Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

zuiver objectief bekeken is het inderdaad schandelijk dat we na bijna 14 maanden nog geen nieuwe regering hebben.. ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte, een echte belgenmop wordt het...

maar... daar treffen ALLE politieke fracties zowat schuld, met op kop PS EN NVA.

nu de wever er niet bij is is het makkelijk te roepen natuurlijk, dat deed hij al eens eerder, toen hij niet aan zet was...

ik kan ook niet voorspellen wat de uitkomst zal zijn. naar nieuwe verkiezingen? met nog scherpere stellingen en onderhandelingen van 2 jaar ???

hmm... ik mag er niet aan denken.

maar zoals een aantal anciens uit de politiek reeds stelden : vroeger was er de bereidheid om te praten en compromissen te sluiten.

men kan niet verlangen dat AL de programmapunten van zijn eigen partij zullen gerealiseerd worden.

ik zie het er niet beter op worden : hoe meer staatshervorming (en dus hoe meer bevoegdheden naar de gewesten), hoe minder voeling er zal onstaan met het

nationaal politiek niveau en ... hoe minder men elkaar zal begrijpen....

misschien een tip voor de "onderhandelaars" : in conclaaf gaan en niet buiten komen vooraleer er "witte rook" uit de schoorsteen komt..

of... bij wet vastleggen dat bij een onstentenis van akkoord na x aantal maanden, de lopende regering opnieuw een legitieme bestuursploeg wordt,

want .. het niet vinden van een overeenstemming op redelijke termijn duidt er toch op dat het met de partijen binnen de nieuwe machtsverhoudingen ook niet

van een leien dakje zal lopen...

Quezonboy

Citaat van: balikbayan op woensdag 27 juli 2011, 09:42:37
Met een opsplitsing moet je niet allerlei moeilijke dingen verzinnen.

3 strepen trekken

NL Be / FR Be / Du Be

Klaar en Brussel gaat naar waar het ligt veel plezier ermee  :atyourservice:


Frankrijk krijgt Brussel in ruil voor Frans Vlaanderen en Duinkerken, wat vinden jullie ervan? Vindt het persoonlijk niet zo goed idee om iets te geven aan Duitsland, ze zijn al eenderde groter geworden na WO2 :denk::neeneenee:
Churchill ging tijdens de oorlog regelmatig schilderen aan de Engelse kust, er is daarover zelfs een boek en een film over gemaakt (in elk geval over een plaatsvervanger).

Phille

Citaat van: jiggy op woensdag 27 juli 2011, 12:08:15
zuiver objectief bekeken is het inderdaad schandelijk dat we na bijna 14 maanden nog geen nieuwe regering hebben.. ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte, een echte belgenmop wordt het...

maar... daar treffen ALLE politieke fracties zowat schuld, met op kop PS EN NVA.

nu de wever er niet bij is is het makkelijk te roepen natuurlijk, dat deed hij al eens eerder, toen hij niet aan zet was...

ik kan ook niet voorspellen wat de uitkomst zal zijn. naar nieuwe verkiezingen? met nog scherpere stellingen en onderhandelingen van 2 jaar ???

hmm... ik mag er niet aan denken.

maar zoals een aantal anciens uit de politiek reeds stelden : vroeger was er de bereidheid om te praten en compromissen te sluiten.

men kan niet verlangen dat AL de programmapunten van zijn eigen partij zullen gerealiseerd worden.

ik zie het er niet beter op worden : hoe meer staatshervorming (en dus hoe meer bevoegdheden naar de gewesten), hoe minder voeling er zal onstaan met het

nationaal politiek niveau en ... hoe minder men elkaar zal begrijpen....

misschien een tip voor de "onderhandelaars" : in conclaaf gaan en niet buiten komen vooraleer er "witte rook" uit de schoorsteen komt..

of... bij wet vastleggen dat bij een onstentenis van akkoord na x aantal maanden, de lopende regering opnieuw een legitieme bestuursploeg wordt,

want .. het niet vinden van een overeenstemming op redelijke termijn duidt er toch op dat het met de partijen binnen de nieuwe machtsverhoudingen ook niet

van een leien dakje zal lopen...

En waarom werkt het wel in Zwitserland??? Die hebben 4 talen!

xav

er zijn hier gewoonweg veel te veel regeringen... 1 land is 1 regering... allemaal gelijk voor de wet... dit land is al opgesplitst in drie landen... en het eene land geeft veel geld uit aan het andere zonder er iets voor terug te krijgen...

