naam van mijn Filippijnse vrouw aanpassen in de GBA van mijn woongemeente

Gestart door PHwaarde, woensdag 27 november 2013, 13:12:06

Vorige topic - Volgende topic

opinie

De beambte bewees weer eens: het is niet wat je kent maar wie je kent om die job te krijgen.
Natuurlijk bevestigde ze dat het zo moest want zij deed het zo. Welk ander antwoord zou ze nog kunnen geven? Ja, het kan anders maar ik doe het lekker niet?

Er is geen verplichting in die zin in de Filippijnse wet. Punt uit!

Alle andere verhalen zijn als: ik hoorde het Jantje wiens moeder bevriend is met de kapperhulp die wekelijks de haren van de vrouw van de advocaat wast. Dus die zal het wel weten.
Zelfs met de wettekst in handen zal het ontkend worden. Meer nog dan is ze beledigd want je hebt haar gezichtverlies bezorgd.

In het land der blinden is de éénoog koning.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Budgie

PH waarde De meeste Filipina`s willen graag de naam van hun echtgenoot in hun paspoort want dat geeft status Zeker als het een buitenlander is of een familie daar die aanzien heeft.Maar het is niet verplichtvandaar mijn opmerking.
Mijn vrouw wou ook mijn naam perse in haar paspoort hebben toen ze hem wou verlengen maar toen ze de extra kosten hoorde (registratie en extra aanvraag) hoefde het niet meer want niemand ziet het en ik gebruik gewoon jouw naam naar de familie toe en van dat geld kan ik beter die mooie armband kopen.
Getting older beats the alternative -dying young

Ronald-D

Is het dan zo duur om de naam te laten veranderen in het paspoort? Of is dit weer omdat ze met een buitenlander gerouwd is... Kan iemand mij ongeveer de kosten daarvan vertellen?

Budgie

Dat zijn de kosten om je huwelijk vanhier in de Filipijnen te laten registreren en dan weer een paspoort aan te vragen

De registratie kost inclusief late registration â,¬100.- Paspoort ongeveer â,¬ 65 en dan 2 x reiskosten vanuit het Oosten des lands Tel maar op Kan je een leuk armbandje kopen.
Getting older beats the alternative -dying young