contact met een filipijnse vrouw

Gestart door rudy1962, vrijdag 31 juli 2009, 19:54:28

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: stip66 op maandag  3 januari 2011, 22:51:43
Beste SpoOn, een beetje eten kopen, een kleine party, een short van php 200, en ge voelt u een melkkoe ?  :ikkeniebegrijp:

Misschien een beetje meer uitleg, waarom ge u een melkkoe voelt ?


Waar het mij om gaat is het principe ..... eerlijk duurt het langst ... en een melkkoe voelen kan je al na 100 php.

boldy

goed gezecht callebaut  het gaat inderdaad om het principe  niet of ze je voor 10000 peso op willen lichten of voor 100 peso het principe is hetzelfde en dan is je vertrouwen geschonden .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

spo0n

Het is niet alleen om dat bedrag. Het gaat idd om de eerlijkheid, al is het 5 peso of 1 peso. Al zetten ze je voor 1 peso in het zak, kan jij zulke mensen echt vertrouwen? Ik niet hoor!

Ik ontmoette mijn vriendin voor het eerst, heb haar ouders bezocht en die hadden de verwachting dat ik dadelijk met de dochter ging trouwen. Er werd mij al de hint gegeven om het huisje van de ouders verder af te werken, een tricycle te kopen voor 1 van de broers zodat die een bron van inkomsten zouden hebben. Het zijn al die zaken bijeen natuurlijk.

De Flilipijnen helpen je graag, maar ze verwachten er altijd iets voor in de plaats (tsjing tsjing).
Die mentaliteit stoort me enorm!

Phille

Citaat van: spo0n op dinsdag  4 januari 2011, 21:53:33
Het is niet alleen om dat bedrag. Het gaat idd om de eerlijkheid, al is het 5 peso of 1 peso. Al zetten ze je voor 1 peso in het zak, kan jij zulke mensen echt vertrouwen? Ik niet hoor!

Ik ontmoette mijn vriendin voor het eerst, heb haar ouders bezocht en die hadden de verwachting dat ik dadelijk met de dochter ging trouwen. Er werd mij al de hint gegeven om het huisje van de ouders verder af te werken, een tricycle te kopen voor 1 van de broers zodat die een bron van inkomsten zouden hebben. Het zijn al die zaken bijeen natuurlijk.

De Flilipijnen helpen je graag, maar ze verwachten er altijd iets voor in de plaats (tsjing tsjing).
Die mentaliteit stoort me enorm!

Aan je toon te horen ben je teleurgesteld terug gekomen ... strookte de waarheid niet met het beeld dat je via chatten had opgedaan?


spo0n

Citaat van: Phille op dinsdag  4 januari 2011, 21:58:30
Citaat van: spo0n op dinsdag  4 januari 2011, 21:53:33
Het is niet alleen om dat bedrag. Het gaat idd om de eerlijkheid, al is het 5 peso of 1 peso. Al zetten ze je voor 1 peso in het zak, kan jij zulke mensen echt vertrouwen? Ik niet hoor!

Ik ontmoette mijn vriendin voor het eerst, heb haar ouders bezocht en die hadden de verwachting dat ik dadelijk met de dochter ging trouwen. Er werd mij al de hint gegeven om het huisje van de ouders verder af te werken, een tricycle te kopen voor 1 van de broers zodat die een bron van inkomsten zouden hebben. Het zijn al die zaken bijeen natuurlijk.

De Flilipijnen helpen je graag, maar ze verwachten er altijd iets voor in de plaats (tsjing tsjing).
Die mentaliteit stoort me enorm!

Aan je toon te horen ben je teleurgesteld terug gekomen ... strookte de waarheid niet met het beeld dat je via chatten had opgedaan?



Ja, echt 100% tevreden ben ik niet nee.
Mijn vriendin is een lief en heel geduldig meisje en voor zover ik weet heeft ze me altijd eerlijk behandelt, maar...
Ze is 12 jaar jonger dan mij en je merkt het bij volwassen gesprekken. Dikwijls wou ik een serieus gesprek en stelde ik heel serieuze vragen waarop ik beeld kreeg maar geen klank :(
Ze is er 20 en ik ben 32.

Ik stel me altijd de vraag, als ik dezelfde persoon was geweest maar dan met de Filippijnse nationaliteit (zelfde karakter, fysieke kenmerken,...), had ik dan een kans gemaakt? Had ze dan van mij gehouden? Ik vrees ervoor hoor :(
Als ik dan zou beseffen dat het niet zo zou zijn, houdt ze dan echt van mij?

misschien pieker ik te veel :(

stip66

Citaat van: spo0n op dinsdag  4 januari 2011, 21:53:33
Het is niet alleen om dat bedrag. Het gaat idd om de eerlijkheid, al is het 5 peso of 1 peso. Al zetten ze je voor 1 peso in het zak, kan jij zulke mensen echt vertrouwen? Ik niet hoor!

