Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Graag wat hulp!

Gestart door Daxxie, vrijdag 10 februari 2012, 00:39:13

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: Daxxie op vrijdag 10 februari 2012, 17:21:08
Heren,
even voor de duidelijkheid!
Ze woond en werkt in QATAR dus niet in de phillies
Maar ze is wel een Filipina... dus.. denk ik dat zij door de belgische overheid (lees vertegenwoordigd door de ambassade, gelijk zal behandeld worden met een Filipina in the Phils...


Dus ze heeft een verkeerd overzicht meegekregen het moet een visit a friend visa zijn?
Ik moet toestemming krijgen van de burgemeester om hier iemand over de vloer te krijgen terwijl ze op vakantie is?
Lees wat er staat, Daxxie !!! Bij een FRIENDS VISIT VISUM moet je een formulier "Verklaring tot ten lastenneming" gaan halen op de gemeente..  Jij maakt er gans iets anders van....!!! En vergeet niet : mocht zij ooit hier komen, moet ze zich binnen de paar dagen melden op het gemeentehuis !! Is ook logisch : zij is een persoon van vreemde nationaliteit die voor een bepaalde tijd binnen de gemeente zalverblijven !!!
Haar visa kan geweigerd worden omdat we elkaar nog niet in het echt hebben ontmoet?
Is dat zo abnormaal? Hoe ga je anders aantonen dat er een band is tussen jullie beiden die een dergelijk visum toekennen verrechtvaardigt????


Wat een hoop gezever is dit he!
Ik dacht mij toch in duidelijke taal en met correcte informatie te hebben uitgedrukt... "zever" is iets wat jij er van maakt.. en zelfs schrijft...

ze heeft een reden om terug te keren want ze werkt er...
Hm... welke garantie is dat nu? Alle migranten naar Amerika hebben destijds ook werk, hun ganse hebben en houden achtergelaten...

nu hoe komt het dat dit allemaal zo moeilijk is om aan een dom visum te geraken?
Ik hoop dat je je taal en je eigen beter onder controle kan houden als je belt naar de ambassade, want... dan zou je wel eens van een erg kale reis kunnen terugkeren...

immigratie wet? heeft geen kloteidem dito als mijn vorige inlassing.. tsssss met immigreren te maken dit is gewoon een vakantie van nog geen 30 dagen!!!! wat een hoop gezeikx3... om op vakantie te kunne gaan bij een "vriend".
Ja.. je schrijft het nu zelf : een "vriend".. Niet HAAR VRIEND, en .. vrienden kan je virtueel maken op Facebook, maar het begrip VRIEND heeft voor de ambassade wellicht een andere dekking ....

anyway kga zelf wel is met die ambasade bellen in Qatar want dit schiet ni op!
Succes daar, maar .. beheers je .. en laat ons vooral het antwoord kennen dat ze daar gaven, want wij staan open voor de tips en ervaringen van andere leden... :biggrinn:



Daxxie

Citaat van: Pascal&Katiren op vrijdag 10 februari 2012, 17:50:25
en neen geen hotels ... als ze bij jou is moet je een kopie van je huurcontract naar haar verzenden( ik raad aan per fax )
verder moet je kunnen aantonen dat je haar kan onderhouden financieel
en een akte van je gemeente waar op staat dat jij haar gaat voorzien van de onkosten etc (sponsorschip)
maar ook een verzekering voor haar die jij gaat regelen voor spoedopname (30.000) gedekt door jou verzekering voor
en dat je niet op leningen leeft dus uittreksels van je bank
wat de meesten hier niet weten is dat je ook jou ouders kan inschakelen als sponsor

graag help ik je hiermee verder


Pascal&Katiren



Dus, Kopie van huurcontract sturen/faxen
Aantonen dat ik haar kan onderhouden?
Hoe doe je dit?
Ik ga toch geen kopies van mijn bankrekening moeten door sturen?
Is contract van je werk niet goed genoeg?
Akte van gemeente, ok daar kan ik inkomen...
Die verzekering wat voor een verzekering is dat dan juist en is deze verzekering tijdelijk of kan je dit ook regelen alleen voor de tijd dat ze hier is?
Leningen heb ik niet, maar die uittreksels vind ik er wel wat over dit is vrij prive, niet?
Ouders daar heb ik niets aan...
ik heb ook ergens gelezen dat ik een uitnodigings brief moet sturen naar haar, klopt dit?

boldy

ik neem aan dat je werkt ,dus krijg je loonstrookjes . ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar hier in nederland moet je de loonstrookjes van de laatste 3 maanden osturen als ik me niet vergis . correct me iff i'm wrong . die verzekering is een ziekte kosten verzekering voor als ze wat overkomt als ze op vakantie is , die moet je dus afsluiten voor de periode dat ze komt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

westhoek

Citaat van: Daxxie op zondag 12 februari 2012, 13:47:24
Citaat van: Pascal&Katiren op vrijdag 10 februari 2012, 17:50:25
en neen geen hotels ... als ze bij jou is moet je een kopie van je huurcontract naar haar verzenden( ik raad aan per fax )
verder moet je kunnen aantonen dat je haar kan onderhouden financieel
en een akte van je gemeente waar op staat dat jij haar gaat voorzien van de onkosten etc (sponsorschip)
maar ook een verzekering voor haar die jij gaat regelen voor spoedopname (30.000) gedekt door jou verzekering voor
en dat je niet op leningen leeft dus uittreksels van je bank
wat de meesten hier niet weten is dat je ook jou ouders kan inschakelen als sponsor

graag help ik je hiermee verder


Pascal&Katiren



Dus, Kopie van huurcontract sturen/faxen
Aantonen dat ik haar kan onderhouden?
Hoe doe je dit?
Ik ga toch geen kopies van mijn bankrekening moeten door sturen?
Is contract van je werk niet goed genoeg?
Akte van gemeente, ok daar kan ik inkomen...
Die verzekering wat voor een verzekering is dat dan juist en is deze verzekering tijdelijk of kan je dit ook regelen alleen voor de tijd dat ze hier is?
Leningen heb ik niet, maar die uittreksels vind ik er wel wat over dit is vrij prive, niet?
Ouders daar heb ik niets aan...
ik heb ook ergens gelezen dat ik een uitnodigings brief moet sturen naar haar, klopt dit?
Je weet nog altijd niet waar de klepel hangt, en dat na een van de mensen hier die je raad wil geven, als 'zever' te bestempelen,....
Mocht je houding wat anders zijn geweest, velen zouden je hier helpen (hoewel het forum vol staat met info), maar je ziet ; 't schiet ook nie op hé,..... hoe zou dat komen ?

jiggy

Citaat van: westhoek op zondag 12 februari 2012, 17:46:08

Je weet nog altijd niet waar de klepel hangt, en dat na een van de mensen hier die je raad wil geven, als 'zever' te bestempelen,....
Mocht je houding wat anders zijn geweest, velen zouden je hier helpen (hoewel het forum vol staat met info), maar je ziet ; 't schiet ook nie op hé,..... hoe zou dat komen ?

de klepel hangt op de website van de ambassade, waar alles netjes en toch vrij duidelijk staat uitgelegd, PER SOORT VISUM.
Dit is wel een oefening in begrijpend lezen, dat geef ik toe, doch.. dat is elk overheidsdocument.

doch.. "Wat baten kaars en bril.... als de uil niet zienen (of dit geval lezen ) wil" ....

dat belooft, als heer Daxxie zijn of haar aanvraagdossier moet samenstellen.

Misschien kan hij voor zijn 4 filippinas tegelijk een visum aanvragen, dat scheelt een pak kosten en verplaatsingen naar bank, gemeente, dus 4x :  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Mawibata

#15


Heb je hier wat aan ?

http://belgium.visahq.com/requirements/Philippines/resident-Qatar/



Visumaanvraag voor een kort verblijf in België


4. Welke documenten moeten worden overgelegd?

Uw dossier moet een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier, een geldig reisdocument en een foto bevatten.

U moet de visumleges betalen en in sommige landen zal het consulaat uw biometrische gegevens afnemen.

Bij gebrek hieraan zal uw aanvraag onontvankelijk verklaard worden en niet onderzocht worden.

Indien u zich echter aan deze instructies gehouden heeft zal een stempel die duidelijk maakt dat uw aanvraag ontvankelijk is aangebracht worden op uw reisdocument (behalve indien dit reisdocument een diplomatiek paspoort, een dienstpaspoort en/of een officieel paspoort is, of een speciaal paspoort). Deze stempel heeft geen juridische gevolgen.

U overlegt eveneens de volgende documenten :

a) het bewijs dat u over een adequate en geldige reisziektekostenverzekering beschikt ;

b) bewijsstukken die het doel van uw reis aantonen 

        transiteren via België,
        privé-bezoek of toeristisch bezoek,
        reis van professionele aard,
        culturele, wetenschappelijke, academische, sportieve of religieuze manifestatie,
        medische zorgen,
        studies of andere korte opleiding,
        een huwelijk in België afsluiten,
        een wettelijke samenwoning in België verklaren

c) documenten die betrekking hebben op de huisvesting of die aantonen dat u over toereikende middelen beschikt om de huisvestingskosten te dekken;

d) documenten die aantonen dat u over toereikende bestaansmiddelen beschikt, zowel voor de duur van het beoogde verblijf als voor de terugkeer naar uw land van herkomst of van verblijf of voor de transit naar een derde land waar uw toelating gegarandeerd is, of dat u in staat bent om deze middelen op legale wijze te bekomen ;

e) inlichtingen die het mogelijk maken om uw wil om het grondgebied van de Schengenstaten vóór het verstrijken van het gevraagd visum te verlaten te beoordelen.

Indien u een visum voor meerdere binnenkomsten aanvraagt, moet u bovendien aantonen dat u frequent en/of regelmatig moet reizen, met name omwille van uw professionele of familiale situatie, en uw integriteit en uw betrouwbaarheid bewijzen, met name door middel van het wettelijk gebruik van vroeger afgegeven visa, uw economische situatie en uw wil om het grondgebied van de Schengenstaten vóór het verstrijken van het gevraagd visum te verlaten.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Daxxie

Citaat van: jiggy op zondag 12 februari 2012, 18:19:36
Citaat van: westhoek op zondag 12 februari 2012, 17:46:08

Je weet nog altijd niet waar de klepel hangt, en dat na een van de mensen hier die je raad wil geven, als 'zever' te bestempelen,....
Mocht je houding wat anders zijn geweest, velen zouden je hier helpen (hoewel het forum vol staat met info), maar je ziet ; 't schiet ook nie op hé,..... hoe zou dat komen ?


dat belooft, als heer Daxxie zijn of haar aanvraagdossier moet samenstellen.

Misschien kan hij voor zijn 4 filippinas tegelijk een visum aanvragen, dat scheelt een pak kosten en verplaatsingen naar bank, gemeente, dus 4x :  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Clown Jiggy, ook de plezantste thuis zeker?
Als jij me zou moeten helpen dan kan ik erin komen dat het niet inorde gaat komen.
Je fixeerd je te hard op de 4 filippinas man.
uit deze vier vrouwen zal er eentje zijn waar ik voor zal kiezen maar dit blijk je niet te verstaan, of is het gewoon pure jaloezie die je uit in je sarcasme misschien?
Begrijpend lezen is dus ook niet jou sterkste kant want dit is al is uitgelegd in een ander topic waar jij het toen ook niet kon laten om iedereen te laten zien hoe goed je wel bent met zulke opmerkingen te geven ;)

maar ok al vind ik ze zelf wel grappig omdat zo'n "begaafde" man het toch niet kan laten om zo kinderachtig uit de hoek tekomen, respect moet je verdienen wat jij dus van mij niet zal krijgen  en wat ik van jou zeker niet wil ;) dus aub stop gewoon met onnuttige info te plaatsen ook al maakt het je gelukkig om mensen zo te behandelen, doe het aub dan in andere topics niet meer in de mijne want daar heb ik geen fuck aan en ieder ander op dit forum nog minder.

En Beste Clown Jiggy...Don't get confused between my personality and my attitude.
My personality is who i am, but my attitude depends on who U are. ;)


Nu, dit terzijde...

Aan al de andere die de tijd en de wil hebben getoond om me toch op het juiste spoor te krijgen, mijn oprechte dankbaarheid hiervoor.
ik ben er nog nooit aan toe geweest om een visum aan tevragen, laat staan dat ik weet hoe dit allemaal inelkaar zit.
Dat er een visum moest geregeld worden dat wist ik wel maar dat het zo moeilijk was om iemand van deze wereld bol naar België op bezoek te laten komen voor minder dan een maand dat wist ik niet en dat er zoveel verschillende visums waren wist ik ook niet.

Maar goed, ik begin het te snappen nu, het is een hele nest om dit allemaal te regelen en hier gaat wel wat tijd in kruipen.
Misschien toch nog 1 vraagje over die verzekering, deze vraag je aan waar?
op een gewoon verzekeringskantoor?

Bedankt aan al die de moeite en tijd hebben genomen om me hier in verder te helpen.

boldy

ff in google intoetsen dan krijg je er een paar . ik d8 dat oom verzekering er 1 van is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Mawibata

Citaat van: boldy op maandag 13 februari 2012, 06:30:19
ff in google intoetsen dan krijg je er een paar . ik d8 dat oom verzekering er 1 van is .

Ik dacht dat mijn posting van de Federale overheid voldoende en duidelijk zou zijn.

ik heb de indruk dat je hier soms voor niets zit opzoekingen te doen.    :weetikniet:    :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

jiggy

Citaat van: Daxxie op maandag 13 februari 2012, 03:34:02

Clown Jiggy, ook de plezantste thuis zeker?
Als jij me zou moeten helpen dan kan ik erin komen dat het niet inorde gaat komen.
Je fixeerd je te hard op de 4 filippinas man.
uit deze vier vrouwen zal er eentje zijn waar ik voor zal kiezen maar dit blijk je niet te verstaan, of is het gewoon pure jaloezie die je uit in je sarcasme misschien?
Begrijpend lezen is dus ook niet jou sterkste kant want dit is al is uitgelegd in een ander topic waar jij het toen ook niet kon laten om iedereen te laten zien hoe goed je wel bent met zulke opmerkingen te geven ;)

maar ok al vind ik ze zelf wel grappig omdat zo'n "begaafde" man het toch niet kan laten om zo kinderachtig uit de hoek tekomen, respect moet je verdienen wat jij dus van mij niet zal krijgen  en wat ik van jou zeker niet wil ;) dus aub stop gewoon met onnuttige info te plaatsen ook al maakt het je gelukkig om mensen zo te behandelen, doe het aub dan in andere topics niet meer in de mijne want daar heb ik geen fuck aan en ieder ander op dit forum nog minder.

En Beste Clown Jiggy...Don't get confused between my personality and my attitude.
My personality is who i am, but my attitude depends on who U are. ;)


Nu, dit terzijde...

Aan al de andere die de tijd en de wil hebben getoond om me toch op het juiste spoor te krijgen, mijn oprechte dankbaarheid hiervoor.
ik ben er nog nooit aan toe geweest om een visum aan tevragen, laat staan dat ik weet hoe dit allemaal inelkaar zit.
Dat er een visum moest geregeld worden dat wist ik wel maar dat het zo moeilijk was om iemand van deze wereld bol naar België op bezoek te laten komen voor minder dan een maand dat wist ik niet en dat er zoveel verschillende visums waren wist ik ook niet.

Maar goed, ik begin het te snappen nu, het is een hele nest om dit allemaal te regelen en hier gaat wel wat tijd in kruipen.
Misschien toch nog 1 vraagje over die verzekering, deze vraag je aan waar?
op een gewoon verzekeringskantoor?

Bedankt aan al die de moeite en tijd hebben genomen om me hier in verder te helpen.

Man man.... Ik krijg medelijden met jou...
Respect moet je inderdaad verdienen. En dt jij me als een clown bestempelt.. is een compliment, want jij maakt er echt een circus van ! Ik heb me dus heel goed aangepast ...
Men oogst wat men zaait :  "zever,....klote"... als antwoord op mensen die je op het juiste spoor willen zetten..

Wie me beetje kent hier op het forum weet dat ik niet de flauwe plezante uithang..
En.. begrijpend lezen.... daar was ik zeer goed in in mijn schooltijd.

Il wil nu niet te pocherig doen, maar... samen met mijn vriendin slaagde ik erin voor haar een dossier FRIENDS VISIT VISUM samen te stellen dat van de eerste keer werd goedgekeurd..
Iets wat men mij toen hier op het forum als quasi onmogelijk te verkrijgen liet lijken. Dus in de puur hypotetische zin :  ik zou je zeker kunnen helpen, want mijn vriendin en ik hebben reeds 4x met succes zo'n visumaanvraag doorworsteld, vorige week nog in amper 1 week , tot spijt van wie het benijdt... Dus van mijn kant zeker geen jaloezie naar jou toe.

Ja...
"My personality is who i am, but my attitude depends on who U are."

Mooie spreuk.. zal ik onthouden... Zo heb ik me inderdaad tegenover jou opgesteld, nadat je zowat begon te schreeuwen, schelden (zever,... enz.)

deze is dan weer voor jou :

"YOU NEVER HAVE A SECOND CHANCE FOR A FIRST IMPRESSION" !

Onthou dit goed ! Naar mij toe of de forumleden hier is het niet belangrijk hoe jij je eerste indruk hier hebt achtergelaten,
doch... in contact met "de overheid", in casu de ambassade, raad ik je toch een andere "attitude" aan....

Doch welgemeen.. succes gewenst !
Laat ons zeker weten hoe het is verlopen, wij zijn allen benieuwd naar nieuwe ervaringen op dat vlak ! ...