Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

N-VA-voorzitter Bart De Wever, die niet langer aan de onderhandelingstafel zit, noemt de vakantie die de onderhandelaars zichzelf gunnen 'schandelijk'. Dat zei hij in het VTM-journaal. 'Kunt u zich voorstellen dat Churchill tijdens de oorlog gezegd zou hebben: 'Ik ben een beetje heel moe? Ik ga nu drie weken op vakantie?' De koning zegt op 21 juli dat het land op instorten staat, en op 22 juli zegt hij: 'Ga nu maar eerst drie weken op vakantie. Goed uitrusten. Onvoorstelbaar.'

Phille


Zonder het met evenveel woorden te stellen, schiet ook de OESO met scherp op de voorstellen van formateur Di Rupo. Vooral de publieke financiën en de arbeidsmarkt hebben een omvangrijke omslag nodig.


http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/beleid/voorstellen-oeso-gaan-verder-dan-nota-di-rupo/article-1195069365845.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-25-07-2011

xav

ik denk dat we maar van geluk kunnen spreken dat er een euro crisis is... anders waren er al maatregelen gekomen van europa, onderhandelingen of niet...

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

balikbayan

Gewoon opdelen die hap  :floet:

Waarom moeilijk blijven doen gewoon afscheid nemen van elkaar en klaar.

Phille

Citaat van: balikbayan op woensdag 27 juli 2011, 08:38:53
Gewoon opdelen die hap  :floet:

Waarom moeilijk blijven doen gewoon afscheid nemen van elkaar en klaar.

Zou misschien wel het beste zijn, maar ik wil die boedelscheiding eens zien gebeuren ... waar gaat brussel naartoe? Ligt in Vlaanderen, is onderdeel van de Franse Gemeenschap (tegenwoordig federation Bruxelles/Wallonie) ... hoe gaat men de staatsschuld verdelen enzo ... kwil het nog allemaal zien gebeuren; maar ik denk wel dat een scheiding de beste oplossing is voor elke gemeenschap op zich.


Johan En Elvie

De Franstaligen hebben altijd op Vlaanderen kunnen rekenen om hun putten te vullen en willen dit natuurlijk blijven doen, daar draait het altijd om maar niemand wil het gezegd hebben.
Ze willen wel Brussel voor zich maar als ze veel buitenlanders daar droppen die op staatssteun leven willen ze wel dat Vlaanderen dit betaald.
Het is daarom dat De Wever nu kwaad is op de andere Vlaamse partijen omdat ze in de onderhandelingen toch opnieuw toegevingen zullen doen, als Brussel Halle Vilvoorde gesplitst wordt zullen er zo veel toegevingen komen dat het voor Vlaanderen eigenlijk beter zou zijn dat het blijft zoals het is, de prijs zal heel erg hoog liggen voor die splitsing.
Daarom wil NVA de opdeling dat iedereen eens voor zijn eigen deur veegt maar dat zal buiten de wil van de Waalse gulzigheid gerekend zijn.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

balikbayan

Met een opsplitsing moet je niet allerlei moeilijke dingen verzinnen.

3 strepen trekken

NL Be / FR Be / Du Be

Klaar en Brussel gaat naar waar het ligt veel plezier ermee  :atyourservice:


Phille

#9
Eerst de Franse gemeenschap omgedopen tot Fédération Wallonie-Bruxelles en nu een corridor eisen tussen Brussel en Wallonie; wie is er nu eigenlijk een splitsing aant voorbereiden?  :weetikniet:

CD&V kondigd met luid trompetgeschal aan dat er met hun eisen rekening zal gehouden worden (splitsing BHV) en daardoor willen ze mee onderhandelen; hebben dit in 2007 al niet eens gehoord?  :weetikniet:

Een paar dagen verder en in een interview met La Libre Belgique vraagt de leider van het FDF, Olivier Maingain, om een corridor, 'un lien territorial' tussen Brussel en Wallonië.  :denk: :denk: :denk: