Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pakket versturen spoedservice

Gestart door wesleymoget, maandag 11 november 2013, 14:14:21

Vorige topic - Volgende topic

wesleymoget

Beste mensen

heb afgelopen vrijdag een pakket verstuurd naar men vriendin met allemaal leuke dingetjes erin

VIA postnl naar manilla..valenzuela city

Het pakket woog 5 kilo.. En heb die met de spoedservice meegestuurd
Het wordt echt mega snel geleverd binnen 2 werkdagen was het er al
ik had het vrijdag gestuurd voor 3 uur en maandag zouden ze het al komen bezorgen alleen:

nadelen van spoedservice het is erg prijzig. voor 5 kilo betaalde ik 90 euro, voor 2 kilo is dat 65 euro.. met de normale service is het wel ongeveer 14 werkdagen onderweg..en kost dat je 33 eur voor 5 kilo, voor 2 kilo weet ik niet uit me hoofd volgens mij iets van 25 eur.

vervolgens kreeg ik een berichtje van haar moeder met het volgende:

zij had een berichtje gekregen van ups want daar vervoerd postnl het mee
dat ze 2,896.00 peso's moest betalen aan de deur.. ik had wel even zoiets van WOW waarom.. ik dus ups gebeld heel duidelijk was die man niet maar uiteindelijk zij hij dat het er op neer kwam dat het de importkosten waren..

Let op! dit staat dus nergens aangegeven dat ze dat moeten betalen aan die deur.. ik weet niet of het door die spoedservice komt of door de waarde en gewicht van het paket ik heb nogsteeds geen idee.. iemand? :ikkeniebegrijp:

LMBen

Is altijd zo, dat zijn invoerrechten die upc moet betalen.
Heb er al veel over gelezen op het; living in cebu forum.

Het schijnt ook heel verschillend te zijn de kosten en niet altijd over de waarde wat je wel zou verwachten.
Natte vingerwerk dus
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

fastlane

Die 2896 peso betalen bij levering betekend dus dat je die man een inkomen van een dikke week hebt kado gedaan. Dat is gewoon het probleem als je dingen opstuurt met de verkeerde bedrijven, mag al blij zijn dat het aangekomen is. Je vindt hier op het forum bedrijven waarbij je voor een doos tot 60 kg maar 90 euro betaald. Altijd aangekomen en nog nooit iets extra moeten betalen. Ook paar keerdocumenten met dhl spoedzending gedaan en ook geen extra kosten.

Luke

In de toekomst wat vooruitdenken en een Balikbayan doos (of 2) opsturen.
Veel meer in te stoppen en hoeft niet altijd nieuwe dingen te zijn. Kinderkleding dat niet meer gedragen wordt, oude laptop/PC etc.
Duurt ongeveer 2 maanden voor levering en dat alles voor dezelfde prijs als dat spoedpakketje.

vvjoris

Express opsturen is altijd duur, en zeker als je 't met BPost doet, want die leveren uit met Philpost, en bij mij is het al twee keer voorgevallen dat de helft uit de dozen gepikt was...

Bij Philpost vallen 'invoerrechten' (wat de postbode dus in zijn zakken steekt) wel mee 2 - 300 pesos....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Yoshi

Ik heb ook enkel nog maar express opgestuurd met Bpost, maar ik was in iedergeval al blij dat't volledige pakket was aangekomen en er daar maar 60P moest betaald worden.

disnoke

er is een groot verschil tussen document (non dutiable), balikbayan (vrijgesteld van taks) en goederen (dutiable)

bedrag lijkt me niet overdreven afhankelijk van de aangegeven waarde van de goederen, vrachtkost komt er ook bij voor de berekening, is niet enkel invoerrecht maar ook btw of de filippijnse variant en een administratiekost. 

Bedrag te betalen aan de deur, het is wel de Filippijnen als ze nadien een rekening sturen ...

Dit is in Belgie ook het geval, zie regelmatig mensen die meer moeten betalen aan btw en invoerrechten dan de waarde van datgene dat ze besteld hebben, zie je een videogame of t-shirt en komt het uit China zul je een mooie rekening krijgen