldt voor Bocobostreet waar Soriente /floresstreet de weg mee kruist. Het is veiliger om vandaar naar  UN avenue te lopen(waar ook de Ermita PNP office is) dan naar padre faurastreet  Nog niet zo lang geleden is daar een japanner neergeschoten en beroofd.

UN avenue is meer gericht op de zakelijke markt met veel kantoren etc. terwijl je in padre faura meer geconfronteerd wordt met de "gimmick" area.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gibson

Levensbedreigend en gevaarlijk?? Heerlijke titel die eigenlijk nergens over gaat (sorry, maar trekt natuurlijk wel alle aandacht).

- Taxi's, Mindanao, Manila, auto rijden, scooter rijden, Cebu hoeren buurt, etc etc. Allemaal gevaarlijk?? Wel als je dit allemaal leest hier. Wat doen wij hier in godsnaam nog  :lachen:

Corruptie en burocratie? Is overal ter wereld.
Onduidelijk regels? Overal ter wereld
Criminaliteit: Overal ter wereld

Neem het allemaal maar met een heerlijk korreltje zout. Waar je ook ter wereld bent, gewoon aanpassen, niet gek doen en s'nacht niet in je eentje rondlopen. Doe je in weinig grote steden, waar ook ter wereld en dan zeker niet dronken. Overvallers (holduppers is weer zo'n typisch niet bestaande Filipijnse term) zoeken hun slachtoffers uit.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Pinocchio

Wat de Filippijnen echt nodig heeft is leiding

De tijd van Ali Baba en de 40 rovers is voltooid verleden tijd.
De 40 rovers zijn intussen een leger van 400.000 geworden en Ali Baba is een lamme goedzak.

Rich

#16
Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 05:59:28
Levensbedreigend en gevaarlijk?? Heerlijke titel die eigenlijk nergens over gaat (sorry, maar trekt natuurlijk wel alle aandacht).

- Taxi's, Mindanao, Manila, auto rijden, scooter rijden, Cebu hoeren buurt, etc etc. Allemaal gevaarlijk?? Wel als je dit allemaal leest hier. Wat doen wij hier in godsnaam nog  :lachen:

Corruptie en burocratie? Is overal ter wereld.
Onduidelijk regels? Overal ter wereld
Criminaliteit: Overal ter wereld

Neem het allemaal maar met een heerlijk korreltje zout. Waar je ook ter wereld bent, gewoon aanpassen, niet gek doen en s'nacht niet in je eentje rondlopen. Doe je in weinig grote steden, waar ook ter wereld en dan zeker niet dronken. Overvallers (holduppers is weer zo'n typisch niet bestaande Filipijnse term) zoeken hun slachtoffers uit.


Natuurlijk trekt het de aandacht omdat het gewoon een waarheid is als een koe hetgeen de Baron schrijft. Corruptie is idd overal ter wereld, maar er zijn wel degelijk grote verschillen. Onduidelijke regels, ja daar sla je de nagel op de kop  :lachen: Daar is gewoon NIETS geregeld zo simpel is het, dus laat dat overal ter wereld er maar af. En criminaliteit heb je idd overal ter wereld, maar hier maken ze je niet kapot voor 100 peso, en hier staat er geen bolo naast het nachtkastje, en ik heb geen hoge muren met glasscherven om mijn huis. Die hoge muren en bewakingsposten in subdivisions zeggen genoeg. De meeste huizen zijn net een gevangenis, en daarom twijfel ik nog steeds om daar ooit te gaan wonen. Ik heb geen zin om elke nacht met één oog open te slapen.

Wat betreft, aanpassen dat ben ik volledig met je eens, maar dan nog. Leuk voor vakantie, maar om er te wonen  :denk: :weetikniet:



Rich de Nederbelg.

Amice

Het zijn anders wel vooral touristen die de ' holduppers" uitzoeken.
Overvallers overvallen meestal een bank en aangezien het in de filippijnen gebeurd, zijn het dus holduppers, kwestie van aanpassen  :biggrinn:

Daarnaast als je dus als tourist veilig hier wilt verblijven ben je dus ook aangewezen op beveiligde resorts met diezelfde hoge muren.

Wellicht is/wordt de filippijnen steeds meer een land die men beter links laat liggen en elders zijn vertier gaat zoeken in de wereld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gibson

Citaat van: Rich op donderdag 23 januari 2014, 09:12:07
Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 05:59:28
Levensbedreigend en gevaarlijk?? Heerlijke titel die eigenlijk nergens over gaat (sorry, maar trekt natuurlijk wel alle aandacht).

- Taxi's, Mindanao, Manila, auto rijden, scooter rijden, Cebu hoeren buurt, etc etc. Allemaal gevaarlijk?? Wel als je dit allemaal leest hier. Wat doen wij hier in godsnaam nog  :lachen:

Corruptie en burocratie? Is overal ter wereld.
Onduidelijk regels? Overal ter wereld
Criminaliteit: Overal ter wereld

Neem het allemaal maar met een heerlijk korreltje zout. Waar je ook ter wereld bent, gewoon aanpassen, niet gek doen en s'nacht niet in je eentje rondlopen. Doe je in weinig grote steden, waar ook ter wereld en dan zeker niet dronken. Overvallers (holduppers is weer zo'n typisch niet bestaande Filipijnse term) zoeken hun slachtoffers uit.


Natuurlijk trekt het de aandacht omdat het gewoon een waarheid is als een koe hetgeen de Baron schrijft. Corruptie is idd overal ter wereld, maar er zijn wel degelijk grote verschillen. Onduidelijke regels, ja daar sla je de nagel op de kop  :lachen: Daar is gewoon NIETS geregeld zo simpel is het, dus laat dat overal ter wereld er maar af. En criminaliteit heb je idd overal ter wereld, maar hier maken ze je niet kapot voor 100 peso, en hier staat er geen bolo naast het nachtkastje, en ik heb geen hoge muren met glasscherven om mijn huis. Die hoge muren en bewakingsposten in subdivisions zeggen genoeg. De meeste huizen zijn net een gevangenis, en daarom twijfel ik nog steeds om daar ooit te gaan wonen. Ik heb geen zin om elke nacht meet één oog open te slapen.

Wat betreft, aanpassen dat ben ik volledig met je eens, maar dan nog. Leuk voor vakantie, maar om er te wonen  :denk: :weetikniet:





Ik woon er al weer jaren met zeer veel plezier. En regels, die zijn er wel degelijk. Probleem is dat ze nogal onduidelijk zijn (lees wazig), maar ze zijn er echt wel en ze veranderen ook regelmatig. En ik heb geen bolo naast mijn bed. Het hangt er dus vanaf waar je woont. En "daar" (Ned/Belgie) schoppen af steken ze ook om Nike schoenen of Iphone en breken ze ook in huizen. Heb zelf in Nederland in de bollen streek Polen "aan de deur" gehad.
Relativeren heet dat...Voel je je niet veilig....(zie Amice's post). Noem mij 1 land waar het veilig is tegenwoordig en waar alles tot in de nopjes verzorgd is (en duidelijk!)
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

gertve

Het zou wel in het belang van  :smiley-philippines: zijn als de toeristen (beter) beschermd zouden worden. Aangezien hun economie daar voornamelijk op draait. Iets wat in Egypte donders goed wordt begrepen, althans, in ieder geval een aantal jaren geleden.

Ik heb me tot op heden nog niet onveilig gevoeld in het bijzijn van Jackie, maar we hebben dan ook de goden niet verzocht.