Phille

Citaat van: jiggy op woensdag 27 juli 2011, 12:08:15
zuiver objectief bekeken is het inderdaad schandelijk dat we na bijna 14 maanden nog geen nieuwe regering hebben.. ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte, een echte belgenmop wordt het...

maar... daar treffen ALLE politieke fracties zowat schuld, met op kop PS EN NVA.

nu de wever er niet bij is is het makkelijk te roepen natuurlijk, dat deed hij al eens eerder, toen hij niet aan zet was...

ik kan ook niet voorspellen wat de uitkomst zal zijn. naar nieuwe verkiezingen? met nog scherpere stellingen en onderhandelingen van 2 jaar ???

hmm... ik mag er niet aan denken.

maar zoals een aantal anciens uit de politiek reeds stelden : vroeger was er de bereidheid om te praten en compromissen te sluiten.

men kan niet verlangen dat AL de programmapunten van zijn eigen partij zullen gerealiseerd worden.

ik zie het er niet beter op worden : hoe meer staatshervorming (en dus hoe meer bevoegdheden naar de gewesten), hoe minder voeling er zal onstaan met het

nationaal politiek niveau en ... hoe minder men elkaar zal begrijpen....

misschien een tip voor de "onderhandelaars" : in conclaaf gaan en niet buiten komen vooraleer er "witte rook" uit de schoorsteen komt..

of... bij wet vastleggen dat bij een onstentenis van akkoord na x aantal maanden, de lopende regering opnieuw een legitieme bestuursploeg wordt,

want .. het niet vinden van een overeenstemming op redelijke termijn duidt er toch op dat het met de partijen binnen de nieuwe machtsverhoudingen ook niet

van een leien dakje zal lopen...

maar... daar treffen ALLE politieke fracties zowat schuld, met op kop PS EN NVA: ik zou eens willen weten waarom de NVA hier schuld treft, zij wensen een hervorming en niet op een wijze als voorheen, wat compromiskes maken, halve oplossingen die ervoor gezorgd hebben dat we staan waar we nu staan.

maar zoals een aantal anciens uit de politiek reeds stelden : vroeger was er de bereidheid om te praten en compromissen te sluiten. ja precies, aan vlaamse zijde vooral toegeven in ruil voor postjes

hoe meer staatshervorming (en dus hoe meer bevoegdheden naar de gewesten), hoe minder voeling er zal onstaan met het nationaal politiek niveau en ... hoe minder men elkaar zal begrijpen.... hoe kan je nu anders een beleid uitstippelen voor twee verschillende maatschappijen ... er is geen andere mogelijkheid dan tot een confederale staat te komen, zie maar naar het Zwitsers model, daar werkt het wel, waarom zou dat hier niet werken?

bij wet vastleggen dat bij een onstentenis van akkoord na x aantal maanden, de lopende regering opnieuw een legitieme bestuursploeg wordt ben je nu helemaal gek, dit zou impliceren dat we de verkiezingen gewoon kunnen afschaffen ... want indien die mogelijkheid zou bestaan dan werkt iedereen toch tegen  :jajaja: men zou wel een termijn moeten plaatsen op hoelang een regering van lopende zaken mag blijven functioneren, daar wringt het schoentje, momenteel kan dit zolang men wenst

balikbayan

Belgen zijn gewoon een recalcitrant volk  :biggrinn:

Gewoon lastige mensen

Phille

Citaat van: balikbayan op woensdag 27 juli 2011, 13:25:01
Belgen zijn gewoon een recalcitrant volk  :biggrinn:

Gewoon lastige mensen


Hahahhahahahahahahahahahaha, kmoest wel effe de betekenis van dat moeilijk woord opzoeken, want we zijn niet zo eloquent als onze noorderburen hé  :lachen: :lachen: :lachen:

balikbayan

#17
Zeg ik ook wel eens over mijn collega.

" Jij hebt zeker thuis een 4 persoons bed ? "

Hoezo ?

Zodat je snachts ook nog dwars kan liggen  :floet:

Maar ik blijf erbij opdelen en verder niet blijven zaniken en zeuren met verkiezingen en punaises gooien tijdens wielerritten.

Gewoon kappen en verder.

Ardennen zijn prachtig maar ja dan moet je het gelul van de Walen erbij nemen en dat is het gewoon niet waard  :lachen:

Phille

Citaat van: balikbayan op woensdag 27 juli 2011, 14:13:58
Zeg ik ook wel eens over mijn collega.

" Jij hebt zeker thuis een 4 persoons bed ? "

Hoezo ?

Zodat je snachts ook nog dwars kan liggen  :floet:

Maar ik blijf erbij opdelen en verder niet blijven zaniken en zeuren met verkiezingen en punaises gooien tijdens wielerritten.

Gewoon kappen en verder.

Ardennen zijn prachtig maar ja dan moet je het gelul van de Walen erbij nemen en dat is het gewoon niet waard  :lachen:

Die duimspijkers worden wel door de Franstaligen gegooid he, want die fietstochten zijn een Vlaams initiatief ... dit voor alle duidelijkheid.

Het opdelen zal nog heel even op zich moeten wachten, de Franstaligen willen eerst nog hunnen corridor erdoor krijgen, zodat Brussel fusiek aan wallonie gehecht is en dan kan de Federation Bruxelles Wallonie op ononderbroken grenzen terugvallen, momenteel ligt Brussel geïssoleerd in Vlaanderen. Als dit uitgevoerd is dan kan je naar een propere scheiding, de Federation aan de ene kant, republiek Vlaanderen aan de andere kant ... en iedereen tevree  :happy:

balikbayan

Nee dat is gelul het ligt in Nl talig gebied dus word NL.

Grenzen trekken is nooit proper ze wennen er maar aan.

Zie je zo makkelijk gaat dat nu  :floet: gewoon doorbijten net als deze jongen  :lachen: