Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Amice op zaterdag 30 juli 2011, 08:21:02
Wellicht opvallend maar geen verkeerde keuze.
Frankrijk zal iets armer worden maar is een groot land die dat beter kan behapstukken als vlaanderen.
Daarnaast heeft vlaanderen de keuze om zich bij nederland te voegen waardoor er een sterker noorden uitkomt.
Het stukje duits talig kan naar duitsland die dan weer iets beter er voor kan staan. Lijkt mij een logische opdeling met merendeel winnaars. 

Wel, het toont alleen maar aan dat Wallonie op zijn beide benen niet kan of wil staan. Momenteel is het Vlaanderen de cash cow; na een eventuele scheiding moeten er dan naar een alternatief gezocht worden. En om Wallonië aantrekkelijk ge maken voor de Fransen willen ze eerst Brussel toevoegen aan hun grondgebied; vandaar de nood aan de corridor tussen Brussel en Wallonie. Maar dan is de aanhechting aan Frankrijk absoluut een noodzaak dan eerder een wens, want met de financiële last die Brussel met zich meebrengt heeft Wallonie gewoon de middelen niet. Het is niet voor niets dat er in de nieuwe nota een extra dotatie van 600 Miljoen geëist wordt voor Brussel.

Ik zou niet weten wat het voordeel zou zijn om Vlaanderen aan Nederland te hechten, ik ben ervan overtuigd dat Vlaanderen perfect in staat is om voor zichzelf te zorgen.

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen separatist; ik bekijk de dingen gewoon praktisch. Wallonie en Vlaanderen zijn gewoon twee gemeenschappen in één land die naast elkaar leven. Wij Vlamingen hebben geen flauw idee wat er zich afspeelt aan de andere kant van de taalgrens en vice versa (ik woon er op paar kilometer vanaf), sla mij dood maar ik zou begot niet weten welke zanger populair is in Wallonie om maar een voorbeeld aan te halen  :weetikniet:

bananacreek

Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 14:40:58
Citaat van: kristof19 op zaterdag 30 juli 2011, 10:40:01
Ik denk dat Phille de volgende keer opnieuw voor de NVA zal stemmen.  :jajaja:

Een volmondige JA  :jajaja: :jajaja: :jajaja:

:happy:

DAT IS HET VLAAMS BLOK NEEM IK AAN?

innka3

Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 14:54:59
.
Wij Vlamingen hebben geen flauw idee wat er zich afspeelt aan de andere kant van de taalgrens en vice versa (ik woon er op paar kilometer vanaf), sla mij dood maar ik zou begot niet weten welke zanger populair is in Wallonie om maar een voorbeeld aan te halen  :weetikniet:
ikke wel ADAMO ???? :happy:

disnoke

Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 15:09:02
Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 14:40:58
Citaat van: kristof19 op zaterdag 30 juli 2011, 10:40:01
Ik denk dat Phille de volgende keer opnieuw voor de NVA zal stemmen.  :jajaja:

Een volmondige JA  :jajaja: :jajaja: :jajaja:

:happy:

DAT IS HET VLAAMS BLOK NEEM IK AAN?

nee dat is vlaams belang geworden

NVA is een andere partij, ook vlaams gezind maar niet zo tegen vreemdelingen. 

Phille

Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 15:09:02
Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 14:40:58
Citaat van: kristof19 op zaterdag 30 juli 2011, 10:40:01
Ik denk dat Phille de volgende keer opnieuw voor de NVA zal stemmen.  :jajaja:

Een volmondige JA  :jajaja: :jajaja: :jajaja:

:happy:

DAT IS HET VLAAMS BLOK NEEM IK AAN?

Foei Bananacreek ... maar ge zijt gepardoneerd, Vlaams Blok (tegenwoordig noemt da Vlaams Belang) is toch wel een net iets andere partij, velen verwijten de NVA vanalles en nog wat, maar dat ze rasistisch zijn dat hoort er niet bij.

Ik zal hier een beetje reklame maken voor de NVA  :biggrinn: (straks geeft de admin hier op mijn donder  :moord:)

partij van en voor zes miljoen Vlamingen

De N-VA is een jonge partij die vorm geeft aan een modern, toekomstgericht en democratisch Vlaams-nationalisme. De N-VA verdedigt de politieke, sociale, economische en culturele belangen van de zes miljoen Vlamingen door middel van parlementaire initiatieven, degelijk onderbouwd dossierwerk, mediatieke acties en politieke campagnes.


De N-VA streeft naar
-een Vlaanderen dat werk maakt van de economische welvaart en het sociale welzijn van al haar inwoners,
-een Vlaanderen dat zorg draagt voor de hechtheid van onze samenleving en daartoe waakt over zijn publieke cultuur, normen en waarden,
-een Vlaanderen dat als onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie zijn verantwoordelijkheid opneemt in de internationale samenwerking en solidariteit.

Met cijfers en tabellen leggen we het Belgische huishouden bloot en weerleggen we hardnekkige mythes. Met analyses en argumenten oefenen we voortdurend invloed uit en bepalen we mee de politieke agenda. We tonen aan dat Vlaanderen klaar is om een zelfstandige lidstaat van Europa te worden.

Beginselverklaring

"In Vlaanderen vorm geven aan een humanitair nationalisme voor de 21ste eeuw." Dat is de ambitieuze opdracht van de Nieuw-Vlaamse Alliantie die staat omschreven in de  Beginselverklaring die de nieuwe partij in oktober 2001 opstelde.

Manifest

In oktober 2001 keurde de partijraad van de N-VA eveneens haar Manifest goed met "21 haakse ankerpunten voor een nieuw beleid bij het begin van de 21ste eeuw".

Phille

Citaat van: innka3 op zaterdag 30 juli 2011, 15:11:26
Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 14:54:59
.
Wij Vlamingen hebben geen flauw idee wat er zich afspeelt aan de andere kant van de taalgrens en vice versa (ik woon er op paar kilometer vanaf), sla mij dood maar ik zou begot niet weten welke zanger populair is in Wallonie om maar een voorbeeld aan te halen  :weetikniet:
ikke wel ADAMO ???? :happy:

:lachen: :lachen: :lachen:

en Sandra Kim niet vergeten hé  :biggrinn:

bananacreek



Phille

Citaat van: stijn54 op zaterdag 30 juli 2011, 16:31:19
NVA democratisch??????,, :lachen:

Elk heeft z'n overtuiging en mening, maar als je de stelling inneemt dat NVA niet democratisch zou zijn dan hoor ik graag je argumentatie die deze stelling onderbouwt.


balikbayan

Vlaanderen bij Nederland

Ter verduidelijking word er misschien nog eens wat uitgediept en nog wat andere dingen.

Wel eerst excuses aan ons natuurlijk je kan natuurlijk niet eerst weglopen en dan vrolijk ....

Oh ja en een bloemetje voor de familie van Speyk natuurlijk