Ik ontmoette mijn vriendin voor het eerst, heb haar ouders bezocht en die hadden de verwachting dat ik dadelijk met de dochter ging trouwen. Er werd mij al de hint gegeven om het huisje van de ouders verder af te werken, een tricycle te kopen voor 1 van de broers zodat die een bron van inkomsten zouden hebben. Het zijn al die zaken bijeen natuurlijk.

De Flilipijnen helpen je graag, maar ze verwachten er altijd iets voor in de plaats (tsjing tsjing).
Die mentaliteit stoort me enorm!

Naar mijn bescheiden mening hebben je schoonouders een ezel die geld schijt in het vizier. Maar neem nou eens aan, als je â,¬ 10 meegeeft naar de winkel of â,¬ 50. De gekochte koopwaar blijft hetzelfde en de overschot ook, nl â,¬ 0.
Is dat afzetterij ? Neen, dat is HUN cultuur. Gegeven is GEGEVEN en verwacht geen wisselgeld terug.
Aan jou om het startkapitaal naar the mall te bepalen.
Ge ontmoet haar voor het eerst en ze gaan je al gelijk de producer van " Extreme Makeover "  met een " Company Car ( trike ) " assosieren ?
Qua verwachtingen is het hier niet anders hoor. Je bent lelijk ? Je geld maakt het goed. Je bent achterlijk ? Geef me je credit card. Je hebt een goede baan ? Ik wil de HELFT.
Daar krijg jij in ruil voor: een wijf met acute aanvallen van hoofdpijn als jij er geen hebt en alles wat ook maar in de buurt van hoogmoed komt.


:benweg: :benweg: :benweg: :benweg:

Daarom geef ik liever php 5 meer uit aan mijn filipijnse vrouw dan â,¬ 0,0000005  voor een Belgische koe die die als een zak patatten naast je in bed ligt te snurken tot ge opstaat en uw boterhammen ZELF moet smeren. Voor wat hoort wat. Boer Joel kreeg alles en gaf niks terug. Ik wil niet met dit soort van volk vergeleken worden.



Rich

Citaat van: spo0n op dinsdag  4 januari 2011, 22:09:23



misschien pieker ik te veel :(


Nee hoor Spoon, integendeel. Jij gebruikt je gezonde verstand.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: stip66 op dinsdag  4 januari 2011, 22:12:14
Maar neem nou eens aan, als je â,¬ 10 meegeeft naar de winkel of â,¬ 50. De gekochte koopwaar blijft hetzelfde en de overschot ook, nl â,¬ 0.
Is dat afzetterij ? Neen, dat is HUN cultuur. Gegeven is GEGEVEN en verwacht geen wisselgeld terug.


Ben ik niet met je eens Peter. Mijn vriendin, haar kinderen, en de vriend van haar dochter gaan wel eens iets voor me halen, en geven me altijd netjes het kasticket als dat er is, en het wisselgeld terug.

Gaan ze even over en weer van het hotel naar huis met geld voor een taxi of trike.....altijd netjes de overschot terug.

De stelling gegeven is gegeven is niet juist. Er zullen er zijn, maar mensen met enige manieren doen dat niet.
Rich de Nederbelg.

spo0n

@stip66: blijven zulke liedjes duren? Belgische of Filippijnse speelt voor mij geen rol. Ik wil een echte relatie met liefde, als ik die niet kan hebben blijf ik liever single tot ik ze vind :)

Maar mijn vriendin, kan er eigenlijk geen slecht over zeggen! Als ze naar de winkel ging kwam ze altijd met correct wisselgeld terug en had ze de rekeningen bij. Alleen dat stilzwijgen, daar kan ik van doodvallen :(
Alsof je tegen de muren aan praten bent. En ik ben blijkbaar niet de enige die dit al ondervonden heeft. Veel Filippina's hebben blijkbaar de mentaliteit om te zwijgen op vragen waar ze niet willen antwoorden. Dat ze dan gewoonweg zeggen dat ze niet willen antwoorden maar niet zwijgen gelijk een grafsteen!
Hoe dikwijls heb ik me daaraan niet geïrriteerd!!!

@Rich: bedankt :) En je hebt groot gelijk, correcte mensen zijn correct op alle manieren! Ik geef ook altijd correct terug met kasticket.

stip66

Ja, misschien heb je gelijk Rich.
waarschijnlijk omdat ik er nooit naar vraag, de overschot, dus....