wie kan naaimachine herstellen in dumaguete

Gestart door a007esprit, dinsdag 2 september 2014, 00:22:26

Vorige topic - Volgende topic

a007esprit

Iemand die een schop kent in dumaguete die een elektrisch naaimachine kan herstellen??  Blijft werken reageert niet meer op de pedaal.
Bedankt
chris

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

niceke

Vermoedelijk blijft het contact plakken.

Normaal zijn het "normaal open contact" bij niet bedienen van het contact geeft deze geen stroom door tot wanneer deze bedient word.
Oftewel ergens een "kortsluiting" in de kabel van het naaimachine naar het pedaal of ergens in de pedaal zelf.

Wat je kan doen is het pedaal eens open vijzen en eens kijken of het contact nog werkt (mechanisch). Het knopje moet terug uitkomen na bedienen.
Het veer kan ook gebroken zijn als het pedaal na indrukken niet terug keert.

O ja, trek de stekker uit het stopcontact vooraleer je eraan werkt hihi anders zal je zeer snel opgeladen zijn  :haha:  :lachen: :benweg:


Misschien kan je eens mee naar de lokale "auto-garage" gaan, die mensen hebben zekere technische vaardigheden..............

Good luck

Mvg,
Walter

Amice

Kan ook zijn dat de pedaal zelf blijft hangen dan is een drup olie wellicht de uitkomst. :weetikniet:

Er zullen reparatie werkplaatsen zijn waar men fans etc. repareert, die kunnen dat vaak in no time repareren en komen vaak zelfs aan huis.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

niceke

Citaat van: Amice op dinsdag  2 september 2014, 12:18:21
Kan ook zijn dat de pedaal zelf blijft hangen dan is een drup olie wellicht de uitkomst. :weetikniet:

Mijn toekomstige asawa smeerde de piepende deurscharnieren in met olijfolie die men in de keuken gebruikt. Je moet maar opkomen hé.  :thumb:

josv

#5
Het werkt toch !!!!  :biggrinn:

Gekookte rijst om een enveloppe dicht te plakken...... ik doe het zelf   :happy:

Maar even  :ontopic:

Zo'n voetschakelaar is niks anders dan een aan/uit-knop. Snoertje zal wel kapot zijn of wat dan ook. Ga naar 'n handig mannetje ( hier rijden ze langs om je ventilator etc. te repareren ) en laat het hem voor 30 peso repareren en geef hem dan 50. Hij blij, moeders blij.......
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

#6
Vroeger wist ik waar SINGER zat in Dumaguete maar nu vergeten waar naartoe ze zijn verhuisd maar ik heb nu weer een idee waar en morgen even kijken of ze daar nog zitten....maar dit is misschien een probleem met de voetschakelaar en een electronic repair shop zou dat zeker wel kunnen oplossen want die repareren VAN ALLES en ik heb er eentje waar ik al 30 jaar kom..........tegenover WEST Elementary school @ Cervantes Street... of tewel recht tegenover  Taclobo Barangay hall....naast Alberto's Pizza Place en direct naast Universal Watch Shop maar ik zal er morgen even langs gaan om meer duidelijkheid te krijgen en dat post ik dan wel morgenavond....als ik dan nog leef....want ik heb weer een vreemd voorgevoel........ :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :denk: :denk:

Eigenaar is Jun-Jun Montano...vriendelijke man....... :thumb: :thumb:


bananacreek

Ok, dit is de zaak ELECTROCEL



Dit is Junior.......hij had geen zin voor een foto en hem hem dus van de zijkant genomen..... :jajaja:



Vergeten te vragen wat die tv-sattelite disc daar doet................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Grote vraag hier welke nu de beste is":

Gsat....Dream ..of ....Philsat....... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


tillschweiger

#8
Volgens mij ligt het gewoon aan een doorgeslagen condensator in de voetschakelaar. Zit onder de trekontlasting bij de kabel van de voetschakelaar. Gewoon de condensator even aan beide zijden losschroeven en er tussen uit laten en de naaimachine werkr weer. De condenstator is voor ontstoring.
Voordat je aan de klus begint stekker uit het stopcontact.


Groetjes,
Rob

dozo

Citaat van: niceke op dinsdag  2 september 2014, 11:12:34
Vermoedelijk blijft het contact plakken.

Normaal zijn het "normaal open contact" bij niet bedienen van het contact geeft deze geen stroom door tot wanneer deze bedient word.
Oftewel ergens een "kortsluiting" in de kabel van het naaimachine naar het pedaal of ergens in de pedaal zelf.

Wat je kan doen is het pedaal eens open vijzen en eens kijken of het contact nog werkt (mechanisch). Het knopje moet terug uitkomen na bedienen.
Het veer kan ook gebroken zijn als het pedaal na indrukken niet terug keert.

O ja, trek de stekker uit het stopcontact vooraleer je eraan werkt hihi anders zal je zeer snel opgeladen zijn  :haha:  :lachen: :benweg:


Misschien kan je eens mee naar de lokale "auto-garage" gaan, die mensen hebben zekere technische vaardigheden..............

Good luck

Mvg,
Walter
of doe de stekker er in misschien is dat de reden dat hy het niet meer doet :lachen: