Suri Change vs Moneytrans vs Western Union

Gestart door SaginBanana, donderdag 26 juli 2012, 19:06:14

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Ik weet niet waarom hier een apart topic voor moet gemaakt worden, er is al lang een betreffende geld overmaken naar de Filippijnen.

Toch even mijn reactie:

  • Western Union is veel te duur, enkel te gebruiken in noodgevallen
  • Suri Change niet beschikbaar in Belgiën voor zover ik weet
  • Moneytrans is al aan bod gekomen, lijkt interessant, maar aantal kantoren lijkt me beperkt, en wat betreft pick up 'all office of this bank', staat er op hun website, alleen niet welke bank...

Voor mij lijkt LCC of Cointrans de beste keuze.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

ron

Citaat van: Mawibata op vrijdag 27 juli 2012, 12:38:58

and.... not balikbayan account.....
.... its kabayan account .....



Yup je hebt gelijk sorry automatisch balikbayan getypt was ondertussen bezig wat dozen die kant op de regelen ( als man moet je ook niet multitasken :D )

Hmm als ik die voorwaarden zo eens lees is dit account voor OFW's   :biggrinn: wel moet zeggen mijn schoonzus heeft het geregeld en werkt goed geen idee aan welke touwtjes ze getrokken heeft om dit account voor ons te openen.

stijn54

van LCC ben ik als belg ook tevreden en gemakkelijk online mogelijk.

bertalert

 :daag:

Hey, ik heb 2 weken geleden geld opgestuurd via RIA money transfer.
Zelfde systeem als de anderen, ik zit in Mechelen en zoveel keuze is er hier niet.
Standaard procedure en ook kost van 5â,¬ + een iets lagere wisselkoers, in de filippijnen direct afhalen bij Mlhuillier
Ik heb het thuis via xe.com uitgerekend, door de kost van 5â,¬ en het verschil met de officiele wisselkoers uit te rekenen kwam het uit dat ik 160â,¬ had betaald en mijn vrouw het equivalent van 150â,¬ had gekregen. dus op de totale transactie een kost van 10â,¬. Dat is 10â,¬ te veel naar mijn goesting :biggrinn: maar al bij al valt het nog mee...

Bert

xav

Citaat van: bertalert op zaterdag 11 augustus 2012, 00:58:46
:daag:

Hey, ik heb 2 weken geleden geld opgestuurd via RIA money transfer.
Zelfde systeem als de anderen, ik zit in Mechelen en zoveel keuze is er hier niet.
Standaard procedure en ook kost van 5â,¬ + een iets lagere wisselkoers, in de filippijnen direct afhalen bij Mlhuillier
Ik heb het thuis via xe.com uitgerekend, door de kost van 5â,¬ en het verschil met de officiele wisselkoers uit te rekenen kwam het uit dat ik 160â,¬ had betaald en mijn vrouw het equivalent van 150â,¬ had gekregen. dus op de totale transactie een kost van 10â,¬. Dat is 10â,¬ te veel naar mijn goesting :biggrinn: maar al bij al valt het nog mee...

Bert

heb onlangs ook een RIA money transfer gezien niet ver van mijn deur... als ik ooit zo'n dienst nodig heb zal het ook wel deze zijn, al is het maar omdat het dichtbij is...

fastlane

Ik heb gewoon een zichtrekening bij mijn bank geopend en haar de kaart opgestuurd. Als ze geld nodig heeft zet ik wat op de rekening en kan ze het enkele minuten later afhalen. Heb wel gezorgd dat er niet onder nul kan worden gegaan en dit werkt perfect. Moet wel iedere keer de 200 peso betalen en de kosten die je hebt om in het buitenland geld af te halen maar dat is maar een paar euro. Wisselkoers is de dagelijkse internationale koers. Voordeel is datik ook alles via homebanking kan regelen vanuit de luie zetel. Voor mij werkt dit perfect en is de goedkoopste en snelste oplossing. Voordeel is ook nog dat je via de rekeninguittreksel gemakkelijk kan bewijzen aan de belastingen vvor aftrek als familiale hulp. Dus daar trek je ook nog eens een deel van terug omdat je je familie ondersteunt. Dit weten echter weinig mensen. Kan het inbrengen als onderhoudsgeld net zoals bv. gescheiden mensen onderhoudsgeld voor de kinderen betalen en belastingsaftrek genieten.

robert van dijck

Citaat van: fastlane op zaterdag 11 augustus 2012, 13:29:11
Ik heb gewoon een zichtrekening bij mijn bank geopend en haar de kaart opgestuurd. Als ze geld nodig heeft zet ik wat op de rekening en kan ze het enkele minuten later afhalen. Heb wel gezorgd dat er niet onder nul kan worden gegaan en dit werkt perfect. Moet wel iedere keer de 200 peso betalen en de kosten die je hebt om in het buitenland geld af te halen maar dat is maar een paar euro. Wisselkoers is de dagelijkse internationale koers. Voordeel is datik ook alles via homebanking kan regelen vanuit de luie zetel. Voor mij werkt dit perfect en is de goedkoopste en snelste oplossing. Voordeel is ook nog dat je via de rekeninguittreksel gemakkelijk kan bewijzen aan de belastingen vvor aftrek als familiale hulp. Dus daar trek je ook nog eens een deel van terug omdat je je familie ondersteunt. Dit weten echter weinig mensen. Kan het inbrengen als onderhoudsgeld net zoals bv. gescheiden mensen onderhoudsgeld voor de kinderen betalen en belastingsaftrek genieten.

Ik doe net hetzelfde, 2° rekening geopend, kaart voor vriendin, werkt perfect. gebruik dit systeem nu al 2 jaar.

mvgr

Robert