Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Lang verblijf in de Filipijnen

Gestart door josephpinoy, woensdag 13 juli 2011, 15:37:46

Vorige topic - Volgende topic

josephpinoy

Ik zou graag weten waar ik juist moet opletten voor een lang verblijf in de Filipijnen daarmee bedoel ik een verblijf van 1jaar of meer  :denk:
Ik ben er reeds wel van op de hoogte dat ik voor ik vertrek mijn gemeente moet verwittigen dat ik voor 1 jaar naar de Filipijnen vertrek daar ik anders de kans loop ambtelijk te worden afgeschreven indien laat ons zeggen dat de wijkagent aan de deur zou komen om enig papier te tekenen voor ontvangt voorbeeld een kiesbrief  of dergelijke. :belgiesmiley:
Ook weet ik dat ik dat even voor het jaar van verblijf voorbij is dat ik even over de grens moet met mijn Balik Bayan, maar moet ik eerst even naar de Belgische ambassade om een verblijfsvergunning voorbeeld voor Hong Kong voor 1dag ? :dontknow:
Ik houd hier in België mijn adres aan en mijn bank en ziekteverzekering voor mij en mijn asawa.
Op welke punten moet ik nog meer letten voor een lang verblijf in de Filipijnen? :fluestern:
Men kan me ook altijd mailen op mijn mailadres.
Hartelijk dank alvavst Joseph
:dankuwdankuw:



[mod]E-mailadres openbaar zetten is voer voor spammers. Gebruik best de PM via het forum.[/mod]

Amice

Van een verblijfsvergunning voor 1 dag naar hongkong heb ik nog niet gehoord en is m.i. niet nodig.
Verder dien je officieel het land te verlaten na 1 jaar balikbayanverblijf maar als normale toerist mag je 16 maanden blijven.
Aldus kun je na de balikbayan ook weer een verlenging vragen van 59 dagen al dan niet na een dagtochtje hongkong.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josephpinoy

Voor eerst dan aan de moderator dat hij me attent maakte geen emailadressen te vermelden in berichten.

Ik ben er wel van op de hoogte dat men we na een behandeling in een kliniek of opname in een kliniek vanaf de dag van opname er een looptijd van 3 maanden is dat de ziekteverzekering je rekeningen betaald .
Je kan dus volgens de ziekteverzekering reeds bij voorbeeld reeds 3 a 4 maanden in de Phils verblijven en dat je na laat zeggen 4 maanden naar een hospitaal moet vanaf die dag lopen de 3 maanden vergoeding , dat heeft me mij op de ziekenkas vermeld
Ik versta niet goed dat Amice zegt van die 59 dagen
Ik ben dus een Belg en getrouwd met een Filippina
Ik was in de veronderstelling dat mijn vrouw die Filippina is geen visum nodig had om een of meerdere dagen naar China ( Hong Kong) te gaan
Ik daarentegen Belg dacht dat ik wel degelijk en visum nodig had zelfs om een dag naar China ( Hong Kong ) te gaan , mijn vrouw zegt dat ik dan terug goed ben om voor de Filipijnse wet in orde ben voor een verblijf van een jaar met de balikbayan .
Wat is nu correct van dit alles?       

Luke

Belgen krijgen een gratis 90 dagen visa bij aankomst in HongKong.
http://www.immd.gov.hk/ehtml/hkvisas_4.htm

Na 1 jaar Balikbayanvisum kun je gewoon verder verlengen met een 9a visum (toeristenvisum) zonder de Filipijnen te moeten verlaten.

THE BALIKBAYAN PRIVILEGE (R.A.6768 as amended)

By legal definition, a Balikbayan is:

1.    A Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least 1 year;
2.    A Filipino overseas worker; or
3.    A former Filipino citizen and his or her family, who had been naturalized in a foreign country and comes or returns to the Philippines.


-    The "Balikbayan Privilege" may be availed of by foreign family members of all 3 classifications provided that they travel together everytime they enter the country (MEMORANDUM dated July 1, 2008 issued by Atty. Edgardo L. Mendoza, Chief, IRD).

-    "FAMILY" shall mean the spouse and the children of the Balikbayan who are not Balikbayan in their own right traveling with the latter to the Philippines. (Section 2 (b) of R.A. no. 9174, amending R.A. 6768, entitled: "An Act Instituting a "BALIKBAYAN PROGRAM", by providing Additional Benefits and Privileges to Balikbayan and for other purposes").

-    Correspondingly, all Balikbayans 14 years and below and 60 years of age shall be allowed to extend their temporary visitor visa under Section 9a of the Philippine Immigration Act of 1940 as amended, for a maximum period of 6 months for every extension PROVIDED that all appropriate fees are paid. Thus, Balikbayans are allowed a maximum total stay of 2 years inclusive of all extensions. (MEMORANDUM ORDER NO. ADD — 02 — 011 dated 11 February 2002).

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=239&Itemid=37