25 libiers krijgen hier zomaar een verblijfsvergunning

Gestart door Anakin, maandag 18 juli 2011, 18:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Anakin

Hello zeg

waar gaat dat naartoe in dat apenland hier.
velen van ons moeten hier maanden wachten een heel papierwerk om misschien een visum te bekomen.
belgie is blijkbaar niet voor iedereen welcome
ik vind het hier discriminatie is tegenover filipinos and andere aziatische landen.
ik vind mijn vrouw en velen van jullie vrouwen uit filipijnen gediscrimeert word tegen over moslim landen
die komen hier zomaar van overal binnen,en weten overal de weg tevinden om te blijven.
terwijl we veel bewijzen moeten voorleggen het geen schijnhuwelijk.
ik vind geen enkel andere immigrand hier zou binnnen mogen zonder visum of papier,zoals aziaten.
geen visum ,terug naar huis.
gelijk voor iedereen.
wat is jullie mening daarover .

yepyep

Mijn mening is dat de inburgeringscursus ook mag worden gevolgd door de partners van de immigranten.

rambonsusay

Citaat van: Anakin op maandag 18 juli 2011, 18:06:12
Hello zeg

waar gaat dat naartoe in dat apenland hier.
velen van ons moeten hier maanden wachten een heel papierwerk om misschien een visum te bekomen.
belgie is blijkbaar niet voor iedereen welcome
ik vind het hier discriminatie is tegenover filipinos and andere aziatische landen.
ik vind mijn vrouw en velen van jullie vrouwen uit filipijnen gediscrimeert word tegen over moslim landen
die komen hier zomaar van overal binnen,en weten overal de weg tevinden om te blijven.
terwijl we veel bewijzen moeten voorleggen het geen schijnhuwelijk.
ik vind geen enkel andere immigrand hier zou binnnen mogen zonder visum of papier,zoals aziaten.
geen visum ,terug naar huis.
gelijk voor iedereen.
wat is jullie mening daarover .

ja man ....
ik deel je mening anakin , wij moeten maaaaaaanden wachten op onze vrouw een hoop papierwerk om misschien een visa te krijgen terwijl  die gasten zomaar voor niets een visa krijgen   :shoot13lj7:  als dat geen discriminatie is dan weet ik het niet hoor en gelijk yepyep zegt ze moeten allemaal inburgeringscursus volgen  ander  terug naar huis 

disnoke

toch een nuance, het gaat hier om vluchtelingen wat een groot verschil, mensen uit Congo en Erithrea die al van Libië naar Tunisië moesten vluchten en in een vluchtelingenkamp verbleven.

Het zijn dus waarschijnlijk geen moslims en ze hebben ook het statuut van vluchteling wat wel even iets anders is dan belg worden.

Budgie

Sorry heren maar ik vind dat jullie nu wel erg kort door de bocht gaan want een permanente verblijfsvergunning als partner is totaal anders dan een tijdelijke vergunning als vluchteling

Vind wel dat als het in het land van herkomst het weer rustig is men de mensen gewoon moet terug sturen of als men ze permanent een verblijfsvergunning wil geven om dat men hier al langer is de eis moet stellen inburgeren en met hulp ook werk vinden en zich nuttig maken hier
Vind ook dat als men hier als vluchteling erkend word men ook moet kunnen en willen werken om zich nuttig te maken En als men daar te beroerd voor is sorry ga dan maar naar huis want dan ben je een economische vluchteling en aan opeters geen gebrek.
Getting older beats the alternative -dying young

koy

Naar aanleiding van de "Afrikaanse lente" ontvluchtten al 1000den Tunesiërs en Libiërs hun land via het piepkleine eilandje Lampedusa. Op een bepaald moment waren en meer vluchtelingen aanwezig dan inwoners van Lampedusa zelf die met 5000 zijn.
Van Libiërs kan ik het nog begrijpen, maar Tunesiërs vluchten zelfs hun land uit, nadat de situatie is verbeterd. Zouden ze niet beter daar blijven om het land her op te bouwen. Je start toch een revolutie voor verandering te brengen in het land, dan vind ik dat je de verantwoordelijkheid hebt om die verandering ook tot stand te brengen en dat doe je niet door je land te ontvluchten. Daarbij zijn het merendeel jongere mensen (ts 20 en 35j) die het land ontvluchten en juist die zijn broodnodig voor de heropbouw. Wat blijft achter; kinderen en ouderen...

Anderzijds denk ik dat je het vluchtelingenprobleem moet afscheiden van de procedure van "Duurzaam samenwonen" of "Gezinshereniging" waarvoor wij burgers van de Europese unie rechten hebben die zijn neergeschreven in een richtlijn 2004/38/EG van het Europees Parlement van 29 april 2004 betreffende het recht van vrije verkeer van en verblijf op het grondgebied van de lidstaten voor de burgers van de Unie en hun familieleden.

Hierin staat letterlijk:

(5)   Het recht van alle burgers van de Unie van vrij verkeer en verblijf op het grondgebied van de lidstaten dient, wil het bestaan onder objectieve voorwaarden van vrijheid en waardigheid, ook aan familieleden, ongeacht hun nationaliteit, te worden verleend. Voor deze richtlijn dient de definitie van „familielid" ook de geregistreerde partner te omvatten indien de wetgeving van het gast- land geregistreerd partnerschap gelijk stelt met huwelijk.
(6)   Teneinde de eenheid van het gezin in een verruimde betekenis te handhaven en onverminderd het verbod van discriminatie om reden van nationaliteit, dient het gast- land de positie te onderzoeken van personen die niet onder de in deze richtlijn gehanteerde definitie van „familieleden" vallen en die derhalve niet automatisch een recht van inreis en verblijf in het gastland genieten op grond van hun nationale wetgeving, om na te gaan of inreis en verblijf desondanks niet aan deze personen kan worden toegekend, rekening houdend met hun relatie met de burger van de Unie of andere omstandig- heden, zoals het feit dat zij van deze financieel of lichamelijk afhankelijk zijn.

Om deze zaken na te trekken is er een procedure nodig en daar gaat het om, deze duurt in de meeste gevallen veel te lang (2 à 3 maanden voor gehuwden) en zorgt voor veel onrust en wrevel bij Belgen en Nederlanders, nota bene de oudste burgers van de Europese Unie.

groetjes, koy.
leven en laten leven...

Phille

http://www.deredactie.be/permalink/1.1069181


Het is gewoon een schande, luister maar eens goed naar het interview gisteren getoond in het nieuws, het betreft vluchtelingen afkomstig van Congo & Eriteria, welke gevlucht zijn uit Libie en opgevangen in kampen in Tunesie; ze krijgen het vluchtelingen statuut en hiermee een permanente verblijfsvergunning en volledige begeleiding.

Het reisadvies door Buitenlandse zaken wat betreft Congo:

Algemene veiligheid

Actualiteit

Het is nog steeds af te raden naar het oosten van het land (Noord-Kivu, Zuid-Kivu en Ituri), en naar de omgeving van het Garamba Park (Province Orientale) te reizen. In Noord- en Zuid-Kivu tracht het regeringsleger de Rwandese Hutu rebellen van FDLR te neutraliseren. Sommige Congolese gewapende groepen hebben tot nu toe ook geweigerd zich in het regeringsleger te integreren en blijven een bedreiging voor de veiligheid. In Noord van Noord-Kivu zijn andere militaire operaties aan de gang tegen de Oegandese rebellen van ADF/NALU. In de omgeving van de Garamba Park vindt een militaire operatie plaats tegen de rebellen van de Lord Resistance Army.

Algemeen

Zones waar reizen wordt afgeraden : zie hierboven.
Niettegenstaande de situatie als kalm beschouwd kan worden in de meeste grote steden (Kinshasa, Lubumbashi, Bukavu, Goma, Kisangani), blijft de situatie er precair, voornamelijk door de criminaliteit, de kans op sociale onrust en de algemene veiligheidstoestand in verschillende streken.


EN het reisadvies wat betreft Eriteria:

Algemene veiligheid

Het is ten zeerste afgeraden te reizen in het grensgebied (minder dan 25 km) met Ethiopië ten zuiden van de lijn Barentu-Dekemahare. Ook het grensgebied met Soedan is te mijden (lijn ten westen van Mersa Gulbu, Afabet, Agordet, Barentu, Biyahundi).

Actualiteit

Rekening houdend met de huidige spanningen tussen Eritrea en Ethiopië, is het ten zeerste aangeraden de door de regering van Eritrea opgelegde verplaatsingsbeperkingen nauwgezet te eerbiedigen. Er zijn spanningen aan de grens met Djibouti. Het wordt afgeraden zich naar deze zone te begeven.

Het Eritrese Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft sinds 1 juni 2006 een reisverbod buiten de stad Asmara afgekondigd opgelegd aan alle buitenlandse residenten/ toeristen/ diplomaten. Teneinde zich buiten Asmara te begeven, moeten betrokkenen vooraf een reisvergunning aanvragen bij het Ministerie van Toerisme op Hartnet Avenue. Deze regeling betreft ook buitenlandse residenten die in andere steden van Eritrea werkzaam zijn. Deze personen moeten een vergunning aanvragen om zich buiten hun werkplaats te kunnen begeven. Er is dus geen garantie dat de Europese ambassades consulaire hulp kunnen bieden voor landgenoten in nood die zich buiten Asmara bevinden.

Terreurdreiging

Er is een reëel risico van terrorisme in de landen van de hoorn van Afrika. De algemeen verhoogde dreiging voor terroristische aanslagen, waarbij westerse belangen kunnen geviseerd worden, moet bijgevolg ook in Eritrea aanzetten tot de nodige voorzichtigheid. Belgen die in Eritrea verblijven, worden dan ook aangeraden waakzaam te zijn, vooral op plaatsen waar veel toeristen / westerlingen komen (clubs, hotels, restaurants, winkelcentra) en de actualiteit op de voet te volgen. Het is ook raadzaam uit de buurt van demonstraties of ongewone volksoplopen te blijven.

Criminaliteit

De hoofdstad Asmara en andere steden kunnen als relatief veilig beschouwd worden, zeker overdag kan men er zonder problemen circuleren. Ook hier kent men echter de gebruikelijke grootstedelijke (kleine) criminaliteit die tot (de even gebruikelijke) voorzichtigheid en gezond verstand moet aanzetten:
sluit steeds deuren en ramen van auto's in stedelijk verkeer;
vermijd opzichtig dragen van juwelen en andere waardeobjecten;
vermijd rond te lopen met grote sommen geld;
extra waakzaamheid voor zakkenrollers op drukke plaatsen (markten, etc.);
vermijd onnodige verplaatsingen 's avonds en 's nachts, in het bijzonder buiten de stadscentra: er bestaat daar immers een grotere kans op overvallen, de kwaliteit van de wegen varieert, en vaak wordt men er geconfronteerd met onveilig rijgedrag;
blijf uit de buurt van samenscholingen (bvb demonstraties, enz.);
bied geen weerstand in geval van een (gewapende) overval.


Ik weet niet hoe men dit allemaal beoordeelt maar die 25 mensen kan je bezwaarlijk vluchtelingen noemen, in het land van oorsprong is het misschien niet geheel veilig, maar onveilig (denk onleefbaar) kan je het nu ook niet noemen; je verplaatsen naar een probleem zone (Libië en daarna kampen in Tunesie) om dan beroep te willen doen op het statuut is wel slim gezien, maar zeer onterecht.

De Belgische overheid zou dit moeten weigeren, ze kunnen naar hun eigen land terugkeren als ge het mij vraagt! Een schande is het!

Anakin

als iedereen hier komt in belgie of europa omdat het in het land slecht of niet leeftbaar is ,zitten we straks overbevolkt belgie of europa.
velen van ons die met filipina getrouwd zijn,komt onze vrouwen ook niet omdat het daar slecht is bij hen,toch zeker de mijne niet.
want ze weet de situatie hier al te goed,ik heb haar geen bloemekes wijsgemaakt.
het is hier niet veel beter meer dan ginder,alleeen sociale zekerheid is er beter.
als je nagaat wij hier ons blauw betalen aan alle soorten belastingen ,wij 60 van ons inkomen naar staat zien gaan.
straks zitten hier evenveel armen als in filipijnen.alleen zie je dat hier niet zo,want meeste is verborgen armoede.
coruptie heb je hier ook,en veiligheid is hier niet beter meer dan daar.


vandaag hoorde ik op radio ,vorige jaar 28000 illigalen een verblijfsvergunning hebben gekregen omdat ze hier al 5 jaar waren.
ja amai zegt,alweer discriminatie tegen onze vrouwen hier.
die komen hier europa binnen,komen naar hier ,blijven hier 5 jaar .
sorry maar ik krijgt het als ik dat soort berichten hoor.

vanwaar ze allemaal ook komen , geen visum of geen papieren geen toegang of terug naar huis.
iedereen gelijk voor de wet .


disnoke

weten jullie waar ze vandaan komen uit Congo?  De onveilige streek is groter dan jullie denken en of het zo veilig is in de rest van het land??  Ik spreek niet over de buitenlanders die beschermd worden maar over de plaatselijke inwoners.  Indien sommige regios zelf te gevaarlijk zijn voor Artsen zonder Grenzen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/24/vn-170-verkrachtingen-bij-aanvallen-congo/

Voor mij is er een duidelijk verschil tussen mensen waar het onderzocht is dat er werkelijk een gevaar voor is hun leven of gezondheid en economische vluchtelingen.  Niet over politieke vluchtelingen die tijdens hun vakantie terug reizen naar hun vaderland

Dat we veel belastingen enz betalen klopt allemaal maar aangezien de europeanen al vrij zijn om te reizen naar hier wat denk je daar aan te doen, Polen, Roemenen, Roma zigeuners.

maar zoals budgie reeds zei politiek vluchteling heeft niets te maken met visa voor echtgenotes die uiteindelijk toch eentje krijgen maar dat er heel wat tijd over gaat

Phille

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1294946/2011/07/20/Kwart-inwoners-van-Belgie-is-allochtoon.dhtml

Ongeveer een kwart van de inwoners van België is van allochtone oorsprong. Dat stelt socioloog Jan Hertogen in de Coreliokranten. In België wonen zo'n miljoen mensen met een vreemde nationaliteit en daarbij komen nog eens ongeveer evenveel mensen die Belg zijn geworden. Ons land telt ook nog eens 750.000 Belgen met ouders van allochtone oorsprong. Dat maakt dat 2,75 miljoen inwoners van buitenlandse komaf zijn, zo berekende Hertogen.

In de nieuwe studie becijferde Hertogen dat sinds 1948 ruim één miljoen vreemdelingen Belg zijn geworden. Dertig procent komt uit Marokko. In totaal zijn mensen van 194 nationaliteiten Belg geworden. Overigens is Belg worden een relatief nieuw fenomeen. Bijna de helft van de nieuwe Belgen werd dat na 2000. (belga/dea)