Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kinderbijslag.

Gestart door Fail_over, dinsdag 9 november 2010, 10:37:36

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Kinderbijslag.

Hoe is de kinderbijslag geregeld in België? Wie doet dat?

Ik had begrepen dat de werkgever de kinderen van de werknemer aan moet melden? Is dat zo?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: Fail_over op dinsdag  9 november 2010, 10:37:36
Kinderbijslag.

Hoe is de kinderbijslag geregeld in België? Wie doet dat?

Ik had begrepen dat de werkgever de kinderen van de werknemer aan moet melden? Is dat zo?


Iedere werkgever die werknemers tewerkstelt is verplicht zich aan te sluiten bij een kinderbijslagfonds.

Welk fonds, dat staat op je loonfiche, en je krijgt een dossiernummer.
Indien je inlichtingen wenst dan kan je contact opnemen met het fonds met vermelding van je dossiernummer.

Gr , Rich
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Dank je, ik zal eens informeren bij mijn werkgever.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Correct F.O.,

De werkgever meldt de actuele gezinstoestand aan de sociale kas, die zich ook bezig houdt met de RSZ, bedrijfsvoorheffing,....
Echter, indien je aanspraak wil maken op kinderbijslag, moeten de kinderen ook effectief bij je thuis wonen en ingeschreven zijn op jouw adres in het gemeentehuis om als " ten laste " te worden aanvaard.


Fail_over

Nee, ze worden nu al 'ten laste' aanvaard in mijn loon.

Toen ik in Nederland werkte, en nu nog krijg ik kinderbijslag voor de kinderen waar ik zorg voor draag.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Aha, thx voor de info F.O.
Dan hebben ze me weer eens verkeerde info gegeven op de vakbond.  :harenuittrekkenpg2:
Ga ik dan ook gelijk rechtzetten vandaag  :thumb: