Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: balikbayan op zaterdag 30 juli 2011, 20:21:51
Vlaanderen bij Nederland

Ter verduidelijking word er misschien nog eens wat uitgediept en nog wat andere dingen.

Wel eerst excuses aan ons natuurlijk je kan natuurlijk niet eerst weglopen en dan vrolijk ....

Oh ja en een bloemetje voor de familie van Speyk natuurlijk

bedankt voor het aanbod, maar toch liever niet  :biggrinn:

no hard feelings...

balikbayan

Graag of niet

Bagger maar lekker door met de Walen dan baggeren wij niet door in de Wester Schelde  :lachen:

:haha:

O.B.Bommel

En dan hoeven we ook niet die Hedwigepolder onder water te zetten. Ja, want dat is wel erg tegen onze principes, het gaat over let wel: 2,99 ha  :jajaja: :jajaja: :jajaja: Overigens snap ik ook niet waar dat voor nodig is, die paar grutto's kunnen wel ergens anders terecht. In ieder geval waar Holland weer lekker op zijn smalst is. Wij zijn niet veel anders dan de Belgen, maar we hebben geen Walen, dat scheelt. Slechts een paar rivieren die ons Brabanders scheidt van de Ollanders, maar die spreken ongeveer hetzelfde taaltje.   
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 30 juli 2011, 22:19:44
En dan hoeven we ook niet die Hedwigepolder onder water te zetten. Ja, want dat is wel erg tegen onze principes, het gaat over let wel: 2,99 ha  :jajaja: :jajaja: :jajaja: Overigens snap ik ook niet waar dat voor nodig is, die paar grutto's kunnen wel ergens anders terecht. In ieder geval waar Holland weer lekker op zijn smalst is. Wij zijn niet veel anders dan de Belgen, maar we hebben geen Walen, dat scheelt. Slechts een paar rivieren die ons Brabanders scheidt van de Ollanders, maar die spreken ongeveer hetzelfde taaltje.   

Sorry Heer van Stand maar U heeft de komma iets verkeerd geplaatst De polder is 299 hele hectares groot En het onder water zetten om die paar eenden en dergelijke is voor mij te gek voor woorden  Die grutto foerageerd nu al in de polder dus daar is het niet voor nodig
En als we dan nog ruzie willen maken over de grens ach als jullie Brabanders en die van Limburg het willen mogen jullie gerust naar Vlaanderen En als de Friezen zelfstandig willen ook prima Maar ik zelf zou zeggen laat ons een federatie worden van Germaans sprekende volkeren Dan hebben we samen in deze wereld wat in de melk te brokkelen 
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

Wat betreft België Ik denk dat ze daar van beide kanten zich moeten realiseren dat het vroeger het rijke Walonië en het arme agrarische Vlaanderen was en dat nu de rollen zijn omgekeerd Maar ik denk dat samen delen de beste oplossing is
Wel kan ik begrijpen dat de arrogante houding die veel Walen tentoonstellen irritant is voor de Vlamingen
Heb dit een paar jaar terug zelf meegemaakt toen ik een Franstalige Belg belde dat ik een postduif van hem had gevonden De arrogante manier van zijn vrouw stoorde mij zeer Vertikte om mij te verstaan                                                                    
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

Tja dat zijn de Walen vergeten het herenras is nu degene die zijn hand ophoud en OB Bommel hou op over de grutto dat mooie vogeltje kost ons miljoenen en nog levert het niks meer op grrrrr Ik ben Pro natuur maar toch ....

http://player.omroep.nl/?aflID=5280987&md5=a5238039e72ca2a69ca929c8df137ade

En duivenhouders dat zijn pas echte eikels rij je 40 km om er een terug te brengen die in je tuin land draait ie hem de nek om want het was geen goede.

Mijn rechtse daarentegen wel

O.B.Bommel

#56
Citaat van: Budgie op zaterdag 30 juli 2011, 22:39:47
Sorry Heer van Stand maar U heeft de komma iets verkeerd geplaatst De polder is 299 hele hectares groot En het onder water zetten om die paar eenden en dergelijke is voor mij te gek voor woorden  Die grutto foerageerd nu al in de polder dus daar is het niet voor nodig
Dank u  :dankuwdankuw: :dankuwdankuw: voor de correctie, het was km2 i.p.v. ha., scheelt een beetje, edoch het verhaal wordt er niet anders door.

Persoonlijk zie ik wel wat in de samenvoeging met Vlaanderen mits we dan ook een wat Vlaamsere reactie naar de EU krijgen, die zijn tenminste niet het braafste jongetje van de klas. En dan hebben we Rotterdam EN Antwerpen.
Hoeven we ons niet meer druk te maken over die klotepolder.

Noord Brabant ligt dan ook niet meer in het zuiden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

balikbayan

Klopt het verhaal blijft dat het totaal tegenatuurlijk is voor een Hollander om land onder water te zetten, daarentegen mag van den Brabander de hele Randstad wel eens onder een vloedgolf van een meter of 8 verdwijnen  :floet:

O.B.Bommel

Citaat van: Budgie op zaterdag 30 juli 2011, 22:57:58
Wat betreft België Ik denk dat ze daar van beide kanten zich moeten realiseren dat het vroeger het rijke Walonië en het arme agrarische Vlaanderen was en dat nu de rollen zijn omgekeerd Maar ik denk dat samen delen de beste oplossing is
Wel kan ik begrijpen dat de arrogante houding die veel Walen tentoonstellen irritant is voor de Vlamingen
Heb dit een paar jaar terug zelf meegemaakt toen ik een Franstalige Belg belde dat ik een postduif van hem had gevonden De arrogante manier van zijn vrouw stoorde mij zeer Vertikte om mij te verstaan                                                                    
Nu wil ik me niet al te veel als buitenstaander bemoeien met de problemen des Belgen, maar ja, je zult maar in Vlaams Brabant wonen en de voertaal wordt ineens Frans. En dat nog door de bevolkingsgroep die je op de been moet houden. Het zal wel genuanceerder liggen, maar dat is mijn beeld. Als het anders is hoor ik het graag, hier bevind ik mij op glad ijs wegens gebrek aan kennis, dit is leunstoeldeskundologie. Simpel is het allerminst, en dat nog tussen mensen met slechts een andere voertaal.

Ach wij Nederlanders plukken inmiddels niet veel meer van elkaar, wij worden gewoon allemaal geplukt, dat schept dan weer een band. Het noorden heeft de gasbel, het westen Rotterdam en het zuiden de technologie-industrie.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

balikbayan

De taal blijft trekken

het is gewoon beter dat ze terugkeren naar de moederschoot  :thumb: