Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naar belgie

Gestart door Pieter-Jan, dinsdag 5 juli 2011, 04:22:53

Vorige topic - Volgende topic

Pieter-Jan

in september reis ik met mijn vrouwlief en mn pasgeboren dochter naar belgie. We gaan ons dochter in belgie dopen en ik moet dringend de cadeaus in ontvangst gaan nemen :lachen:. Ik heb dus voor ons dochter een belgisch pasport aangevraagd op de ambassade. Dit zou deze week moeten toekomen met LBC.  Zij zal dus de philippines uitreizen met een belgisch pasport. We blijven 3 weken in belgie en dan komen we terug naar Samal. mijn vraag is nu hoe ze het land terug zal binnenkomen. Ik denk dat zij op haar pasport een voor 21 dagen zal krijgen en dan moet ik het ganse renewal proces en aanvraag voor permanent visum op de phills aanvragen. Ons dochter is wel op de phills geboren dus mss kan zij zonder visa binnenkomen. Ik weet het niet. Heeft iemand een id hoe alles daarvoor in zn werk gaat. Of informatie over waar ik kan informeren... Dank

ladgar

Die kan toch dubbele nationaliteit aannemen . Dan zijn er zulke problemen niet.

Amice

Inderdaad gewoon ook een filippijns paspoort aanvragen , uitreizen met de belgische  en inreizen met de filippijnse.

Duurt denk ik 5 weken zo'n aanvraag en kost n paar 1000 piso.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pieter-Jan

Ja had ik ook gedacht maar ik vroeg me af af ze zich dan geen vragen gaan stellen omdat er geen stempel in het filippijns pasport staat. Was me allemaal niet zo duidelijk. Ben dus vandaag naar dfa geweest en die hebben ons aangeraden, hetzelfde wat jullie zeggen, een filippijns pasport. 1200peso en tzal 6 weken duren. Indien ik het niet op tijd heb is het ook geen probleem. Bij binnenkomst nemen we dan het visum voor 59 dagen en na 59 dagen gaan we op immigratie het paspoort gaan tonen. Geen probleem dus... Toch bedankt!!!