vraag m.b.t. voorlopig verblijf zorgverzekering

Gestart door PHwaarde, dinsdag 7 januari 2014, 20:06:36

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik heb begrepen dat indien de TeV van mijn Filipijnse echtgenote is goedgekeurd, zij bij immigratie naar Nederland in eerste instantie niet in aanmerking kan komen voor een reguliere basis(zorg)verzekering.  Ik zal dus gebruik moeten maken van een Voorlopig Verblijf verzekering Nederland o.i.d. totdat zij in het bezit is van een reguliere verblijfsvergunning. Wat is volgens jullie de beste verzekering om af te sluiten qua voorwaarden/dekkingen/premie?

PS, Kan zo'n verzekering op zeer korte termijn afgesloten worden? Bijv. direct na de TeV uitslag?

Amice

Ja en wel bij OOM verzekeringen.nl
De dekking voor ziektekosten dient minimaal â,¬ 30000 te zijn en OOM is meestal flexibel aangaande de termijn de verzekering dient te duren. Indien zij dus eerder bij een zorgverzekeraar verzekerd kan worden ,restitueert OOM meestal de resterende termijn.

Alternatief is Blue cross of AXA verzekeringen beide in Makati manila, die zijn wel iets goedkoper maar ook minder betrouwbaar en restitueren meestal niet, daarnaast zijn het meestal enkel hospitalisatie verzekeringen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Bedankt, maar hoe zit het met de dekkingen? Is dit vergelijkbaar met een reguliere zorgverzekering? Zijn er ook aanvullende verzekeringen nodig? Of zitten bijv.  tandartskosten, & fysio inbegrepen? Kunnen de zorgverleners zelf gekozen worden?

Amice

OOm heeft een speciale mvv/tev verzekering ter voorlopige dekking/vervanging van de zorgverzekering maar zo ver ik weet is het niets meer en minder dan een reisverzekering met ziektekosten dekking. Kijk voor de voorwaarden even op hun website of neem contact met ze op.

De verzekering wordt iig geaccepteerd door de ind/ambassade waarvoor afgifte van de mvv deze verzekering vereist is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Welke andere verzekeringen (afgezien van OOM) worden ook geaccepteerd?

Cees


OOM is niet makkeljk als het om betalen gaat je moet dan aantonen dat de klacht hier is ontstaan en die niet al aanwezig was.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Amice

Citaat van: PHwaarde op donderdag  9 januari 2014, 04:41:46
Welke andere verzekeringen (afgezien van OOM) worden ook geaccepteerd?

Zoals gezegd worden er meerdere geaccepteerd waaronder Blue Cross & AXA beiden in makati.


@Cees
Er is nagenoeg geen enkele verzekering (buiten de Nederlandse zorgverzekering) die bestaande ziekten dekt.
Van Blue Cross weet ik dat men bestaande ziekten dient te melden bij de aanvraag van de verzekering, waarna deze ziekten en daaraan gerelateerde verschijnselen al buiten de dekking vallen. Indien niet opgegeven maar er een gerede vermoeden bestaat bij een declaratie dat de ziekte al langer zou moeten bestaan, danwel daaraan is gerelateerd, zal men veelal de uitbetaling weigeren.

Bij OOM zal dat niet anders zijn.
Nochthans heb ik tot heden niet gehoord dat ze dekken zoals de zorgverzekering dat doet.
De eis om een ziektekostenverzekering te hebben met een minimale dekking van â,¬30000 voor een visum is dan ook niets meer dan een noodvoorziening, die enige aanspraken op het sociaal systeem  kan opvangen, maar er zullen vele aanspraken zijn die simpelweg niet gedekt kunnen worden en aldus toch weer voor rekening van het sociaal systeem komen.

Uiteraard weten verzekerings maatschappijen dat hiaat inmiddels ook wel goed te (mis)gebruiken.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: Amice op zaterdag 11 januari 2014, 00:09:51
Citaat van: PHwaarde op donderdag  9 januari 2014, 04:41:46
Welke andere verzekeringen (afgezien van OOM) worden ook geaccepteerd?

Zoals gezegd worden er meerdere geaccepteerd waaronder Blue Cross & AXA beiden in makati.


@Cees
Er is nagenoeg geen enkele verzekering (buiten de Nederlandse zorgverzekering) die bestaande ziekten dekt.
Van Blue Cross weet ik dat men bestaande ziekten dient te melden bij de aanvraag van de verzekering, waarna deze ziekten en daaraan gerelateerde verschijnselen al buiten de dekking vallen. Indien niet opgegeven maar er een gerede vermoeden bestaat bij een declaratie dat de ziekte al langer zou moeten bestaan, danwel daaraan is gerelateerd, zal men veelal de uitbetaling weigeren.

Bij OOM zal dat niet anders zijn.
Nochthans heb ik tot heden niet gehoord dat ze dekken zoals de zorgverzekering dat doet.
De eis om een ziektekostenverzekering te hebben met een minimale dekking van â,¬30000 voor een visum is dan ook niets meer dan een noodvoorziening, die enige aanspraken op het sociaal systeem  kan opvangen, maar er zullen vele aanspraken zijn die simpelweg niet gedekt kunnen worden en aldus toch weer voor rekening van het sociaal systeem komen.

Uiteraard weten verzekerings maatschappijen dat hiaat inmiddels ook wel goed te (mis)gebruiken.

Zijn er wellicht behalve OOM, ook andere Nederlandse verzekeringsmaatschappijen die zo'n voorlopig verblijf zorgverzekering aanbieden?





Amice

Denk het wel, Je zou Lloyds kunnen proberen, die verzekert wereldwijd zo'n beetje alles.

Wellicht dat er ook (doorlopende )reisverzekeringen zijn die voldoende zorgdekking hebben.  :weetikniet:

Ik mag aannemen dat je een verzekeringsmij hebt voor al je zaken in  :nederlandsevlag:, heb je die al gevraagd?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent