gelegaliseerde kopie huwelijksakte ouder dan 6maanden in combinatie met MVVaanvr

Gestart door PHwaarde, maandag 14 oktober 2013, 18:38:54

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Waarom kan ik geen recent uittreksel van de GBA van mijn Nederlandse woongemeente gebruiken? Daar staat mijn huwelijk immers nu geregistreerd. Dat bewijst toch ook dat ik getrouwd bent. Kan dat document niet in de plaats gebruikt worden?

Amice

Dat is een document die bewijst dat JIJ getrouwd bent, die van de NSO bewijst dat Zij dat ook is.
Beide documenten geven aan dat jullie met elkaar gehuwd zijn zowel volgens nederlands als filippijns recht.
Beide documenten zijn dan ook nodig  als bewijs dat het o.a. geen bigamisch of schijn huwelijk is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: Amice op woensdag 16 oktober 2013, 06:13:29
Dat is een document die bewijst dat JIJ getrouwd bent, die van de NSO bewijst dat Zij dat ook is.
Beide documenten geven aan dat jullie met elkaar gehuwd zijn zowel volgens nederlands als filippijns recht.
Beide documenten zijn dan ook nodig  als bewijs dat het o.a. geen bigamisch of schijn huwelijk is.

Het recente uittreksel van de GBA van mijn Nederlandse woongemeente bewijst dat ik getrouwd ben MET mijn Filippijnse vrouw. Haar naam staat er immers duidelijk op vermeld. Mij gaat het om het feit, dat ik om die registratie in de GBA te bewerkstelligen, reeds een door DFA & de Nederlandse ambassade Manila gelegaliseerd exemplaar van onze originele huwelijksakte NSO heb moeten aanleveren waarin duidelijk vermeld staat dat ZIJ getrouwd is met mij. Daarbij is ook al een positief advies gegeven inz. de M46 procedure (dus geen schijn- bigamisch huwelijk). Deze stukken zijn dus allemaal al bij de IND & de vreemdelingenpolitie de revue gepasseerd. 

Bovendien wordt op de website van de IND m.b.t. MVV aanvraag geen woord gerept over het niet ouder mogen zijn dan 6 maanden van het door DFA & de Nederlandse ambassade Manila gelegaliseerd exemplaar van onze originele huwelijksakte.
http://kdw.ind.nl/OverviewDetail.aspx?knowledge_id=SubschermHuwelijkMvv_plichtigen&maintab=1

Zo staat er de volgende zin: Uw echtgenoot heeft de volgende documenten nodig: Een kopie van de huwelijksakte. Dit document moet vaak gelegaliseerd en vertaald worden. Het document moet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits zijn. (staat niets van < 6 maanden)/hoeft dus ook niet in alle gevallen gelegaliseerd te zijn?)

Amice

Neem aan dat dan een kopie van je trouwboek zal volstaan met een uittreksel GBA.
Maar je kunt daarover met de IND bellen.

Die 6 maanden is een eis van de ambassade, althans dat was altijd zotenzij ze  het veranderd hebben met de invoering van de MOMI wet per juni 2013.  :weetikniet:
In de praktijk heb ik nog niet vernomen dat documenten ouder dan 6 maanden mogen zijn in ieder geval.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: Amice op woensdag 16 oktober 2013, 09:26:05
Neem aan dat dan een kopie van je trouwboek zal volstaan met een uittreksel GBA.
Maar je kunt daarover met de IND bellen.

Die 6 maanden is een eis van de ambassade, althans dat was altijd zotenzij ze  het veranderd hebben met de invoering van de MOMI wet per juni 2013.  :weetikniet:
In de praktijk heb ik nog niet vernomen dat documenten ouder dan 6 maanden mogen zijn in ieder geval.

Dat kan wel de eis van de ambassade zijn, maar is die 6 maanden ook de eis van de IND? De MVV aanvraag gaat immers via de IND. De IND heeft reeds door mijn woongemeente een kopie doorgestuurd gekregen van het door DFA & de Nederlandse ambassade Manila gelegaliseerd exemplaar van onze originele huwelijksakte NSO ten tijde van de M46 procedure. Waarom zou ik dan nogmaals die hele procedure moeten doorlopen om de kopie NSO huwelijksakte te laten legaliseren door DFA & de Nederlandse ambassade Manila omdat dat document nu toevallig ouder is dan 6 maanden? Dat verandert toch niets aan het feit dat uit een recent uittreksel GBA van mijn Nederlandse woongemeente blijkt dat mijn vrouw & ik met elkaar getrouwd zijn.

Ik ga maar eens een belletje naar de IND plegen

PHwaarde

Citaat van: PHwaarde op woensdag 16 oktober 2013, 10:22:03
Citaat van: Amice op woensdag 16 oktober 2013, 09:26:05
Neem aan dat dan een kopie van je trouwboek zal volstaan met een uittreksel GBA.
Maar je kunt daarover met de IND bellen.

Die 6 maanden is een eis van de ambassade, althans dat was altijd zotenzij ze  het veranderd hebben met de invoering van de MOMI wet per juni 2013.  :weetikniet:
In de praktijk heb ik nog niet vernomen dat documenten ouder dan 6 maanden mogen zijn in ieder geval.

Dat kan wel de eis van de ambassade zijn, maar is die 6 maanden ook de eis van de IND? De MVV aanvraag gaat immers via de IND. De IND heeft reeds door mijn woongemeente een kopie doorgestuurd gekregen van het door DFA & de Nederlandse ambassade Manila gelegaliseerd exemplaar van onze originele huwelijksakte NSO ten tijde van de M46 procedure. Waarom zou ik dan nogmaals die hele procedure moeten doorlopen om de kopie NSO huwelijksakte te laten legaliseren door DFA & de Nederlandse ambassade Manila omdat dat document nu toevallig ouder is dan 6 maanden? Dat verandert toch niets aan het feit dat uit een recent uittreksel GBA van mijn Nederlandse woongemeente blijkt dat mijn vrouw & ik met elkaar getrouwd zijn.

Ik ga maar eens een belletje naar de IND plegen

Ik heb zojuist contact opgenomen met de IND. Het antwoord op mijn vraag m.b.t. de benodigde documenten voor de MVV aanvraag is *drumroll*: De gelegaliseerde huwelijksakte mag ouder dan 6 maanden zijn  :applaus: Alleen in geval van ongehuwd zijn, dient de kopie van de gelegaliseerde ongehuwdverklaring niet ouder te zijn dan 6 maanden


Amice

Citaat van: PHwaarde op woensdag 16 oktober 2013, 14:06:01
Citaat van: PHwaarde op woensdag 16 oktober 2013, 10:22:03
Citaat van: Amice op woensdag 16 oktober 2013, 09:26:05
Neem aan dat dan een kopie van je trouwboek zal volstaan met een uittreksel GBA.
Maar je kunt daarover met de IND bellen.

Die 6 maanden is een eis van de ambassade, althans dat was altijd zotenzij ze  het veranderd hebben met de invoering van de MOMI wet per juni 2013.  :weetikniet:
In de praktijk heb ik nog niet vernomen dat documenten ouder dan 6 maanden mogen zijn in ieder geval.

Dat kan wel de eis van de ambassade zijn, maar is die 6 maanden ook de eis van de IND? De MVV aanvraag gaat immers via de IND. De IND heeft reeds door mijn woongemeente een kopie doorgestuurd gekregen van het door DFA & de Nederlandse ambassade Manila gelegaliseerd exemplaar van onze originele huwelijksakte NSO ten tijde van de M46 procedure. Waarom zou ik dan nogmaals die hele procedure moeten doorlopen om de kopie NSO huwelijksakte te laten legaliseren door DFA & de Nederlandse ambassade Manila omdat dat document nu toevallig ouder is dan 6 maanden? Dat verandert toch niets aan het feit dat uit een recent uittreksel GBA van mijn Nederlandse woongemeente blijkt dat mijn vrouw & ik met elkaar getrouwd zijn.

Ik ga maar eens een belletje naar de IND plegen

Ik heb zojuist contact opgenomen met de IND. Het antwoord op mijn vraag m.b.t. de benodigde documenten voor de MVV aanvraag is *drumroll*: De gelegaliseerde huwelijksakte mag ouder dan 6 maanden zijn  :applaus: Alleen in geval van ongehuwd zijn, dient de kopie van de gelegaliseerde ongehuwdverklaring niet ouder te zijn dan 6 maanden



Kijk aan, dan weten we dat ook weer.  :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent