Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: mork2007 op vrijdag  2 december 2011, 17:02:06
Citaat van: xav op vrijdag  2 december 2011, 16:19:58
Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 16:11:30




Je zou het ook anders kunnen bekijken, de crisis was een geschenk van de goden voor EDR; in andere omstandigheden had hij dat akkoord nooit rond gekregen. En dat onding BHV is nog een groter onding geworden. En de partijen verzoenen ... wait and see  :jajaja: De groenen zijn al aan het dreigen met het intrekken van hun steun, geen groenen, geen 2/3de meerderheid, dus geen grondwetswijzigingen (die onder andere nodig zijn om dat onding BHV uit te voeren, om de financieringswet te realiseren). Maar tja, als uw nickname verwijst naar de regio waar ge woont, de West-Vlaanderen, tja dan kan je van een tsjeeft niks anders verwachten natuurlijk. (zonder u te willen beledigen hé  :neeneenee:)

problemen met westvlamingen phille...? ge zet er wel bij om niet te beledigen, maar ondertussen staat het er toch... ge doet uw lijntje onder uw naam weer alle eer aan  :jajaja:

:applaus: us nie loaten doen  :neeneenee:

:lachen: :lachen: :lachen:

balikbayan

Doet me denken aan een studentengroep die samen een auto kochten.

1e betaalde de tax
2e de verzekering
3e benzine
4e het onderhoud.

Ze reden uiteindelijk 500km per jaar  :lachen:

Baliw-katok

Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 17:06:32
Citaat van: mork2007 op vrijdag  2 december 2011, 17:02:06
Citaat van: xav op vrijdag  2 december 2011, 16:19:58
Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 16:11:30




Je zou het ook anders kunnen bekijken, de crisis was een geschenk van de goden voor EDR; in andere omstandigheden had hij dat akkoord nooit rond gekregen. En dat onding BHV is nog een groter onding geworden. En de partijen verzoenen ... wait and see  :jajaja: De groenen zijn al aan het dreigen met het intrekken van hun steun, geen groenen, geen 2/3de meerderheid, dus geen grondwetswijzigingen (die onder andere nodig zijn om dat onding BHV uit te voeren, om de financieringswet te realiseren). Maar tja, als uw nickname verwijst naar de regio waar ge woont, de West-Vlaanderen, tja dan kan je van een tsjeeft niks anders verwachten natuurlijk. (zonder u te willen beledigen hé  :neeneenee:)

problemen met westvlamingen phille...? ge zet er wel bij om niet te beledigen, maar ondertussen staat het er toch... ge doet uw lijntje onder uw naam weer alle eer aan  :jajaja:

:applaus: us nie loaten doen  :neeneenee:

:lachen: :lachen: :lachen:

Slik, den baliw komt uit Ieper, al sinds mensenheugenis een tjeevenbastion, met Yves Leterme van voor.  Sorry, maar ook boer Joel logeert in mijn achtertuin. 

Phille, ik ben niet de politieker van het forum, peace please. Wij zullen (hoop ik toch) nog eens "klappen".

Phille

NV-A haalt 39,8% in de peilingen, zou het dan toch kunnen dat de gemiddelde Vlamingen niet akkoord is met de gang van zaken  :weetikniet:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111202_196

westhoek

Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 16:11:30
Citaat van: westhoek op vrijdag  2 december 2011, 15:15:49
Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 15:11:00
Het is enige tijd gelede dat ik hier nog eens een update gepost heb, maar geloof het of niet ... er is een akkoooooorrrrrrrrd  :floet: ben ik blij  :weetikniet:

http://www.standaard.be/extra/regeerakkoord

Voor de geïnteresseerden: Veel leesplezier

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel respect heb voor Di Rupo. Je moet het toch maar doen, niet alleen zijn eigen carriere, vanuit de achterbuurten van de Borinage opklimmen tot het hoogste ambt, een oplossing bieden aan dat onding BHV, en in volle geldcrisis elke partij heeft weten te verzoenen.

De rest staat aan wal en roept en tiert.

Ere wie ere toekomt hoor.


Je zou het ook anders kunnen bekijken, de crisis was een geschenk van de goden voor EDR; in andere omstandigheden had hij dat akkoord nooit rond gekregen. En dat onding BHV is nog een groter onding geworden. En de partijen verzoenen ... wait and see  :jajaja: De groenen zijn al aan het dreigen met het intrekken van hun steun, geen groenen, geen 2/3de meerderheid, dus geen grondwetswijzigingen (die onder andere nodig zijn om dat onding BHV uit te voeren, om de financieringswet te realiseren). Maar tja, als uw nickname verwijst naar de regio waar ge woont, de West-Vlaanderen, tja dan kan je van een tsjeeft niks anders verwachten natuurlijk. (zonder u te willen beledigen hé  :neeneenee:)
Niet op de man spelen aub.
Nogmaals, aan de zijlijn staan roepen is maar al te makkelijk, de man steekt zijn nek uit waar anderen falen, of met eenzijdige voorstellen komen.
Dat onding van BHV hebben de vlamingen gewild, ze moeten nu niet afkomen dat ze zetels verliezen en weer staan te huilen, dat wisten ze op voorhand. Franstaligen kunnen blijven kiezen waar ze willen, ja, dat is nu eenmaal democratie.
Ik vind dat 'we' wat minder van de toren mogen blazen, we doen het helemaal niet beter hoor. Waar wachten ze nu op van de belastingsvoordelen mee over te nemen, allemaal makkelijk om de lusten te willen, maar niet te lasten.
Verder ga ik er niet meer op in, het is hier geen politiek forum.
Ik blijf respect hebben hebben voor de man, hoed af ervoor.

balikbayan

Men heeft gewoon een gedrocht gecreerd een circus met alle verschillende regio's en bijbehorende regeltjes.

Je zou eigenlijk wat militairen moeten hebben die iedereen naar huis sturen en nieuwe verkiezingen regelen.

iedereen mag op iedereen stemmen en geen uitzonderingsposities  :atyourservice:

westhoek

Citaat van: balikbayan op zaterdag  3 december 2011, 09:10:26
Men heeft gewoon een gedrocht gecreerd een circus met alle verschillende regio's en bijbehorende regeltjes.

Je zou eigenlijk wat militairen moeten hebben die iedereen naar huis sturen en nieuwe verkiezingen regelen.

iedereen mag op iedereen stemmen en geen uitzonderingsposities  :atyourservice:
Dat hadden we al in 1830 gedaan  :handenwrijven:  :biggrinn:  :lachen: :atyourservice:

Phille

Citaat van: westhoek op zaterdag  3 december 2011, 05:41:17
Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 16:11:30
Citaat van: westhoek op vrijdag  2 december 2011, 15:15:49
Citaat van: Phille op vrijdag  2 december 2011, 15:11:00
Het is enige tijd gelede dat ik hier nog eens een update gepost heb, maar geloof het of niet ... er is een akkoooooorrrrrrrrd  :floet: ben ik blij  :weetikniet:

http://www.standaard.be/extra/regeerakkoord

Voor de geïnteresseerden: Veel leesplezier

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel respect heb voor Di Rupo. Je moet het toch maar doen, niet alleen zijn eigen carriere, vanuit de achterbuurten van de Borinage opklimmen tot het hoogste ambt, een oplossing bieden aan dat onding BHV, en in volle geldcrisis elke partij heeft weten te verzoenen.

De rest staat aan wal en roept en tiert.

Ere wie ere toekomt hoor.


Je zou het ook anders kunnen bekijken, de crisis was een geschenk van de goden voor EDR; in andere omstandigheden had hij dat akkoord nooit rond gekregen. En dat onding BHV is nog een groter onding geworden. En de partijen verzoenen ... wait and see  :jajaja: De groenen zijn al aan het dreigen met het intrekken van hun steun, geen groenen, geen 2/3de meerderheid, dus geen grondwetswijzigingen (die onder andere nodig zijn om dat onding BHV uit te voeren, om de financieringswet te realiseren). Maar tja, als uw nickname verwijst naar de regio waar ge woont, de West-Vlaanderen, tja dan kan je van een tsjeeft niks anders verwachten natuurlijk. (zonder u te willen beledigen hé  :neeneenee:)
Niet op de man spelen aub.
Nogmaals, aan de zijlijn staan roepen is maar al te makkelijk, de man steekt zijn nek uit waar anderen falen, of met eenzijdige voorstellen komen.
Dat onding van BHV hebben de vlamingen gewild, ze moeten nu niet afkomen dat ze zetels verliezen en weer staan te huilen, dat wisten ze op voorhand. Franstaligen kunnen blijven kiezen waar ze willen, ja, dat is nu eenmaal democratie.
Ik vind dat 'we' wat minder van de toren mogen blazen, we doen het helemaal niet beter hoor. Waar wachten ze nu op van de belastingsvoordelen mee over te nemen, allemaal makkelijk om de lusten te willen, maar niet te lasten.
Verder ga ik er niet meer op in, het is hier geen politiek forum.
Ik blijf respect hebben hebben voor de man, hoed af ervoor.


Het is geen politiek forum zoals je zegt, maar waarom kan het niet dat we over de politieke situatie in ons land hebben, waar het wel bespreekbaar is om het over politiek in de Filipijnen te praten; of de gang van zaken betreffende de werkwijze van DVZ of de ambassade te hebben; thema's die eveneens door de politiek aangestuurd worden.

Het pas misschien niet ik je kraam en daar kan ik mee leven.

Ik wil je toch wel even herinneren aan een aantal zaken die zich hebben voorgedaan gedurende die 500+ dagen van onderhandelingen. Ten eerste heeft de grootste overwinnaar van de verkiezingen aan Vlaamse kant en tevens de grootste partij van het land heeft nooit een volwaardige opdracht gekregen van het paleis, ten tweede is het de NVA die als eerste een beleid op papier heeft gezet, waar geen enkele partij dit heeft aangedurfd, Di Rupo inclusief; waar de PS dit rapport binnen het uur het van de tafel heeft geveegd. Op een zeker moment is er een nota van Di Rupo gekomen met als boodschap, het is te nemen of te laten (dus geen ruimte voor veel onderhandelingen). Dit heeft ervoor gezorgd dat de partijen die dan toch bereid waren om mee te onderhandelen hun gans verkiezingsprogramma op te bergen; zogezegd in dienst van het land. De PS vond dit niet nodig. Om dit te staven: geen beperking in de tijd van de werkloosheidsuitkering, geen beperking van de wachtuitkering, geen aanpassing van het gehele pensioenstelsel, geen focus op hervorming, enzo kan ik maar doorgaan. Ja ik weet het, het is geen politiek forum hier; maar als ik dingen hoor als hoed af voor EDR ... dan ga ik op mijn achterste poten staan.

Men gaat wel extra belastingen heffen, maar iets doen aan het geldverslindende en vooral geld verspillende overheidsapparaat, ho nee, dat is niet aan de orde ... om dit te illustreren: aan Vlaamse zijde telt de Vlaamse regering 9 ministers; aan Franstalige zijde zijn er in totaal 20 ministers (Brussel: 5, Wallonie: 8, Franstalige gemeenschap: 7) voor een gemeenschap die beduidend kleiner is dan de Vlaamse gemeenschap. Moet allemaal kunnen en valt vooral onder de noemer van "Goed Bestuur" waar de CD&V zo graag mee dweept. En wat heeft men nu besloten, om er nog een gemeenschap aan toe te voegen, of ben je de Metropolitaanse gemeenschap vergeten die men gaat invoeren? Dan hebben we het nog niet over de nieuwe financieringswet!  Met andere woorden, ik heb geen probleem om (te) veel belastingen te betalen, maar ik heb wel een probleem met het inefficiënt beheer ervan. 

Ik heb eveneens een probleem met de mentaliteit van het zuiden, ik ga hier geen uitspraken doen dat ze lui of dom zijn of wat dan ook; ik ben Yves Leterme niet (die ooit de uitspraak deed dat de Franstaligen te dom zijn om Nederlands te leren); waar ligt dan wel mijn probleem, wel ... er zijn ongeveer 13% werklozen (en dat is een probleem), maar heeft men de wil om dan werk te gaan zoeken waar het te vinden is, in Vlaanderen dus, nee dat is niet aan de orde; liever nog wat extra transfers van Noord dan Zuid, daarmee is het probleem ook opgelost. Nochtans was het lang geleden wel vanzelfsprekend dat de Vlamingen, weliswaar noodgedwongen, werk gingen zoeken in Wallonië (toen bestond er nog geen sociaal opvangnet zoals het vandaag voorhanden is).

Ik vind het ook bijzonder om te horen dat de spitsing van BHV een wens van de Vlamingen is; hiervoor moet je toch wel heel even de geschiedenis lezen hoor. Toen men besloten had om de kieskring gelijk te stellen aan de provincie grenzen; heeft men onder ander Brabant gesplitst in Vlaams- en Frans Brabant; met dan de uitzondering van Halle en Vilvoorde, dat bij mijn weten nog steeds een onderdeel is van het vroegere Brabant en nu een onderdeel vormt van Vlaams Brabant. Dan is het niet meer dan logisch dat Vlaams Brabant één kieskring vormt, net zoals met alle andere provincies.

Het zou pas een democratie zijn als elke Belg voor elke andere Belg kan stemmen, dit moet kunnen in BHV, maar dit is 'not done' als het over Federale verkiezingen gaat. Er bestaat namelijk geen Federale kieskring. Dus als het één niet kan, dan kan het ander ook niet; alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar blijkbaar zijn er sommige meer gelijk dan anderen.

Jammer dat een politieke discussie hier dus niet kan, maar ik heb me toch de vrijheid genomen om mijn mening neer te pennen.

:daag:

balikbayan


Phille

Citaat van: balikbayan op zaterdag  3 december 2011, 09:10:26
Men heeft gewoon een gedrocht gecreerd een circus met alle verschillende regio's en bijbehorende regeltjes.

Je zou eigenlijk wat militairen moeten hebben die iedereen naar huis sturen en nieuwe verkiezingen regelen.

iedereen mag op iedereen stemmen en geen uitzonderingsposities  :atyourservice:

Zo is dat!

In elk geval, de wet moet gelijk zijn voor iedereen!

Ook bijvoorbeeld het eenzijdig veranderen van de naam van de gemeenschap is een loopje nemen met de grondwet. De Franse Gemeenschap (de naam zoals opgenomen in de grondwet) is door de Franstaligen eenzijdig veranderd in de Federatie Brussel-Wallonië; dit moet maar kunnen. Net als BHV een loopje nemen is met de grondwet. Met andere woorden, de grondwet heeft een andere betekenis voor de Franstaligen dan voor de Vlamingen.

En dit moeten we dan maar allemaal toedekken met de Belgische mantel der liefde. Wel, de Franstalige overheersing is nu al een jaartje of 180 aan de gang en de Vlamingen hebben daar hun buikje van vol, dit is zeer goed voelbaar met als gevolg dat de traditionele partijen aanhang verliest!

Er is nog hoop!