Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: Phille op zaterdag  3 december 2011, 11:36:48
Ten eerste heeft de grootste overwinnaar van de verkiezingen aan Vlaamse kant en tevens de grootste partij van het land heeft nooit een volwaardige opdracht gekregen van het paleis, ten tweede is het de NVA die als eerste een beleid op papier heeft gezet, waar geen enkele partij dit heeft aangedurfd,

Kijk, en tot hier stop ik al met lezen, je vergeet dat we in een democratie leven, in België, en aan Waalse en Brusselse kant hebben ze lak wie er in Vlaanderen wint en vica versa. Je bent duidelijk een vlaams-nationalist, dat mag je van mij, ik ben dat niet. En 30 % is nog lang geen meerderheid, 50 % zou dat ook al niet zijn hoor. Zo werkt het niet.
BDW heeft de makkelijkste oplossing gekozen, want hij kon nooit of te nimmer een akkoord bereiken, zijn achterban zou hem hebben afgemaakt. Je weet dat even goed.
En trouwens kon niemand akkoord gaan met zijn 'beleid', net zoals mijn buurman me niet moet opdringen welke omheining er moet komen, die moet staan op zijn grond, en dat ik die moet betalen. Tja.....
En doen we het nu beter ? Alle voordelen ivm belastingsaftrek bouwen worden afgeschaft, het is nu aan Vlaanderen of ze die overnemen, en wat doen ze : niet dus, wel de lusten, maar niet de lasten. Zo kan ik het ook.
Nee, ik moet het eerste bewijs van goed bestuur nog eens zien hoor. Alvast niet de wegen, is gewoon een ramp en dat al jaren.

Phille

Citaat van: westhoek op zaterdag  3 december 2011, 13:33:10
Citaat van: Phille op zaterdag  3 december 2011, 11:36:48
Ten eerste heeft de grootste overwinnaar van de verkiezingen aan Vlaamse kant en tevens de grootste partij van het land heeft nooit een volwaardige opdracht gekregen van het paleis, ten tweede is het de NVA die als eerste een beleid op papier heeft gezet, waar geen enkele partij dit heeft aangedurfd,

Kijk, en tot hier stop ik al met lezen, je vergeet dat we in een democratie leven, in België, en aan Waalse en Brusselse kant hebben ze lak wie er in Vlaanderen wint en vica versa. Je bent duidelijk een vlaams-nationalist, dat mag je van mij, ik ben dat niet. En 30 % is nog lang geen meerderheid, 50 % zou dat ook al niet zijn hoor. Zo werkt het niet.
BDW heeft de makkelijkste oplossing gekozen, want hij kon nooit of te nimmer een akkoord bereiken, zijn achterban zou hem hebben afgemaakt. Je weet dat even goed.
En trouwens kon niemand akkoord gaan met zijn 'beleid', net zoals mijn buurman me niet moet opdringen welke omheining er moet komen, die moet staan op zijn grond, en dat ik die moet betalen. Tja.....
En doen we het nu beter ? Alle voordelen ivm belastingsaftrek bouwen worden afgeschaft, het is nu aan Vlaanderen of ze die overnemen, en wat doen ze : niet dus, wel de lusten, maar niet de lasten. Zo kan ik het ook.
Nee, ik moet het eerste bewijs van goed bestuur nog eens zien hoor. Alvast niet de wegen, is gewoon een ramp en dat al jaren.

Je hebt overschot van gelijk met je omheining stelling,  slecht en slechts als die buurman zijn eigen omheining financiert!

Ik zal het kort en krachtig samenvatten: het enige wat ik wil is dat er efficiënt met ons belastinggeld wordt omgesprongen, niet meer, niet minder! Vlaanderen levert daar zijn bijdrage in, stelt 9 ministers aan ipv de wettelijke 11, reduceert het aantal medewerkers in de kabinetten tot 280, ipv 500 voorheen. Vlaanderen is al 2 jaar aan het besparen. Ik verwacht niet meer of niet minder van onze Franstalige vrienden. Ben ik met deze stelling dan een Vlaams-Nationalist, wel so be it!

En zoals je zegt, het zal ze een worst wezen, men neemt beslissingen in functie van zijn landsdeel, ze kunnen er inderdaad niet op afgerekend worden en dus noem ik dit geen democratie! Politiek op federaal niveau zouden beslissing moeten nemen in het belang van iedereen, maar zo werkt het dus niet. Dit is geen democratisch model, hoe graag je zou willen het democratisch te noemen, het is het niet!