Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verblijfsvergunning

Gestart door Racer, dinsdag 31 mei 2011, 11:06:40

Vorige topic - Volgende topic

Racer

Dag allemaal, 

Binnekort ga ik trouwen met mijn schatje, nu vroeg ik me af welke verblijfskaart ze gaat krijgen (eerst enkele maanden attest immatriculatie A) maar nadien,  weet iemand welke kaart ze krijgt?  ik zou het graag weten in verband met tewerkstelling en de mogelijkheid om op vakantie te gaan en zonder problemen belgie terug binnen te kunnen.



Racer

oh mooi zo,  dat wil dus zeggen,  dat ze met het attest immatriculatie mag werken,  en met de F kaart mag werken en reizen. :D.

dolfijn76

Racer,

Als ik het goed begrijp ga je met je vriendin in België trouwen.  Wel als jullie getrouwd zijn krijg je initieel een voorlopig visum.  Met dit visum mag je het land niet uit.  Max 6 maanden later krijg je een permanent visum (normaal gezien voor 5 jaar) en hier mag je gewoon mee werken en reizen.

Dit is wel onder voorbehoud dat niets veranderd is.  Maar dit was onze situatie in 2005. (wij hebben wel geen 6 maanden moeten wachten op permanent visum, wij hadden het reeds 1.5 maand na ons burgerlijk huwelijk)


Racer

@ dolfijn

Inderdaad,  binnekort trouw in in belgie,  Ik wist dat ze met de voorlopige papieren Belgie niet uit mag (strikt gezien mag het wel, maar mag ze er het land niet mee terug binnen ;) )


De info was mij vooral om te doen om te zien of we mij nonkel die in Zwitserland woont nog kunnen bezoeken, en wanneer zij terug kan om haar familie te bezoeken, dat is ook al weer een tijdje geleden.


Zaterdag komt ze trouwens aan in belgie.

Phille

Citaat van: Racer op woensdag  1 juni 2011, 08:43:23
@ dolfijn

Inderdaad,  binnekort trouw in in belgie,  Ik wist dat ze met de voorlopige papieren Belgie niet uit mag (strikt gezien mag het wel, maar mag ze er het land niet mee terug binnen ;) )


De info was mij vooral om te doen om te zien of we mij nonkel die in Zwitserland woont nog kunnen bezoeken, en wanneer zij terug kan om haar familie te bezoeken, dat is ook al weer een tijdje geleden.


Zaterdag komt ze trouwens aan in belgie.


Zwitserland behoort tot de schengen landen, zou dus geen probleem mogen zijn.

Racer

@ phille,  ik neem liever geen risico,  we gaan mijn nonkel bezoeken voor haar huidige shengen visum vervalt,  tussen de tijd dat haar visum vervallen is en de F kaart bljven we braafjes in belgie. :D

gosternokke

Zwitserland doet niet moeilijk,ik ging vorig jaar met een auto vol Filippijnsen de grens over, en iedereen zat al met zijn paspoort gereed, maar daar was die man van de grenscontrole niet in geinteresseerd.  Enigste wat hij wilde is die 43 euro voor het wegenvignet voor Zwitserland.

dolfijn76

Citaat van: Racer op woensdag  1 juni 2011, 08:43:23
@ dolfijn

Inderdaad,  binnekort trouw in in belgie,  Ik wist dat ze met de voorlopige papieren Belgie niet uit mag (strikt gezien mag het wel, maar mag ze er het land niet mee terug binnen ;) )


De info was mij vooral om te doen om te zien of we mij nonkel die in Zwitserland woont nog kunnen bezoeken, en wanneer zij terug kan om haar familie te bezoeken, dat is ook al weer een tijdje geleden.


Zaterdag komt ze trouwens aan in belgie.


Racer in het slechtste geval is het een 6 maanden na jullie burgerlijk huwelijk.  Bij ons werd verteld dat de papieren worden doorverzonden naar de dienst binnenlandse zaken (geloof ik).  Als ze daar na een maand geen antwoord hebben op gekregen dan krijg je je visum voor 5 jaar. Zoniet dien je 6 maanden te wachten.  Dus ga maar van die 6 maanden uit he.

Veel plezier zaterdag en met jullie trouw!

Racer

Op die 6 maanden zal het ook niet aankomen eh,   ben al lang content dat ze overmorgen aankomt in belgie.

Racer

Voila se,  ondertussen is ze al bijna 2 weken in Belgie,  ons huis lijkt nu ook op een huis en niet meer op een camping terrein.   Mijn vriendin leert aan een razend tempo (schattig) nederlands :D.   Het interview op schijnhuwelijk is ook achter de rug, nu nog wachten op het verdict...


boldy

kijk aan ik weet zeker dat je al 2 weken in een droom leeft  :lachen: nou hopen dat er goed nieuws is omtrend schijnhuwelijk ,maar dat zal tog wel .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Racer

het is inderdaad een droom,  Gisteren belde ze me op het werk op,  ze had loempia's gebakken voor mijn lunch en mijn collega's :D