Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kan mijn vriendin mij bezoeken?

Gestart door dbohlen, maandag 14 februari 2011, 20:08:00

Vorige topic - Volgende topic

dbohlen

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum.

ff kort mijn verhaal. In 2008 leerde ik een Filipijnse vrouw kennen. Ze is "seperate", heeft 3 kinderen (maar die wonen bij hun vader). Ik zou haar graag op vankantie naar Belgie laten komen met een toeristenvisum. Denken jullie dat dat mogelijk is?

dbohlen

Ik heb nu eens op het forum gesurft en laat een beetje m'n moed zakken  :confused2:

Even mijn verhaal verduidelijken maar.

Zoals ik zei leerde ik in 2008 een Filipijnse vrouw kennen via een Belgische vriend die in Belgie woont en met een Filipijnse getrouwd is. Ik sta sindsdien in contact met deze vrouw via telefoon en pc. Doordat ze getrouwd is (maar leefde in 2008 wel al 3 jaar alleen) en er een annulment moest gebeuren hield ik toen de boot af. Ik kreeg het jaar erop een hartinfarct waardoor ik nog nooit naar de Phils geweest ben (we hebben dus elkaar nog niet persoonlijk gezien). Ze heeft 3 kinderen die bij hun vader wonen. We zouden elkaar graag persoonlijk willen zien en mijn voorkeur is dat zij naar Belgie komt. Doordat we elkaar toch al wat jaren kennen ben ik wel bereid nu die annulment te doen. Stel dat als we huwen blijven haar kinderen daar. Dat hebben de kids zelf besloten. Zoals ik hier lees is het blijkbaar heel moeilijk.

stip66

PPfffiew......
Ik draai nooit rond de pot, maar dit ziet er momenteel alles behalve goed uit om tot een happy end te komen.
Ik vraag me af hoe de anderen hier over denken.....
:weetikniet:

dbohlen

@stip: bedoel je dan de vakantie naar Belgie of de gehele toekomst?

stip66

Wel, daar kan ik je moeilijk een deftig antwoord op geven.
Voor sommige enkelingen lukt het om hun vriendin naar hier te halen met een tijdelijk visum.
De criteria zijn heel streng, noch no-one kan vertellen wat deze moge zijn.
Als je je meisje nog nooit in levende lijve ontmoet hebt, mag ik cru stellen dat je kansen minimaal zijn ( lees onbestaand ) dat ze een visum bekomt.
Triest, but true...

Koen

Hallo Dbohlen,

Welkom hier op dit forum. Ik ben ook geen expert ter zake ivm visa of de Filipijnen, maar ik zou eerst eens effe naar de Phils vliegen...
Gewoon, even om te zien hoe je internetvriendin in levende lijve is. Misschien moet je al na twee dagen zeggen, sorry, maar dit klikt niet?

Het is maar een bedenking natuurlijk en ik wil niet oneerbiedig zijn t.o.v. je vriendin maar chatten en/of bellen is wel even iets anders dan er dag en nacht mee samenleven. Als ge in de mogelijkheid bent, zou ik eerst eens een vakantie plannen naar de Phils, vriendin ontmoeten, en dan bekijken of je verder wil met haar, en/of je wil starten met de annulment.

Maar volgens wat ik hier kan lezen, denk ik dat de kans op visum zeer miniem is, maar misschien heb je geluk?

Koen

pvgossum

Visum kort verblijf lijkt enkel als alles mee zit: vorlopig nogal wat minpunten voor DVZ: ontmoet via vriend, enkel contact vie internet-telefoon, nog niet bezocht in filipijnen, reeds getrouwd geweest
Daarnaast om de kans in te schatten: heeft ze vast werk, heeft ze eigendommen in de Filipijnen (DVZ schat de kans in dat ze tereg gaat), indien niet, beter eerst zelf naar de Filipijnen

jiggy

Het visum kortverblijf voor mijn vriendin werd goedgekeurd in november 2010. Toen kenden we elkaar ca 8 maand, en had ik haar 1x bezocht gedurende 3 weken in juli 2010.

Het akkoord wordt niet gemotiveerd, zodat ik niet weet welke in onze situatie de  "gunstige" factoren waren die leidden tot de goedkeuring van het visum.

Bij een weigering is dit wellicht wel het geval, en kan men proberen deze punten weg te werken bij een volgende aanvraag.

Doch.. het blijft koffiedik kijken : elke situatie is anders en wordt ook zo behandeld en dat is ook goed...

Dus... als je het echt niet ziet zitten om haar te bezoeken, dan is in jouw geval een uiterst gemotiveerde aanvraag tot visum kortverblijf aanvragen de enige optie, doch niet die met de meeste  garantie tot succes...

Reken ook : jij moet allerlei formulieren verzamelen en haar toesturen, dan zijn we 1 maand verder.
Dan kan zij een afspraak aanvragen op de ambassade en die sturen de aanvraag door naar DVZ in Brussel. Dit is nog een maand.
Een beslissing (al dan niet met gunstig resultaat) laat ook ca 6 weken op zich wachten + eindformaliteiten ambassade = 2 maand.

Dus... ten vroegste binnen 4 maand vanaf heden heb je uitsluitsel = half juni.

Jij kan dan, bij een negatief antwoord  uiteraard nog altijd beslissen haar te bezoeken.
Het boeken van een ticket kan snel gaan, zodat je haar deze zomer toch nog zelf zou kunnen gaan bezoeken...



stip66

#8
Ik heb in 2008 een Thaise willen uitnodigen voor een bezoek in  :belgiesmiley:
We kenden elkaar op dat moment ongeveer 8 maanden, doch enkel via de chat.
Ziehier het antwoord dat zij mocht ontvangen, eerst was ze blij daar ze dacht dat ze voor 1 maand naar  :belgiesmiley: kon komen, aangezien ze geen letter Nederlands verstond. Ter info: zij was ( is ) een Sales Manager in loondienst van haar ex-Jap ( Ja,... weeral ne Jap  :haha: ), had voldoende bewezen eigen financiele middelen, reeds 3x in Hannover geweest ( CeBit ), eigen woonst, nooit getrouwd geweest. De host wordt NIET op de hoogte gebracht van de beslissing. Zij moeten zich maar redden met de Nederlandse uitleg.





dbohlen


Iedereen alvast bedankt voor de reakties  :thumb:

Ik heb intussen eens gebeld met Peter Van Bogaert en deze denkt ook dat ze niet op bezoek kan komen omdat ik nog niet naar daar ben geweest. Huwen zou, na een annulment wel kunnen. Ik heb ook contact opgenomen met een Filipijnse advocaat in Nederland voor info.
Mijn vriendin heeft werk maar ze heeft geen eigendom.

@Jiggy: wat jij zegt, daar was ik eigenlijk al over aan het nadenken. Eerst proberen of het lukt haar naar hier op vakantie te krijgen en lukt dat niet, tja...dan moet ik wel naar daar. Door gezondheidsredenen ben ik er wel een beetje bang voor.

@Stip: zou er een verschil zijn tussen Thailand en de Filipijnen?