Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kan mijn vriendin mij bezoeken?

Gestart door dbohlen, maandag 14 februari 2011, 20:08:00

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: dbohlen op dinsdag 15 februari 2011, 20:47:58
@Stip: zou er een verschil zijn tussen Thailand en de Filipijnen?

Van wat ik hier hoor en zie, neemt de ganse procedure vanuit Thailand slechts enkele weken in beslag. De ambassade in de  :smiley-philippines: heeft al 2 maanden nodig om jullie dossier bij DVZ te krijgen.  :ikkeniebegrijp:

stijn54

Een collega van het werk heeft zijn Thaise echtgenote pas na drie jaar na het huwelijk naar Belgie kunnen krijgen. Het leeftijdsverschil was wel 32 jaar.
Dit ter info.

antzan

Ik had een brief geschreven eind 1982 naar de Mindanao newspaper [ nog geen internet toen ]
Deze plaatste voor my een ad . en daar kreeg ik zo,n 20 brieven op.
Met 4 een tijdje gecorrespondeerd  en bleef er 1 over,
met haar meer dan 1 jaar heen  en  weer geschreven en toen besloten MET DE HANDSCHOEN  te trouwen .
Toen waren ze nog niet zo streng hier . Dus in Heerlen op 29 Febr . 1984 getrouwd .
Kreeg ook als getrouwde meteen meer nettoloon .
Maar door problemen op mijn werk [ baas failliet ]  etc, duurde het tot Kerstmis 1985 voor ik haar
ging ophalen .
Nu zijn we dus off. 27 jaar getrouwd met alle ups  en  downs  , maar ik zou het meteen weer doen .
Nu gaat ook alles makkelijker met E-mail  en  on-line ticketing.
Wat ik wel wil aanbevelen , leer wat woorden uit haar taal .
Ook nu weer zijn we in Iligan City  voor de 7e keer ,
maar haar familie kan geen Engels dus als ze praten [ en dat doen ze veel ] kan ik het niet verstaan .
Wel begrijp ik waarover het gaat .
Wat ik wil zeggen , hoe je het ook doet ,
het ligt aan jullie beiden .
Het wordt geven en nemen , met van jouw kant meer geven !
Succes Antzan
Foodmaster

dbohlen

Ten eerste, allemaal bedankt voor jullie reakties  :thumb:

Ik ben in ieder geval de procedure gestart om mijn vriendin naar Belgie te laten komen op vakantie. Wie niet waagt...
Nu, één van de dingen die ik moet doen is een reservering maken voor haar vlucht. Ik heb me wel al voorgenomen om tickets op haar naam te reserveren en die ik dan later aan de maatschappij betaal met visa. Zo hoef ik geen geld te sturen via Western Union. De reservatie moet ik nu maken zodat men dat bewijs heeft en ze dat kan voorleggen bij de visumaanvraag. Ik moet pas betalen wanneer ze daadwerkelijk het visum krijgt. Maar hoe maak ik een reservering en waar? Heeft iemand daar ervaring mee?

dolfijn76

Je kan dit doen bij BM Air.  Die hebben de zogenaamde PTA tickets. Dan betaal je hier en zij zorgen ervoor dat de tickets op de luchthaven liggen.  Is misschien iets duurder maar als je zelf tickets boekt en hier met je betaalkaart betaald kan ze daar problemen ondervinden.  In ieder geval doen zij reserveringen.  Via het internet is het zeer moeilijk denk ik daar je tegenwoordig altijd direct moet betalen.  Je kan haar ook ginderachter een reservering laten maken deze gebruiken en later alsnog ergens anders het ticket bestellen als het visum is goedgekeurd.

Over Western Union. Ik weet niet waar je juist woont maar je hebt wel andere mogelijkheden om geld te sturen naar de Filippijnen die een pak goedkoper zijn.

jiggy

Citaat van: dbohlen op donderdag 24 februari 2011, 13:31:47
Ten eerste, allemaal bedankt voor jullie reakties  :thumb:

Ik ben in ieder geval de procedure gestart om mijn vriendin naar Belgie te laten komen op vakantie. Wie niet waagt...
Nu, één van de dingen die ik moet doen is een reservering maken voor haar vlucht. .....Maar hoe maak ik een reservering en waar? Heeft iemand daar ervaring mee?

In het kader van een visumAANVRAAG heb je in deze fase nog geen ticket nodig !

Dit staat weliswaar op de site van de ambassade,
IMPORTANT
The Embassy of Belgium does not require a plane ticket to be submitted when lodging the application. Any agent/intermediary/applicant pretending the contrary is defrauding you. Unless otherwise specified a simple reservation is enough.


Doch.. bij de visumaanvraag van mijn vriendin werd dit niet gevraagd.
Dit om onnodige kosten te vermijden uiteraard.

Enkel... wanneer het visum wordt GOEDGEKEURD, moet je een boekingsbewijs (electronisch ticket) voorleggen dat valt binnen de toegestane periode en ook een bewijs van medische verzekering die ook de toegestane periode dekt en min. 30.000 â,¬ "coverage " heeft.


dolfijn76

Jiggy hij vroeg voor een reservatie geen boeking.  Is eigenlijk enkel een vlucht op papier. 
Maar je hebt gelijk ze kunnen inderdaad geen ticket eisen.


jiggy

@Dolfijn : zoals ik zei , bij de visumaanvraag van mijn vriendin werd hier niet naar gevraagd.

Reserveren houdt, denk ik , ook reeds kosten in, en dit is voorbarig zolang het resultaat van de aanvraag niet gekend is.

Online kan men trouwens geen tickets "reserveren". De transactie gaat pas door wanneer de betaling = boeking gebeurd is..

Bij reisbureaus' heb ik geen ervaring hieromtrent....

dbohlen

@ Jiggy en Dolfijn: bedankt voor de reaktie.

@Jiggy: heeft je vriendin het visum gekregen?

Hoe ik het begrijp is dat zij een formulier moet kunnen voorleggen waar de vlucht opstaat op haar naam. Pas als het visum wordt goedgekeurd gebeurt de boeking. Ik moet ook een reisverzekering aangaan. Volgens de ambassade van Manila moet dit bij AXA. Ik heb op de site eens gekeken en deze zou â,¬80,00 kosten voor 90 dagen. Als het visum geweigerd wordt krijg ik mijn geld terug staat er maar wat als ze bv. maar een maand mag komen?

@Dolfijn: wat Western Union betreft, ik woon in Sint-Gillis-Waas

jiggy

Citaat van: dbohlen op donderdag 24 februari 2011, 20:35:21
@ Jiggy en Dolfijn: bedankt voor de reaktie.

@Jiggy: heeft je vriendin het visum gekregen?

Hoe ik het begrijp is dat zij een formulier moet kunnen voorleggen waar de vlucht opstaat op haar naam. Pas als het visum wordt goedgekeurd gebeurt de boeking. Ik moet ook een reisverzekering aangaan. Volgens de ambassade van Manila moet dit bij AXA. Ik heb op de site eens gekeken en deze zou â,¬80,00 kosten voor 90 dagen. Als het visum geweigerd wordt krijg ik mijn geld terug staat er maar wat als ze bv. maar een maand mag komen?


Ja, zij heeft een "friends visit" visum bekomen, ongeveer 4 maand na mijn eerste bezoek aan haar  gedurende 3 weken.
Bij haar aanvraagdocumenten zat nog GEEN reservatie voor een vlucht.

Als er een akkoord voor het visum is van Dienst VreemdelingenZaken, krijgt zij vrij vlug van de ambassade de vraag om een bewijs van boeking  EN dekkende verzekering voor te leggen. Dan pas kan zij haar visum gaan ophalen.

Dus.. ticket en verzekering dat is pas NA goedkeuring van het visum, dus.. nog een kosten op voorhand te maken.