Ministerie roept op centrum Bangkok te mijden

Gestart door Amice, woensdag 7 mei 2014, 18:09:40

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Ministerie roept op centrum Bangkok te mijden
Nederlanders moeten het centrum van de Thaise hoofdstad Bangkok zo veel mogelijk mijden in verband met de toegenomen politieke spanningen in het land in Zuidoost-Aziƫ.
Ministerie roept op centrum Bangkok te mijden

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies woensdag aangescherpt nadat het Thaise constitutioneel gerechtshof eerder op de dag premier Yingluck Shinawatra tot aftreden had gedwongen.
Toeristen moeten de betogingen en blokkades mijden, adviseert het ministerie. Het centrum van Bangkok is een trekpleister voor toeristen.

De oppositie heeft na de uitspraak nieuwe demonstraties aangekondigd en wil de hoofdstad volgende week met protestacties weer volledig platleggen. Het land is al jaren politiek sterk verdeeld en dat leidt geregeld tot gewelddadige en massale betogingen.
Door: ANP
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Jammer dat dit land door politieke verdeeldheid naar de knoppen gaat.   Als de politiek  het te bont maakt zal het leger wel weer ingrijpen met een staatsgreep. Is in het verleden al vaak gebeurd.     Vroeger werden de ruziende politici nog wel een op het matje geroepen door de koning. Maar ja die man is oud en versleten, woont nu permanent in het ziekenhuis.   

Ik vraag me af waarom die man geen afstand heeft gedaan tengunste van zijn opvolger ?  Als die er is ?

 
  Ben bang als die koning overlijd het hele land ten prooi valt aan chaos en anarchie  :negatief:

Amice

Tja, de tijd van monarchen is een beetje passee maar diezelfde monarchen hebben wel de neiging om zoveel mogelijk met alles zelf de touwtjes in handen te houden.

Ook in  :nederlandsevlag: heeft dat gespeeld vandaar dat we nu met  :belgiesmiley: te maken hebben  :lachen:

Hoe dan ook geldt daar precies hetzelfde als elders in de wereld, wat goed is voor het land en bevolking wil meestal niet zeggen dat het goed is voor de leiders.






Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Vandaag is er een staatsgreep gepleegd in Thailand door het leger.

Het leven gaat zijn normale gang, het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurd maar toch rekening houden met de avondklok.

Het is verboden op straat te komen tussen 22:00 uur en 05:00 uur in gans het land.

gosternokke

Dat zei ik 8 mei j.l.  al dat het er aan zat te komen...............    Was onvermijdelijk. Maar dat het zo snel zou gebeuren was ik ook verrast door.

ronny

er is een opvolger voor de koning maar niemand wil de zoon op de troon daarom houden ze de oude in leven omdat zijn zoon een gangster is