Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

zwemles voor mijn vrouw

Gestart door PHwaarde, zondag 1 september 2013, 20:39:26

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Het woord barco kennen ze ook. Is portugees voor schip of boot

kristof19

Citaat van: Ronny55 op maandag  2 september 2013, 04:02:13
Citaat van: PHwaarde op zondag  1 september 2013, 20:39:26
Omdat ik het geen veilig idee vind dat mijn vrouw niet kan zwemmen in een land met zoveel water (zee/zwembaden/banca-/veerboten/tyfonen/overstromingen), heb ik haar na enig aandringen kunnen overtuigen om zwemles te nemen voor volwassenen. Klopt het dat de schoolslag vrijwel onbekend is op de Filippijnen, en dat men meestal de freestyle slag aangeleerd krijgt?

Hier in cdo is er regelmatig een cursus zwemmen voor volwassenen, daar leren ze je zo'n beetje alles....Het is niet dat je na die 10 lessen perfect kunt zwemmen , maar je hebt een basis, dan hangt het allen van U af.....Veel oefenen.  :jajaja:
Ben een goed zwemmer, maar ben wel niet te ijdel om een zwemvest aan te trekken in een barca als die voorhanden zijn.

ronny, waar geven ze die lessen en hoeveel mag dat kosten? Lijkt mij ook wel intressant voor mijn vriendin want die zou zelfs in een badkuip verdrinken

Ronny55

Citaat van: kristof19 op dinsdag  3 september 2013, 17:30:00
Citaat van: Ronny55 op maandag  2 september 2013, 04:02:13
Citaat van: PHwaarde op zondag  1 september 2013, 20:39:26
Omdat ik het geen veilig idee vind dat mijn vrouw niet kan zwemmen in een land met zoveel water (zee/zwembaden/banca-/veerboten/tyfonen/overstromingen), heb ik haar na enig aandringen kunnen overtuigen om zwemles te nemen voor volwassenen. Klopt het dat de schoolslag vrijwel onbekend is op de Filippijnen, en dat men meestal de freestyle slag aangeleerd krijgt?

Hier in cdo is er regelmatig een cursus zwemmen voor volwassenen, daar leren ze je zo'n beetje alles....Het is niet dat je na die 10 lessen perfect kunt zwemmen , maar je hebt een basis, dan hangt het allen van U af.....Veel oefenen.  :jajaja:
Ben een goed zwemmer, maar ben wel niet te ijdel om een zwemvest aan te trekken in een barca als die voorhanden zijn.

ronny, waar geven ze die lessen en hoeveel mag dat kosten? Lijkt mij ook wel intressant voor mijn vriendin want die zou zelfs in een badkuip verdrinken

Marco hotel alwana/Cugman....wat dat kost :weetikniet: ....het is twee ,drie maal per jaar ....wanneer  :weetikniet: ...er is in mei een cursus geweest maar wanneer opnieuw weet ik niet .
Er zijn wel privelessen , maar dat zou 5000 php zijn voor 10 lessen ....Geld genoeg , das 500php/uur...daar wil ik nog wel les voor geven.  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PHwaarde

#13
Citaat van: PHwaarde op dinsdag  3 september 2013, 18:42:00
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 september 2013, 18:40:40
Citaat van: kristof19 op dinsdag  3 september 2013, 17:30:00
Citaat van: Ronny55 op maandag  2 september 2013, 04:02:13
Citaat van: PHwaarde op zondag  1 september 2013, 20:39:26
Omdat ik het geen veilig idee vind dat mijn vrouw niet kan zwemmen in een land met zoveel water (zee/zwembaden/banca-/veerboten/tyfonen/overstromingen), heb ik haar na enig aandringen kunnen overtuigen om zwemles te nemen voor volwassenen. Klopt het dat de schoolslag vrijwel onbekend is op de Filippijnen, en dat men meestal de freestyle slag aangeleerd krijgt?

Hier in cdo is er regelmatig een cursus zwemmen voor volwassenen, daar leren ze je zo'n beetje alles....Het is niet dat je na die 10 lessen perfect kunt zwemmen , maar je hebt een basis, dan hangt het allen van U af.....Veel oefenen.  :jajaja:
Ben een goed zwemmer, maar ben wel niet te ijdel om een zwemvest aan te trekken in een barca als die voorhanden zijn.

ronny, waar geven ze die lessen en hoeveel mag dat kosten? Lijkt mij ook wel intressant voor mijn vriendin want die zou zelfs in een badkuip verdrinken

Marco hotel alwana/Cugman....wat dat kost :weetikniet: ....het is twee ,drie maal per jaar ....wanneer  :weetikniet: ...er is in mei een cursus geweest maar wanneer opnieuw weet ik niet .
Er zijn wel privelessen , maar dat zou 5000 php zijn voor 10 lessen ....Geld genoeg , das 500php/uur...daar wil ik nog wel les voor geven.  :lachen: :lachen:

Iemand die gediplomeerd is, & dus kwaliteit biedt, mag best wat meer betaald krijgen. Bovendien 500 php/uur, probeer daar in Nederland/België maar eens iemand voor te vinden. Ik ben ook van mening dat zwemmen een basisvaardigheid is die iedereen zou moeten beheersen. Zie het als een investering in de veiligheid en zelfredzaamheid van je partner. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje.

CDO swimming lessons ProFluid Swim Programs:
-Self-Rescue Swim (1yo-3yo) php6,000/10 sessions, 1hr, One-on-One session
-Water Safety and Survival (4yo-6yo) Php4,500/10 sessions, 1.5hr, 2 students/session
-Basic Swimming (7yo-12yo) Php3,500/10 sessions, 1.5hrs, 3-4 students/session
-Efficient Freestyle *specialization (13-18yo, Adult)                                    Php3,500/10 sessions, 1.5hrs, 3-5 students/session
-Advance Swimming Course: Backstroke, Butterfly, Breaststroke (7yo-12yo, Adult)  Php3,500/Stroke;10 sessions, 1.5hrs, 3-5 students/session

Schedules:

>6am — 7:30am (13yo-18yo)

>7am — 8:00am (1- 3yo)

>7:30 — 9:00am (7-12yo)

>4pm — 5pm (4-6yo)

>6pm — 7:30pm (Adult)

-· Swimming Instructor and Fitness Trainer specialized in aquatic training, cardio and strength training (based in Manila)
-· Currently taking Masters in Human Movement Science specialized in Exercise Science (UP, Diliman)
-· Completed Diploma in Exercise and Sports Science (UP, Diliman)
-· Licensed SCUBA Dive Master (World Underwater Federation)
-· Certified Water Safety and Rescue (Phil. National Red Cross)
-· Certified First Aider and Basic Life Support (Phil. National Red Cross)
-· Formerly Swimming Instructor (Bert Lozada Swim School)
-· Recreational Athlete



LMBen

Citaat van: kristof19 op dinsdag  3 september 2013, 17:25:48
Het woord barco kennen ze ook. Is portugees voor schip of boot


Barca is kleine boot, Barco is grote boot
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

kristof19

Citaat van: PHwaarde op dinsdag  3 september 2013, 18:47:33
Citaat van: PHwaarde op dinsdag  3 september 2013, 18:42:00
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 september 2013, 18:40:40
Citaat van: kristof19 op dinsdag  3 september 2013, 17:30:00
Citaat van: Ronny55 op maandag  2 september 2013, 04:02:13
Citaat van: PHwaarde op zondag  1 september 2013, 20:39:26
Omdat ik het geen veilig idee vind dat mijn vrouw niet kan zwemmen in een land met zoveel water (zee/zwembaden/banca-/veerboten/tyfonen/overstromingen), heb ik haar na enig aandringen kunnen overtuigen om zwemles te nemen voor volwassenen. Klopt het dat de schoolslag vrijwel onbekend is op de Filippijnen, en dat men meestal de freestyle slag aangeleerd krijgt?

Hier in cdo is er regelmatig een cursus zwemmen voor volwassenen, daar leren ze je zo'n beetje alles....Het is niet dat je na die 10 lessen perfect kunt zwemmen , maar je hebt een basis, dan hangt het allen van U af.....Veel oefenen.  :jajaja:
Ben een goed zwemmer, maar ben wel niet te ijdel om een zwemvest aan te trekken in een barca als die voorhanden zijn.

ronny, waar geven ze die lessen en hoeveel mag dat kosten? Lijkt mij ook wel intressant voor mijn vriendin want die zou zelfs in een badkuip verdrinken

Marco hotel alwana/Cugman....wat dat kost :weetikniet: ....het is twee ,drie maal per jaar ....wanneer  :weetikniet: ...er is in mei een cursus geweest maar wanneer opnieuw weet ik niet .
Er zijn wel privelessen , maar dat zou 5000 php zijn voor 10 lessen ....Geld genoeg , das 500php/uur...daar wil ik nog wel les voor geven.  :lachen: :lachen:

Iemand die gediplomeerd is, & dus kwaliteit biedt, mag best wat meer betaald krijgen. Bovendien 500 php/uur, probeer daar in Nederland/België maar eens iemand voor te vinden. Ik ben ook van mening dat zwemmen een basisvaardigheid is die iedereen zou moeten beheersen. Zie het als een investering in de veiligheid en zelfredzaamheid van je partner. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje.

CDO swimming lessons ProFluid Swim Programs:
-Self-Rescue Swim (1yo-3yo) php6,000/10 sessions, 1hr, One-on-One session
-Water Safety and Survival (4yo-6yo) Php4,500/10 sessions, 1.5hr, 2 students/session
-Basic Swimming (7yo-12yo) Php3,500/10 sessions, 1.5hrs, 3-4 students/session
-Efficient Freestyle *specialization (13-18yo, Adult)                                    Php3,500/10 sessions, 1.5hrs, 3-5 students/session
-Advance Swimming Course: Backstroke, Butterfly, Breaststroke (7yo-12yo, Adult)  Php3,500/Stroke;10 sessions, 1.5hrs, 3-5 students/session

Schedules:

>6am — 7:30am (13yo-18yo)

>7am — 8:00am (1- 3yo)

>7:30 — 9:00am (7-12yo)

>4pm — 5pm (4-6yo)

>6pm — 7:30pm (Adult)

-· Swimming Instructor and Fitness Trainer specialized in aquatic training, cardio and strength training (based in Manila)
-· Currently taking Masters in Human Movement Science specialized in Exercise Science (UP, Diliman)
-· Completed Diploma in Exercise and Sports Science (UP, Diliman)
-· Licensed SCUBA Dive Master (World Underwater Federation)
-· Certified Water Safety and Rescue (Phil. National Red Cross)
-· Certified First Aider and Basic Life Support (Phil. National Red Cross)
-· Formerly Swimming Instructor (Bert Lozada Swim School)
-· Recreational Athlete




We zitten dan ook helemaal niet in Nederland/Belgie maar zijn bezig over zwemlessen in de Filippijnen. Voor die 500 pesos dient mijn vriendin 2 dagen te werken in de mall. Dus als je in Nederland/Belgie 200 euro betaald (2 werkdagen) voor een uurtje zwemles zullen er ook niet veel afkomen denk ik..............
appels met appels vergelijken a.u.b.
Bananen kosten hier ook meer omdat je ze niet van de bomen kunt trekken :jajaja: :jajaja:

Ronny55

Citaat van: kristof19 op woensdag  4 september 2013, 20:34:31

We zitten dan ook helemaal niet in Nederland/Belgie maar zijn bezig over zwemlessen in de Filippijnen. Voor die 500 pesos dient mijn vriendin 2 dagen te werken in de mall. Dus als je in Nederland/Belgie 200 euro betaald (2 werkdagen) voor een uurtje zwemles zullen er ook niet veel afkomen denk ik..............
appels met appels vergelijken a.u.b.
Bananen kosten hier ook meer omdat je ze niet van de bomen kunt trekken :jajaja: :jajaja:
Daar ben ik het mee eens, we zitten in de  :smiley-philippines: en niet in :eu: hier is 500 php nog veel geld.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PHwaarde

#17
Citaat van: Ronny55 op donderdag  5 september 2013, 04:04:20
Citaat van: kristof19 op woensdag  4 september 2013, 20:34:31

We zitten dan ook helemaal niet in Nederland/Belgie maar zijn bezig over zwemlessen in de Filippijnen. Voor die 500 pesos dient mijn vriendin 2 dagen te werken in de mall. Dus als je in Nederland/Belgie 200 euro betaald (2 werkdagen) voor een uurtje zwemles zullen er ook niet veel afkomen denk ik..............
appels met appels vergelijken a.u.b.
Bananen kosten hier ook meer omdat je ze niet van de bomen kunt trekken :jajaja: :jajaja:
Daar ben ik het mee eens, we zitten in de  :smiley-philippines: en niet in :eu: hier is 500 php nog veel geld.  :jajaja:

Dat ontken ik ook niet. Die 500 php betreft 1 op 1 privé -onderwijs. Groepszwemlessen zijn de helft goedkoper. Bovendien ging ik er van uit dat de meeste buitenlandse mannen dit voor hun vrouw of vriendin betalen, en niet zijzelf. Dit is tenminste een nuttige investering die het geld wat mij persoonlijk betreft wel waard is. Dat moet ieder ander maar voor zichzelf uitmaken.

kristof19

Citaat van: PHwaarde op donderdag  5 september 2013, 05:36:42
Citaat van: Ronny55 op donderdag  5 september 2013, 04:04:20
Citaat van: kristof19 op woensdag  4 september 2013, 20:34:31

We zitten dan ook helemaal niet in Nederland/Belgie maar zijn bezig over zwemlessen in de Filippijnen. Voor die 500 pesos dient mijn vriendin 2 dagen te werken in de mall. Dus als je in Nederland/Belgie 200 euro betaald (2 werkdagen) voor een uurtje zwemles zullen er ook niet veel afkomen denk ik..............
appels met appels vergelijken a.u.b.
Bananen kosten hier ook meer omdat je ze niet van de bomen kunt trekken :jajaja: :jajaja:
Daar ben ik het mee eens, we zitten in de  :smiley-philippines: en niet in :eu: hier is 500 php nog veel geld.  :jajaja:

Dat ontken ik ook niet. Die 500 php betreft 1 op 1 privé -onderwijs. Groepszwemlessen zijn de helft goedkoper. Bovendien ging ik er van uit dat de meeste buitenlandse mannen dit voor hun vrouw of vriendin betalen, en niet zijzelf. Dit is tenminste een nuttige investering die het geld wat mij persoonlijk betreft wel waard is. Dat moet ieder ander maar voor zichzelf uitmaken.

5 uurtjes per dag × 30 dagen = 75000 pesos. Dan wordt je maar beter zwemleraar i.p.v. dokter of advocaat in de phils

PHwaarde

#19
Citaat van: kristof19 op donderdag  5 september 2013, 07:10:52
Citaat van: PHwaarde op donderdag  5 september 2013, 05:36:42
Citaat van: Ronny55 op donderdag  5 september 2013, 04:04:20
Citaat van: kristof19 op woensdag  4 september 2013, 20:34:31

We zitten dan ook helemaal niet in Nederland/Belgie maar zijn bezig over zwemlessen in de Filippijnen. Voor die 500 pesos dient mijn vriendin 2 dagen te werken in de mall. Dus als je in Nederland/Belgie 200 euro betaald (2 werkdagen) voor een uurtje zwemles zullen er ook niet veel afkomen denk ik..............
appels met appels vergelijken a.u.b.
Bananen kosten hier ook meer omdat je ze niet van de bomen kunt trekken :jajaja: :jajaja:
Daar ben ik het mee eens, we zitten in de  :smiley-philippines: en niet in :eu: hier is 500 php nog veel geld.  :jajaja:

Dat ontken ik ook niet. Die 500 php betreft 1 op 1 privé -onderwijs. Groepszwemlessen zijn de helft goedkoper. Bovendien ging ik er van uit dat de meeste buitenlandse mannen dit voor hun vrouw of vriendin betalen, en niet zijzelf. Dit is tenminste een nuttige investering die het geld wat mij persoonlijk betreft wel waard is. Dat moet ieder ander maar voor zichzelf uitmaken.

5 uurtjes per dag × 30 dagen = 75000 pesos. Dan wordt je maar beter zwemleraar i.p.v. dokter of advocaat in de phils


Mooie theorie, echter niet de werkelijkheid. Er zijn slechts op 3 dagen in de week lessen. En slechts enkele cursusdata per jaar. Ook gaan er nog de kosten van het gebruik van het hotelzwembad af