vrijstelling mogelijk voor TGN gedeelte inburgeringsexamen binnenland?

Gestart door PHwaarde, woensdag 20 november 2013, 04:00:15

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Mijn vrouw is gisteren in Manila geslaagd voor haar inburgeringsexamen buitenland  :congratualtionsis0: Daarbij heeft ze een score van 37 gehaald voor het TGN gedeelte. Nu meen ik ergens opgevangen te hebben dat bij een TGN score vanaf 37 punten, een vrijstelling via de gemeente aangevraagd kan worden voor het TGN gedeelte van het inburgeringsexamen binnenland. Is dit in 2013 inderdaad nog steeds het geval?



PHwaarde

Citaat van: innka3 op zaterdag 23 november 2013, 18:33:45
Citaat van: PHwaarde op zaterdag 23 november 2013, 08:17:14
niemand die het antwoord weet?
weet niet eens wat TGN is  :weetikniet:

TGN = Toets Gesproken Nederlands
GBL = Geletterdheid & Begrijpend Lezen
KNS = Kennis vd Nederlandse Samenleving

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Budgie

Citaat van: PHwaarde op woensdag 20 november 2013, 04:00:15
Mijn vrouw is gisteren in Manila geslaagd voor haar inburgeringsexamen buitenland  :congratualtionsis0: Daarbij heeft ze een score van 37 gehaald voor het TGN gedeelte. Nu meen ik ergens opgevangen te hebben dat bij een TGN score vanaf 37 punten, een vrijstelling via de gemeente aangevraagd kan worden voor het TGN gedeelte van het inburgeringsexamen binnenland. Is dit in 2013 inderdaad nog steeds het geval?

Mijn asawa heeft geen vrijstelling gehad en die had het maximum punten Heb ook nooit ergen gelezen dat ze vrijstelling ergens voor krijgen Alleen kan een gemeente vrijstelling voor iets geven voor de inburgering maar dat helpt niet als ze haar Nederlandse nationaliteit wil En dat word steeds belangrijker als je hier wil blijven.
Getting older beats the alternative -dying young

Blauwvinger

Citaat van: PHwaarde op woensdag 20 november 2013, 04:00:15
Mijn vrouw is gisteren in Manila geslaagd voor haar inburgeringsexamen buitenland  :congratualtionsis0: Daarbij heeft ze een score van 37 gehaald voor het TGN gedeelte. Nu meen ik ergens opgevangen te hebben dat bij een TGN score vanaf 37 punten, een vrijstelling via de gemeente aangevraagd kan worden voor het TGN gedeelte van het inburgeringsexamen binnenland. Is dit in 2013 inderdaad nog steeds het geval?

Hey Phwaarde, is je vrouw dan zo gebekt? :lachen:

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

#8
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 november 2013, 23:06:21
Citaat van: Digos op zaterdag 23 november 2013, 20:36:02
IHHB  :thumb:
Ik ook  :lachen: :lachen: :lachen:

WTF =IHHB ?

en budgie heeft gelijk,want voor een paspoort moet de inburgering laten zien.
:denk: voor normale immigranten,niet voor die ,die geholpen worden door al
die vluchtelingenhelpers. :negatief: daarvoor is het internationale woord ''gratis''van toepassing.

PHwaarde

#9
Citaat van: Budgie op zaterdag 23 november 2013, 21:33:53
Citaat van: PHwaarde op woensdag 20 november 2013, 04:00:15
Mijn vrouw is gisteren in Manila geslaagd voor haar inburgeringsexamen buitenland  :congratualtionsis0: Daarbij heeft ze een score van 37 gehaald voor het TGN gedeelte. Nu meen ik ergens opgevangen te hebben dat bij een TGN score vanaf 37 punten, een vrijstelling via de gemeente aangevraagd kan worden voor het TGN gedeelte van het inburgeringsexamen binnenland. Is dit in 2013 inderdaad nog steeds het geval?

Mijn asawa heeft geen vrijstelling gehad en die had het maximum punten Heb ook nooit ergen gelezen dat ze vrijstelling ergens voor krijgen Alleen kan een gemeente vrijstelling voor iets geven voor de inburgering maar dat helpt niet als ze haar Nederlandse nationaliteit wil En dat word steeds belangrijker als je hier wil blijven.

Als de mogelijkheid tot vrijstelling bestaat, zul je er uiteraard zelf om moeten verzoeken. Ik wil alleen weten of de mogelijkheid anno 2013 bestaat.
Ik heb zelf de volgende tekst op de site van Duo gevonden: http://www.inburgeren.nl/Landingspaginas_inburgering/Nieuwe_gedeeltelijke_vrijstellingen.asp

Basisexamen inburgering buitenland
Op basis van de Wet inburgering buitenland (WIB) is het mogelijk dat gemeenten een vrijstelling voor de Toets Gesproken Nederlands (TGN) afgeven. Naast de Verklaring Educatie geeft ook de beschikking Basisexamen inburgering in het buitenland recht op een gedeeltelijke vrijstelling als de inburgeraar 37 punten of meer heeft gehaald.
Hoe weet u of iemand niveau A2 heeft behaald voor de onderdelen luisteren en spreken?
Het niveau blijkt uit de bijlage bij de beschikking die wordt verstrekt als iemand is geslaagd voor het Basisexamen inburgering in het buitenland. Op deze bijlage wordt namelijk ook een scoreoverzicht vermeld. Deze scores gelden alleen voor de Toets Gesproken Nederlands. Een score van 37 of hoger is het bewijs dat niveau A2 is behaald.

Cosyns Guy

Citaat van: innka3 op zondag 24 november 2013, 03:56:00
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 november 2013, 23:06:21
Citaat van: Digos op zaterdag 23 november 2013, 20:36:02
IHHB  :thumb:
Ik ook  :lachen: :lachen: :lachen:

WTF =IHHB ?

en budgie heeft gelijk,want voor een paspoort moet de inburgering laten zien.
:denk: voor normale immigranten,niet voor die ,die geholpen worden door al
die vluchtelingenhelpers. :negatief: daarvoor is het internationale woord ''gratis''van toepassing.
IHHB= Ik Heb  Het Begrepen

PHwaarde

Citaat van: PHwaarde op zondag 24 november 2013, 11:10:49
Citaat van: Budgie op zaterdag 23 november 2013, 21:33:53
Citaat van: PHwaarde op woensdag 20 november 2013, 04:00:15
Mijn vrouw is gisteren in Manila geslaagd voor haar inburgeringsexamen buitenland  :congratualtionsis0: Daarbij heeft ze een score van 37 gehaald voor het TGN gedeelte. Nu meen ik ergens opgevangen te hebben dat bij een TGN score vanaf 37 punten, een vrijstelling via de gemeente aangevraagd kan worden voor het TGN gedeelte van het inburgeringsexamen binnenland. Is dit in 2013 inderdaad nog steeds het geval?

Mijn asawa heeft geen vrijstelling gehad en die had het maximum punten Heb ook nooit ergen gelezen dat ze vrijstelling ergens voor krijgen Alleen kan een gemeente vrijstelling voor iets geven voor de inburgering maar dat helpt niet als ze haar Nederlandse nationaliteit wil En dat word steeds belangrijker als je hier wil blijven.

Als de mogelijkheid tot vrijstelling bestaat, zul je er uiteraard zelf om moeten verzoeken. Ik wil alleen weten of de mogelijkheid anno 2013 bestaat.
Ik heb zelf de volgende tekst op de site van Duo gevonden: http://www.inburgeren.nl/Landingspaginas_inburgering/Nieuwe_gedeeltelijke_vrijstellingen.asp

Basisexamen inburgering buitenland
Op basis van de Wet inburgering buitenland (WIB) is het mogelijk dat gemeenten een vrijstelling voor de Toets Gesproken Nederlands (TGN) afgeven. Naast de Verklaring Educatie geeft ook de beschikking Basisexamen inburgering in het buitenland recht op een gedeeltelijke vrijstelling als de inburgeraar 37 punten of meer heeft gehaald.
Hoe weet u of iemand niveau A2 heeft behaald voor de onderdelen luisteren en spreken?
Het niveau blijkt uit de bijlage bij de beschikking die wordt verstrekt als iemand is geslaagd voor het Basisexamen inburgering in het buitenland. Op deze bijlage wordt namelijk ook een scoreoverzicht vermeld. Deze scores gelden alleen voor de Toets Gesproken Nederlands. Een score van 37 of hoger is het bewijs dat niveau A2 is behaald.

Weet iemand of een vrijstelling op basis van bovenstaande voor het gedeelte Toets Gesproken Nederlands inburgering binnenland inderdaad mogelijk is?

innka3

Citaat van: PHwaarde op zondag 24 november 2013, 20:36:15
Weet iemand of een vrijstelling op basis van bovenstaande voor het gedeelte Toets Gesproken Nederlands inburgering binnenland inderdaad mogelijk is?
hier wat er over'' https://www.google.nl/#q=vrijstelling+inburgeringscursus

Amice

#13
Als DUO het zegt dan zal het wel kloppen(de mogelijkheid dan)
Of het idd verleend wordt na een verzoek daarvoor ingediend te hebben waag ik te betwijfelen en als het al zo is dan is het toch enkel voor de NT1 cursus.
Voor het verkrijgen van de nederlandse nationaliteit dient ze NT2 te behalen.

Maar wat officieel kan is nog maar de vraag of het ook zou moeten en ik denk dat het dus erg onverstandig is om uitstel te vragen voor TGN op basis van een inburgeringscursus buitenland. Tenzij die cursus dan ook idd minimaal 120 uur heeft geduurd en er voldoende getraind is.
M.a.w. idd zoals gezegd als ze goed genoeg gebekt is , tja dan kan ze ook wel uitstel vragen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

robinson7268

Het spijt me Amice, maar ik moet je toch tegen spreken.

Met 37 punten of meer bij het examen Inburgering buitenland kun je inderdaad vrijstelling aanvragen bij DUO voor TGN bij het examen inburgering (in Nederland)

Je hoeft dan om het inburgeringsdiploma te krijgen dit examen niet meer te doen. Het inburgeringsdiploma is voldoende om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Uiteraard alleen als je aan de ander voorwaarden voldoet.

De cursussen NT1 en NT2 leiden op tot het niveau B1 en B2. Uiteraard mag je dit examen ook maken om aan de inburgeringsplicht te voldoen, alleen heb je dan geen vrijstelling voor Spreken.

PHwaarde

Citaat van: robinson7268 op dinsdag 26 november 2013, 11:09:22
Het spijt me Amice, maar ik moet je toch tegen spreken.

Met 37 punten of meer bij het examen Inburgering buitenland kun je inderdaad vrijstelling aanvragen bij DUO voor TGN bij het examen inburgering (in Nederland)

Je hoeft dan om het inburgeringsdiploma te krijgen dit examen niet meer te doen. Het inburgeringsdiploma is voldoende om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Uiteraard alleen als je aan de ander voorwaarden voldoet.

De cursussen NT1 en NT2 leiden op tot het niveau B1 en B2. Uiteraard mag je dit examen ook maken om aan de inburgeringsplicht te voldoen, alleen heb je dan geen vrijstelling voor Spreken.

Zo heb ik de tekst op http://www.inburgeren.nl/Landingspaginas_inburgering/Nieuwe_gedeeltelijke_vrijstellingen.asp ook geïnterpreteerd. Voor de zekerheid heb ik een e-mail naar DUO gestuurd. Wacht gespannen hun antwoord af.

Amice

Citaat van: robinson7268 op dinsdag 26 november 2013, 11:09:22
Het spijt me Amice, maar ik moet je toch tegen spreken.

Met 37 punten of meer bij het examen Inburgering buitenland kun je inderdaad vrijstelling aanvragen bij DUO voor TGN bij het examen inburgering (in Nederland)

Je hoeft dan om het inburgeringsdiploma te krijgen dit examen niet meer te doen. Het inburgeringsdiploma is voldoende om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Uiteraard alleen als je aan de ander voorwaarden voldoet.

De cursussen NT1 en NT2 leiden op tot het niveau B1 en B2. Uiteraard mag je dit examen ook maken om aan de inburgeringsplicht te voldoen, alleen heb je dan geen vrijstelling voor Spreken.

Zoals gezegd wat kan ,is nog maar de vraag of je het zou moeten doen.
Als enkel het diploma voor het nederlanderschap voldoende is, wie houdt je tegen?
Als ze daarnaast ook nog goed nederlands wilt kennen dan kan ze er beter nog eens over nadenken om uitstel te vragen.

"ikke niet begrijp" zijn allemaal nederlandse woorden ,waarvan iedere nederlander weet wat ze bedoeld, maar het is nog steeds geen goed nederlands en oeitkering is daarnaast ook een veelgehoorde uitspraak voor uitkering, om maar ff een voorbeeld te noemen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent