Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrijpen wie begrijpen kan ............

Gestart door stip66, woensdag 16 juni 2010, 20:12:45

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 18 juni 2010, 19:57:57
De reden, het is in Vlaanderen toch wel belangrijk dat je reeds een mondje Nederlands praat voor je kan gaan werken.

Peter volg gewoon de procedure en trap niet te veel na, het zou wel eens tegen jullie kunnen gebruikt worden.
Er zijn trouwens andere mensen die beslissingen nemen over jouw leven met haar hier en deze personen zijn betrokken.

In Vlaanderen misschien wel, hier in Antwerpen is de voertaal in de hotels Engels.
Planning is in de voormiddag werken en in de namiddag naar de Nederlandse les

Qua volgen van de procedure ben ik het niet eens Johan, tenzij je je graag gedraagt als een geslagen hond.
12 weken wachten zijn vandaag ineens veranderd in 1 week. Dat had ik nooit bereikt indien ik alles netjes had geslikt.

Kostprijs van 3 maanden verschil van inschrijving in het bevolkingsregister = enkele pikante mails naar de oversten van bepaalde ambtenaren en 1 dag van instantie naar instantie lopen.

Mijn argumenten waren hun zwakke punten, ik KEN namelijk mijn rechten als Belg, men dacht weer iemand konden blij maken met een dooie mus  :lachen: , dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres !!!!!!

Volgende week komt de wijkagent langs voor de nodige constataties. Was ik braaf geweest en alles met de glimlach aanvaard, dan was dit vanaf 15 october geweest !!!!!!!!

Voor diegenen die zich niet durven verzetten tegen de bureaucratie, bij deze de e-mail ter illustratie van mijne grote mond:



..... en de bijlage van deze mail:



En nu geef ik het woord terug aan diegenen die me vertelden dat ik niks kon ondernemen tegen de gebruikelijke procedures....
Nu rest er me na her week-end het politiebezoek " volgende week " nog te reduceren tot woensdag.


:daag:

Robert

Goed gedaan kerel. Het kan ook wel, maar iedereen die van alles accepteert plaatsen ze achteraan.
Zo werkt het hier ook in Nederland hoor, overal hetzelfde.



Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Johan En Elvie

ok op kosten leven is misschien niet zo goed gekozen en zeker niet verkeerd bedoeld, zorg dragen is een veel betere formulering om hetzelfde te zeggen volledig akkoord hiermee.

Inderdaat zal de voertaal in Antwerpse hotels Engels zijn en alle producten waarmee ze zal moeten werken komen waarschijnlijk ook allemaal van een Engelstalig land en staat de tekst in het Engels op deze producten zodat je vrouw deze goed begrijpt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Pjottr

Hr Stippelmans. Chapeau. Ben blij voor je. Met een gevoel van onrechtvaardigheid en stompzinnige bureaucratie is niet te leven.
Ben blij voor je dat het ten goede is gekeerd en ook het gezondheids issue van je vrouw hopelijk ten snelste kan worden verholpen
Alle geluk gewenst

Pjottr.......
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

stip66

Wijkagent om 12H00 langs geweest voor controle.
12H00. Bel via parlophoon.
Agent: Peter Stippelmans ?
Ik: jawel
Agent: Kunt ge even naar beneden komen ?
Ik: OK

Beneden.

Agent: Virgie, Virginia....... woont die hier ?
Ik: Ja, sinds vorige week.
Agent: Ok, dan is het goed.

Agent vult het formulier in met zijn handtekening.

That's it !

:lachen:

stijn54

Zo conclusie: controle op schijnhuwelijk is een lachertje en op willekeur gebaseerd. Mijn interview met politie duurde 1,5 uur met conclusie  : geen schijnhuwelijk doch de heren achter hun bureautje dachten van wel. :confused2:

Phille

Dat is inderdaad een giller van formaat peter, misschien hangt het ervan af waar men woont, waar woon jij Stijn?

Luc

Hangt gewoon van de wijkagent af. soms heb je een pennelikker, soms eentje die nog een paar jaar te gaan heeft tot zijn pensioen en denkt "wat kan het mij nog schelen".  :horenzienzwijgen: en snel terug achter mijn bureautje  :slapen:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.