Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Citaat
So after my flight arriving 1.5 hours late [.....] I book a licensed Taxi from the airport. Half an hour into the journey as I'm starting to node off after travelling for nearly 24 hours, he pulls into a back street and tries to fake theres something wrong with the brakes and I have to swap to another vehicle- Cue mini-van with 4 guys in- faces and hands with gang tattoos. Adrenaline kicks in and i Jump out of the car and lift the driver off his feet and tell him to get the fuck back in the car.
I can't remember the last time I was so fired up. Driver shits himself so I let him fog and turn on the next group. The guy doing all the talking gets a shove to the chest and he backs down.
I get back in the taxi and the driver is suddenly all nice- showing me his taxi license and pictures of his family and telling me his life story. I tell him to shut the fuck yup and drive and like magic the brakes are suddenly bot broken anymore and he does.

I spend the whole of the rest of the journey wired with adrenalin- my legs shaking and paranoid as all hell.

2 hours later and I'm safe and sound having had to tell this "taxi driver' which way to go.

Ervaring van een collega van mij twee dagen geleden. Leuke stad, Manilla. Ga er over een paar week ook heen naar de ambassade en ik zal er in ieder geval "pro-actief" bij zitten.

Goed gedaan Baron, schreeuwen en kabaal maken in een vroeg stadium helpt goed.

her

wat een vervelende ervaringen hebbben sommigen met name in manilla met taxi chauffeurs.
Ik heb nog nooit alleen een taxi genomen in manilla maar steeds met mijn asawa.dat ging gelukkig altijd goed.Godzijdank!Wel waren ze altijd erg stil en in tegenstelling met davao rijden ze meestal stevig door maar wel altijd met de meter aan.Het is weleens gebeurd dat ze ons niet wilden vervoeren maar wie weet was de taxi net opweg naar een ander, ik weet het niet ik liet het meestal over aan mijn asawa.

Amice

Ik probeer het eigenlijk al zoveel mogelijk te vermijden om vrijdagsnamiddag/avond een taxi te nemen, maar gisteren ontkwam ik er even niet aan.
En jawel hoor het was dan ook weer raak.
Veel taxies passerde die bezet waren en diegene die niet bezet waren hadden de passagiers window open, dus die maande ik gelijk maar om door te rijden,die verdienen niks aan me en voor besodemieteren hebben ze zo ook geen kans.

Stopte er een taxi met passagiers die uitstapte, dus ik denk ah, mazzel, dan kan ik die mooi overnemen. De passagiers(een vrouw met kind/dochter) stapte uit en ziet dat ik de taxi wil overnemen en zegt, die moet je niet nemen de driber is een maniac, zit de hele tijd met zijn hand in zijn kruis. (wellicht een std opgelopen  :weetikniet:)

De taxi rijdt inmiddels verder, alvorens ik enige actie kan ondernemen.

Na nog enkele taxies die bezet waren, komt er uit de eenrichtingsverkeer straat in tegengestelde richting een taxi aanrijden die ik maan te stoppen en brengt me zonder problemen naar de plaats van bestemming, door n ongelofelijke fridaynight,gimmicknight drukte. Maar n uiterst correcte en vriendelijke  driver met meer geduld voor de traffic dan ik.  Het kan wel maar je moet ze dus maar net treffen, zeker op n vrijdag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Op vrijdagmiddag/avond, als het regent en op pay days is er veel vraag naar taxi's en velen proberen daar een slaatje uit te slaan. Maar zoals Amice heeft ervaren zijn er gelukkig ook fidele gasten bij.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Baron

Citaat van: Amice op vrijdag 22 maart 2013, 20:32:11


Stopte er een taxi met passagiers die uitstapte, dus ik denk ah, mazzel, dan kan ik die mooi overnemen. De passagiers(een vrouw met kind/dochter) stapte uit en ziet dat ik de taxi wil overnemen en zegt, die moet je niet nemen de driber is een maniac, zit de hele tijd met zijn hand in zijn kruis. (wellicht een std opgelopen  :weetikniet:)



Na nog enkele taxies die bezet waren, komt er uit de eenrichtingsverkeer straat in tegengestelde richting een taxi aanrijden die ik maan te stoppen en brengt me zonder problemen naar de plaats van bestemming, door n ongelofelijke fridaynight,gimmicknight drukte. Maar n uiterst correcte en vriendelijke  driver met meer geduld voor de traffic dan ik.  Het kan wel maar je moet ze dus maar net treffen, zeker op n vrijdag.


Nou, van mij krijgt een taxichauffeur geen stijve. En hem eraf helpen al helemaal niet. Van mij krijgt ie hooguit een handvol peso's!

Nu, gisteren was het zaterdag maar een ritje door MH del Pilarstreet en het was weer raak. De rit kost normaal 47 peso, die speelde het klaar op 55,5 uit te komen. De meter liep dus weer te snel. Was moe en had geen zin in toestaden, hem wel gezegd dat zijn meter niet normaal "tikt"
Ik geef gewoonlijk 55 voor dit ritje incl. wat fooi dus dat heb ik nu dan ook maar gedaan.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

her

47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil

Ronny55

Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil
Dat is het typisch antwoord van de toerist ....ik vind het wel een gigantisch verschil .....het is hoe je het bekijkt
55 peso voor je euro krijgen of 47 peso  , dan ziet het veschil er al heel anders uit.....
Als je hier lang genoeg zijt , zie je veel beter wat het verschil is ....met 8 peso kan je al iets te eten kopen, dus voor veel(arme) mensen is dat wel degelijk nog geld.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Citaat van: Ronny55 op maandag  1 april 2013, 00:44:29
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil
Dat is het typisch antwoord van de toerist ....ik vind het wel een gigantisch verschil .....het is hoe je het bekijkt
55 peso voor je euro krijgen of 47 peso  , dan ziet het veschil er al heel anders uit.....
Als je hier lang genoeg zijt , zie je veel beter wat het verschil is ....met 8 peso kan je al iets te eten kopen, dus voor veel(arme) mensen is dat wel degelijk nog geld.

Daarom, gun een normale/goede taxi chauffeur dan ook een tip.

Baron

Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil


:hoedjeaf:

Realiseer je je dat de startprijs 40 is, dus het is 15 ipv 7 voor de afstand. Die overigens beduidend minder is als een km!
Neem deze taxi eens om van Malate naar Quezon City te gaan, of naar Antipolo. En dan graag ook nog in de spitstijd.
Want als ie stilstaat dan tikt ie ook in een onvermoed tempo door.

Laat Yep Yep eens schatten, als expert op dit gebied, wat die man per dag "steelt" van zijn klanten.

En bij mij komen ze toch niet door. Ik maak genoeg heibel zo dat men de prijs weer corrigeert.
Maar de doorsnee toerist zal het niet merken en misschien ook geen heibel durven maken.
Ik heb een taser, zo een electro shock ding altijd bij me. Dit in de vorm van een zaklamp.
Ik haal dat ding uit, laat hem eems knetteren en plaats hem dan in het kruis van de chauffeur. Dan vraag ik of ie de prijs kan corrigeren.

Maar ja, soms kom je net van een sandwichmassage van 3,5  uur  :crazy: en dan heb je de fut niet meer om over 8 peso, die ik toch fooi geef of meestal nog wat meer, te gaan bakkeleien.

:thumb: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

Citaat van: yepyep op maandag  1 april 2013, 00:48:00
Citaat van: Ronny55 op maandag  1 april 2013, 00:44:29
Citaat van: her op zondag 31 maart 2013, 23:53:22
47 peso of 55 peso, niet echt een gigantisch verschil
Dat is het typisch antwoord van de toerist ....ik vind het wel een gigantisch verschil .....het is hoe je het bekijkt
55 peso voor je euro krijgen of 47 peso  , dan ziet het veschil er al heel anders uit.....
Als je hier lang genoeg zijt , zie je veel beter wat het verschil is ....met 8 peso kan je al iets te eten kopen, dus voor veel(arme) mensen is dat wel degelijk nog geld.

Daarom, gun een normale/goede taxi chauffeur dan ook een tip.



Juist, Yep, de goeden worden beloond. Ik stap in, meter aan. Anders stap ik uit. Rij 3 minuten of 5 en geef 60 peso.
Dat is dus 40 startgeld plus 7 of 10,5 voor de rit en de rest fooi.
Is er wat extra's, bv op een feestdag, hij heeft duidelijk kiespijn, en inderdaad erg druk op de weg, loopt de fooi ook wel op naar 20-30-50 of zelfs 100 peso.
Dit is mijn hulp aan dit land. De fatsoenlijke mensen die werken krijgen goede tips. De jonge man die iedere week het drinkwater brengt, de guards die de hele dag in de kwalm en de hitte, zon buiten staan, de jeepney driver, als ik ooit een jeepney neem = 8 peso geef ik altijd 20.
Voor degenen die mij willen bedriegen ben ik meestal een echte !! zeikerd.

Van Sofitel naar huis is een 80 peso. Stap bij Sofitel in, sir, 200 peso naar malate church. Ik gooi zo de deur open en begin te gillen. Voor de neus van een Sofitel guard. Nou, die liet ons graag uitstappen!
De volgende: oh sir, heavy traffic, pls 100 peso. Dat vind ik redelijk, dus okay.
Het was extreem druk, we zaten lang in de taxi, de chauffeur werd er nerveus van. Ik zeg tegen de freule, zeg hem in zijn taaltje don't worry, bossy good man, always good tip. Dus Viola doet dat en hij wordt rustiger.
Aangekomen stond de meter op 84, geef hem de beloofde 100 en dan nog eens 50 en zeg tegen hem: it's time for merienda (= tussendoortje).
die man verdiende het, was netjes en deed zijn werk. En voor de toeristen: Een complete maaltijd heb je hier voor 35 peso. Soep, rijst, vlees groente. Voor 5 peso een banaan erbij, voor 8 peso een lekkere ! vruchtenlimonade en voor 2 peso een sigaret. Dat is dus totaal precies .... juist 50 peso.

:jajaja: :thumb: :atyourservice:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).