Actueel: levensbedreigend gevaarijk !!

Gestart door Baron, woensdag 22 januari 2014, 01:42:10

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 10:12:45

Noem mij 1 land waar het veilig is tegenwoordig


In de steden zal er overal ter wereld wel criminaliteit zijn, maar op het platte land in Nieuw Zeeland is er zogoed als geen criminaliteit.

En dat is toch wel anders in de Filippijnen, kijk maar naar de sari-sari stores met hun ijzerwerk en een klein gaatje waarlangs je wordt bediend.

Dat vindt je nergens ter wereld, en dat ijzerwerk is er echt niet als versiering.

Rich

Ach, zowat geen enkele reisorganisatie biedt reizen naar de Filippijnen aan, en de redenen waarom daar hoef ik echt geen tekeningetje bij te maken.

Gewoon heel jammer want het is een schitterend land met enorme mogelijkheden. Kijk naar Thailand, Maleisië, Vietnam als voorbeeld.
Rich de Nederbelg.

Amice

Een schitterend land met enorme onmogelijkheden zul je bedoelen dan, anders was de realiteit wel anders.

Die onmogelijkheden gelden zowel voor hunzelf als het buitenland en om die reden zal het enkel hier iets worden als het maffia praktijken zijn, dan voelen ze zich ook nog als een vis in het water daarbij.
Het is maar wat je onder "fun" verstaat en hun definitie is klaarblijkelijk anders dan de rest van de wereld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 10:12:45

Ik woon er al weer jaren met zeer veel plezier. En regels, die zijn er wel degelijk. Probleem is dat ze nogal onduidelijk zijn (lees wazig), maar ze zijn er echt wel en ze veranderen ook regelmatig. En ik heb geen bolo naast mijn bed. Het hangt er dus vanaf waar je woont. En "daar" (Ned/Belgie) schoppen af steken ze ook om Nike schoenen of Iphone en breken ze ook in huizen. Heb zelf in Nederland in de bollen streek Polen "aan de deur" gehad.
Relativeren heet dat...Voel je je niet veilig....(zie Amice's post). Noem mij 1 land waar het veilig is tegenwoordig en waar alles tot in de nopjes verzorgd is (en duidelijk!)

In geen enkel land zal alles tot in de nopjes verzorgd zijn.

Maar om toch een voorbeeld aan te halen.
Al die gepensioneerde foreigners in de Filippijnen genieten van hun pensioen daar omdat het hier allemaal zo goed geregeld is toch?  Wij hebben een pensioen, en ik zou de mensen die ginder al jaren leven van een uitkering niet te eten willen geven.  Dus op dat gebied is hier gewoon alles goed geregeld ja.  Mijn vrouw staat er na 1,5 België nog steeds van versteld hoe goed we het hier niet hebben, en hoe goed het hier georganiseerd is. Nooit in mijn leven heb ik mij zo relaxed gevoeld zegt ze.

Ik wil daar nog wel gaan wonen als me veilig zou voelen. Zij nooit meer, maar als jij wilt volg ik je zegt ze.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Amice op donderdag 23 januari 2014, 11:30:40
Een schitterend land met enorme onmogelijkheden zul je bedoelen dan, anders was de realiteit wel anders.

Die onmogelijkheden gelden zowel voor hunzelf als het buitenland en om die reden zal het enkel hier iets worden als het maffia praktijken zijn, dan voelen ze zich ook nog als een vis in het water daarbij.
Het is maar wat je onder "fun" verstaat en hun definitie is klaarblijkelijk anders dan de rest van de wereld.

Precies, dat bedoel ik dus ook,...als als als  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Amice

Tja, wie zal het zeggen, er zal nog heel wat water door de rijn stromen alvorens de filippijnen een geordend land zal worden.

En de boer hij ploegde voort  :jajaja:

Nu weer een discussie over herinvoering van de "deadpenalty"

http://www.abs-cbnnews.com/nation/01/23/14/return-death-penalty-needs-study-palace

Ik ben wel de mening toegedaan dat martial law(maar dan zonder dictator) eigenlijk wel nodig is in dit land der undisciplined people, als men uberhaupt wat wil bereiken.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Citaat van: Amice op donderdag 23 januari 2014, 12:09:05
Nu weer een discussie over herinvoering van de "deadpenalty"

Ik wil me niet uitspreken voor of tegen de doodstraf, maar juist in een corrupt land wil je dit niet!!
Heel makkelijk om legaal van je tegenstanders af te komen zo.

bananacreek

Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 10:12:45
Citaat van: Rich op donderdag 23 januari 2014, 09:12:07
Citaat van: Gibson op donderdag 23 januari 2014, 05:59:28
Levensbedreigend en gevaarlijk?? Heerlijke titel die eigenlijk nergens over gaat (sorry, maar trekt natuurlijk wel alle aandacht).

- Taxi's, Mindanao, Manila, auto rijden, scooter rijden, Cebu hoeren buurt, etc etc. Allemaal gevaarlijk?? Wel als je dit allemaal leest hier. Wat doen wij hier in godsnaam nog  :lachen:

Corruptie en burocratie? Is overal ter wereld.
Onduidelijk regels? Overal ter wereld
Criminaliteit: Overal ter wereld

Neem het allemaal maar met een heerlijk korreltje zout. Waar je ook ter wereld bent, gewoon aanpassen, niet gek doen en s'nacht niet in je eentje rondlopen. Doe je in weinig grote steden, waar ook ter wereld en dan zeker niet dronken. Overvallers (holduppers is weer zo'n typisch niet bestaande Filipijnse term) zoeken hun slachtoffers uit.


Natuurlijk trekt het de aandacht omdat het gewoon een waarheid is als een koe hetgeen de Baron schrijft. Corruptie is idd overal ter wereld, maar er zijn wel degelijk grote verschillen. Onduidelijke regels, ja daar sla je de nagel op de kop  :lachen: Daar is gewoon NIETS geregeld zo simpel is het, dus laat dat overal ter wereld er maar af. En criminaliteit heb je idd overal ter wereld, maar hier maken ze je niet kapot voor 100 peso, en hier staat er geen bolo naast het nachtkastje, en ik heb geen hoge muren met glasscherven om mijn huis. Die hoge muren en bewakingsposten in subdivisions zeggen genoeg. De meeste huizen zijn net een gevangenis, en daarom twijfel ik nog steeds om daar ooit te gaan wonen. Ik heb geen zin om elke nacht meet één oog open te slapen.

Wat betreft, aanpassen dat ben ik volledig met je eens, maar dan nog. Leuk voor vakantie, maar om er te wonen  :denk: :weetikniet:





Ik woon er al weer jaren met zeer veel plezier. En regels, die zijn er wel degelijk. Probleem is dat ze nogal onduidelijk zijn (lees wazig), maar ze zijn er echt wel en ze veranderen ook regelmatig. En ik heb geen bolo naast mijn bed. Het hangt er dus vanaf waar je woont. En "daar" (Ned/Belgie) schoppen af steken ze ook om Nike schoenen of Iphone en breken ze ook in huizen. Heb zelf in Nederland in de bollen streek Polen "aan de deur" gehad.
Relativeren heet dat...Voel je je niet veilig....(zie Amice's post). Noem mij 1 land waar het veilig is tegenwoordig en waar alles tot in de nopjes verzorgd is (en duidelijk!)

Zoals in nu in de  :nederlandsevlag: kranten lees zit ik toch liever hier en ze hebben hier maar één keer geprobeerd om me te beroven en ze hebben ook maar één keer geprobeerd om binnen de bunker te komen maar ik werd wakker ........... :lachen: :lachen: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg:

Maar hier worden zoals in Nederland geen auto's in de brand gestoken, hier worden voorbijgangers niet door een groep jongeren in elkaar geslagen voor de grap zoals in Nederland het kopschoppen gebeurd............

Als je een grote bek hebt dan moet je aanvoelen dat er problemen gaan komen.......

Ik vertrok uit Nederland in 1979 en ging op werkbezoek in Nederland voor het eerst in 1992...en ik stond gek te kijken toen ik in Amsterdam op het stationsplein liep en nog gekker toen ik op de Nieuwendijk en de Zeedijk liep....en helemaal ben doorgelopen naar de Albert Cuipstraat in Amsterdam zuid waar ik vroeger op de UTS zat in de Eerste Jan Steen Straat..........en evenals in het jaar 2000 toen het GAK de  :smiley-philippines: psychiaters niet vertrouwden.......... :lachen: :lachen: en ik op kosten van het GAK naar Nederland mocht komen.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:....en later toch bleek dat de  :smiley-philippines: psychiater het bij het rechte eind had.... :jajaja: :jajaja:

Nederland was in de jaren '60-'70 een gezellig land...en toen kon je ook nog Nederlanders op straat zien lopen...... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

[yt=640,505]RspvjBQmXxs[/yt]

[yt=640,505]6GWFH0DpMg8 [/yt]

josv

Citaat van: gertve op donderdag 23 januari 2014, 13:03:04
Citaat van: Amice op donderdag 23 januari 2014, 12:09:05
Nu weer een discussie over herinvoering van de "deadpenalty"

Ik wil me niet uitspreken voor of tegen de doodstraf, maar juist in een corrupt land wil je dit niet!!
Heel makkelijk om legaal van je tegenstanders af te komen zo.

Ja hoor, geen probleem ! dat doet onze burgervader al lang met dat soort figuren !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Ik weet dat dit het Filippijnen forum is , maar ik hoor nooit geen alternatieven, Thailand misschien? of is dat van hetzelfde brood gegeten?
Indonesië , las gisteren dat er steeds meer gepensioneerden Spanje verruilen voor Bali, Spanje lijkt leeg te lopen.