contact met een filipijnse vrouw

Gestart door rudy1962, vrijdag 31 juli 2009, 19:54:28

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: stip66 op donderdag  3 december 2009, 10:41:38
Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 08:59:34

@ stip
Wat de visa betreft, hou ik er rekening mee dat deze geweigerd wordt, zou wel jammer zijn ... maar als het zo is, jammer he, what can we do about?
Ik ga in elk geval toch een poging ondernemen. We zien wel!





Na 3 maanden elke dag 2x checken uit ongeduld lees je " REQUEST DENIED ". De reden ???? Omdat ze niet getrouwd is, geen kinderen heeft en geen vast inkomen. Tevens bestaat de mogelijkheid dat miss.......... niet zal terugkeren naar het geboorteland. Daarom heeft het ministerie van buitenlandse zaken besloten om een negatief advies te geven en geen visum toe te kennen aan miss......


@ Phille : ons is net hetzelfde overkomen.

Eerst een visum om naar   :belgiesmiley:  te komen : geweigerd.   :negatief:



Zonde van de moeite en




Dan naar de   :smiley-philippines:  en daar gehuwd.     :dance: 




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

En wat als ze wel kinderen heeft en reeds vele jaren een job? En een bewijs dat ze daarna weer aan de slag kan gaan in Cebu?
Rich de Nederbelg.

Phille

Ik heb deze namiddag een poging gedaan om info te vinden bij FOD Buitenlandse Zaken, waar ik een dame aan de lijn kreeg die redelijk vriendelijk was, helaas niet veel kon zeggen, maar toch paar interessante dingen.

Advies mogen ze niet geven, maar toch  :floet:

Uiteraard vertelde die dame mij dat de beslissing niet door BZ genomen wordt maar bij VZ ... ik nam toch de vrijheid om in het kort uit te leggen waarom ik ze graag hier op bezoek wilde om kennis te maken met mijn familie, te ervaren hoe het land is; om daarna te beslissen of ze hier al dan niet kan aarden; is toch een belangrijk gegeven in een relatie. Het leeftijdsverschil zou negatief beschouwd kunnen worden aldus die dame, what the f*ck ... none of their business!  :neeneenee:

Dat we elkaar al drie keer in het echt gezien hebben zou dan weer een voordeel zijn. Het is ook beter om ze voor een (1) maand uit te nodigen, niet langer en dat zou dan meer beschouwd worden als een bezoek en niet een verkapte reden om hier dan misschien te proberen blijven.

En naar het schijnt zou het helpen als ikzelf ook een brief schrijf, wat zij zowizo moet doen als standaard onderdeel van de aanvraag procedure, dat ik die brief bij die van haar voeg; zou kunnen helpen naar het schijnt, heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand dit al ooit gedaan?


Rich

#43
Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 23:03:54



Het leeftijdsverschil zou negatief beschouwd kunnen worden aldus die dame, what the f*ck ... none of their business!  



Ben ik niet met je eens Phille.  Het is goed dat die wet er is.  :jajaja:

Wat als een kerel van hier van 75 jaar met een grietje van 24 komt aandraven bij de ambassade voor de aanvraag voor een Visa? Je gaat mij echt niet vertellen dat zo'n meisje smoorverliefd is, en de man van haar leven gevonden heeft, en andersom ?  Ik denk dat jij in zo'n geval hetzelfde denkt als die mensen van de ambassade.

Ze zullen bij de ambassade hun eigen grens wel hebben neem ik aan.  Maar het is voor zulke extreme gevallen dat zo'n wet er is, en dat kan ik enkel toejuichen. :thumb:
Rich de Nederbelg.

wispelturig


Ik ben ook niet eens dat het leeftijd verschil  altijd een groot probleem is, wij hebben namelijk 26 jaar verschil, mijn man was toen, 58 jaar en ik was 32. 18 augustus 2004 toen hij arriveerde in de Filippijnen, een week later hadden wij aanvraag voor Legal capacity ingediend, dat was a dinsdag, donderdag hadden wij de positieve resultaat. 9 september zijn wij getrouwd. 20 of 21 oktober had ik pas familie regrouping aangevraagd naar de ambassade. Einde November had ik mijn visum. 14 December ben ik in Belgie. Dat was in 2004. Mijn interview was geen 10 minuten geduurd. Er is een truc om de interview niet langer te houden. daar moet mensen proberen te oefenen. het is ook gemakkelijk gezegd dan gedaan, Het is mijn vaak daarom ben ik daar gewoon. Maar jullie moeten de mesjes ook inlichten, vooral belgian interviewer of Hollander, ze hebben natuurlijk voorordelen het is normal, dus, qua houding, en qua kleren dat je aandoet, hoe je antwoordt, 'tis allemaal belangrijk. beschouwd het eigenlijk zoals een job interview. Meestal duurt de interview langer door je antwoorden. :daag:

Phille

@ Rich
@ Wispelturig

Ik heb niet gezegd dat ik een probleem heb met leeftijdsverschil en dit is geen wet! Ik heb geschreven ZOU negatief beschouwd kunnen worden!

Trouwens geen enkele overheid kan dit in een wet gieten (minimum leeftijd wel, max leeftijd niet, leeftijdsverschil nog minder) het is puur een subjectieve beoordeling over leeftijdsverschil en je voorbeeld is extreem; met extreme voorbeelden kan je om het even wat uit- en weerleggen. En ik ben zelf nog geen 75  :neeneenee:

Naar Belgische normen is een leeftijdsverschil van meer dan 10 jaar al bijna niet normaal, naar wat ik tot dusver ervaar, is volgens de filipijnse cultuur een leeftijdsverschil tussen man en vrouw helemaal geen obstakel, men kijkt daar helemaal anders naar; het is de bekrompen Belgische (waarschijnlijk westerse) mentaliteit die ervoor zorgt dat een wat groter leeftijdsverschil veroordeeld wordt. Meeste van mijn vrienden stellen mij die vraag ook, is zij niet wat jong, ze maken die bedenking ook, gelukkig zonder te veroordelen.

Dus, ik zei alleen maar dat het leeftijdsverschil kan meespelen in het al dan niet toekennen van een visum en voor alle duidelijkheid, het gaat hier over een visum aanvraag om ze op bezoek te laten komen, in de fase om naar de ambassade te gaan betreffende een huwelijk ben ik nog niet. Dit is voor over een jaartje ongeveer.






Rich

Citaat van: Phille op vrijdag  4 december 2009, 14:36:19
@ Rich
@ Wispelturig


Trouwens geen enkele overheid kan dit in een wet gieten

Oh nee?  Pas maar op want Leterme is weer aan de macht  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

wispelturig

al bij al hopelijk verloopt alles goed wanneer het zo ver is of wanneer het is tijd :daag:

Luc

Verre nicht van mijn vrouw zit ook op zo een dating site. Dit was de tekst die ze gisteren van een vent kreeg. Zijn eerste tekst naar haar.

"Hello

i am looking for a friend and a woman who want to have a hot afternoon of sex and love and does not mind talking about sex with me. I DO NOT WANT JUST A COMPANION
I would want her to be a loving wife and my partner forever she has to be able to go down on her knee's pull my penis out suck me long and hard and let me cum on her breasts to show she loves me. If she can I will love her and take care of her forever

Curtis"
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stip66

Citaat van: Luc op maandag 14 december 2009, 10:28:23
Verre nicht van mijn vrouw zit ook op zo een dating site. Dit was de tekst die ze gisteren van een vent kreeg. Zijn eerste tekst naar haar.

"Hello

i am looking for a friend and a woman who want to have a hot afternoon of sex and love and does not mind talking about sex with me. I DO NOT WANT JUST A COMPANION
I would want her to be a loving wife and my partner forever she has to be able to go down on her knee's pull my penis out suck me long and hard and let me cum on her breasts to show she loves me. If she can I will love her and take care of her forever

Curtis"

Gelukkig was mijn introductie enigzins anders opgesteld  :lachen: