Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum

Gestart door Raftie, zaterdag 28 augustus 2010, 05:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Mijn Filipijnse vriendin is haar papieren aan het verzamelen om naat Belgiê te komen. Wij zijn van plan hier te huwen. Kent iemand een manier om de procedure te bespoedigen? Iemand weet van een begeleidingsbureau?
Groetjes van een ongeduldige westerse man

Carpie

Héhé,

Al net zo ongeduldig als mezelf................

Maar, ik vrees een beetje voor jouw geduld hoor  :negatief:. Als je het forum hier goed doorbladert zal je merken dat huwen in Belgie heel moeilijk wordt.   :confused2:

Het is al niet makkelijk om na een huwelijk in PH jouw vrouw hier te krijgen, om dan maar te hopen dat ze hier kan komen zonder getrouwd te zijn...... Ik vrees het ergste maar uiteraard wens ik jou het beste toe. Misschien lukt het jou wat vele andere hier niet lukt of gelukt is.

Laat het ons maar weten.

Greetz

Johan

stip66

Citaat van: Raftie op zaterdag 28 augustus 2010, 05:44:39
Mijn Filipijnse vriendin is haar papieren aan het verzamelen om naat Belgiê te komen. Wij zijn van plan hier te huwen. Kent iemand een manier om de procedure te bespoedigen? Iemand weet van een begeleidingsbureau?
Groetjes van een ongeduldige westerse man

Raftie, 1 goede raad: Steek daar noch geld, noch moeite in. Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar ik schat de kans dat dit lukt op ongeveer 0,000000000001 %. Als je dit nog gaat combineren met ongeduld, wordt dit een ontgoocheling van jewelste  :jajaja:

Indien je toch wil doorzetten, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes. De reden waarom vindt je in de verschillende topics hier van leden die je zijn voorgegaan, en de kansen worden steedsmaar kleiner.................

Stip

Phille

 :welcome: Raftie,

Kan je ons een beetje toelichten hoe lang jij je vriendin al kent, beetje voorgeschiedenis als het niet stoort aub.

Heb je ze al ooit ontmoet bijvoorbeeld, en zo ja, hoe veel keer al?

Groetjes,
Phil

Gago


Raftie :welcome:

Na 2 mislukte touristenvisums weet ik intussen ook dat het een onmogelijk zaak is. iedere keer wordt er wel een onmogelijke reden gegeven voor de weigering.
De eerste weigering was bij mij te wijten omdat ze geen geld en geen inkomen had. Dus bij 2e aanvraag zorgden we dat ze een job had en wat geld op haar rekening.
De reden van de 2e weigering was dat ze nu plotseling wél geld had en het onduidelijk was waar dit vandaan kwam.  :mauer:

als je hiermee doorgaat Raftie, bereidt u dan maar goed voor, en houd vooral rekening met een weigering.

intussen ben ik getrouwd in de Phils en is het visum gezinshereniging ingediend.
Als je geen geduld hebt, zal je er wel krijgen als je uwe pinay hier in belgië wilt krijgen.

veel succes alvast en  :picsplease:  !!


rudslovac

Gago,

Welk geduld heb jij al aan de dag moeten leggen sinds de aanvraag gezinshereniging is ingediend?

Groeten

Gago

Citaat van: rudslovac op zaterdag 28 augustus 2010, 15:45:32
Gago,

Welk geduld heb jij al aan de dag moeten leggen sinds de aanvraag gezinshereniging is ingediend?

Groeten

aanvraag gezinshereniging is vorige week ingediend. Dus ik jaag me voorlopig nog niet teveel op. Met de nadruk op voorlopig.  :floet:

Raftie

Ik ben gisteren gaan eten met mijn beste vriend en zijn Filipijnse vrouw om hun eerste huwelijksverjaardag te vieren. Het is hen dus wel gelukt.
Ik ben verloofd met haar zusje, zij is intussen haar papieren aan het verzamelen. Wij zijn in het stadium van de paspoort-aanvraag.
Zij hebben er acht maand over gedaan. Wij wensen beter te doen :-).
Ik was bij Peter Van Bogaert in Antwerpen, een innemend man. Hij was zeker niet negatief ingesteld en gaf mij goede hoop.
Alleen wilde ik nu weten of er geen begeleiding bestaat bij de procedure.
Groetjes,
Raf

stip66

Citaat van: Raftie op zondag 29 augustus 2010, 08:55:20
Ik ben gisteren gaan eten met mijn beste vriend en zijn Filipijnse vrouw om hun eerste huwelijksverjaardag te vieren. Het is hen dus wel gelukt.
Ik ben verloofd met haar zusje, zij is intussen haar papieren aan het verzamelen. Wij zijn in het stadium van de paspoort-aanvraag.
Zij hebben er acht maand over gedaan. Wij wensen beter te doen :-).
Ik was bij Peter Van Bogaert in Antwerpen, een innemend man. Hij was zeker niet negatief ingesteld en gaf mij goede hoop.
Alleen wilde ik nu weten of er geen begeleiding bestaat bij de procedure.
Groetjes,
Raf

Allee Raftie, ik hoop dat jij de eerste mag zijn op dit forum die erin slaagt om zijn vriendin naar den Belgique te mogen krijgen  :jajaja:
Peter is inderdaad ne toffe kerel en is altijd optimistisch ingesteld.
Wat voor begeleiding zoek je eigenlijk ?  :weetikniet:

Good Luck en stalen zenuwen toegewenst  :thumb:

Phille

Met welk type visa aanvraag ben je bezig Raftie?

De vrouw van je vriend zou haar zus kunnen uitnodigen om op visite te komen, is het een Family Visit Visa waarmee jullie bezig zijn?

Robert

Volgens mij is Raftie zelf nog niet in Filipijnen geweest, als ik dat mis heb corrigeer me maar.
Is uiteraard leuk om dan iemand naar in dit geval België te halen, maar zou ook zeker als ik hem was eens daar gaan kijken.
Om meteen te gaan trouwen terwijl je elkaar nog niet hebt gezien vind ik veel te snel, maar ja dat is mijn mening uiteraard. 

Raftie

Hallo,


Ik was toen ik dit postte wel reeds in de Filippijnen geweest. Intussen nu reeds twee keer.
Mijn beste vriend, en tevens aanstaande schoonbroer, kreeg zijn vrouw wel naar hier. Er gaan honderden verhalen over wat de beste formule is, ginder trouwen, hier trouwen. Ik weet het niet, ik koos voor de laatste formule omdat het bij mijn vriend wel werkte.
Intusssen zijn we nu enkele maanden verder in de procedure. Op 13 jan ek zou het onderzoek naar schijnhuwelijk moeten afgelopen zijn.
Voor de rest bots ik overal op muren van onwetendheid of schijnbare onwetendheid.
Het is een enorm frustrerende aangelegenheid want je weet niet waar je dossier zit. Ik kan naar ginder gaan en daar trouwen. Geen probleem voor mij. Ik weet alleen niet of dit de oplossing is.
Ik vraag mij alleen af wat de bedoeling is achter deze georganiseerde trein der traagheid. Wie heeft daar in godsnaam baat bij? Alleen maar om te ontmoedigen?
In elk geval wij gaan huwen en samen wonen, waar het ook moge zijn.

Groetjes,

Raf

dolfijn76

Raftie,

Mocht het je een beetje moed geven wij zijn ook in België gehuwd.  Dus onmogelijk is het niet maar het is wel zo dat het blijkbaar steeds moeilijker wordt. Och met een beetje geduld lukt het wel hier of ginder.