Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Only in Belgium! (regeringsvorming)

Gestart door Phille, maandag 25 juli 2011, 13:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: balikbayan op zaterdag 30 juli 2011, 23:28:18

En duivenhouders dat zijn pas echte eikels rij je 40 km om er een terug te brengen die in je tuin land draait ie hem de nek om want het was geen goede.

Mijn rechtse daarentegen wel

De mijne is niet teruggegaan Moest hem maar dood maken Maar de beginnende liefhebber die mij aan zijn nummer had geholpen zei tegen mij maar dat is een topkweker Geef hem maar over 14 dagen aan mij als hij nog fit is dan zet ik hem bij een duivin apart en kweek ermee En dat is gebeurd

Wat betreft die rechtse Sorry knietje geven is net zo pijnlijk voor de persoon maar kost jouw geen zere hand

Maar onze Belgische vrienden reageren niet meer Willen zeker toch geen scheiding en dan met ons samenwonen?
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

Citaat van: balikbayan op zaterdag 30 juli 2011, 23:54:29
Klopt het verhaal blijft dat het totaal tegenatuurlijk is voor een Hollander om land onder water te zetten, daarentegen mag van den Brabander de hele Randstad wel eens onder een vloedgolf van een meter of 8 verdwijnen  :floet:

Dat kan wel maar het probleem is toch dat onze mooie polders ook onderlopen. Heb ik wel geen last van want ik woon nu hoog en droog maar waar ik woonde was al 7 meter onder de zeespiegel En dat is eerder onder dan die Amsterdammers en Rotterdammers
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

Ik heb de titel van het topic aangepast en voor wie er interesse in heeft kan de verdere episodes van de Belgische Soap volgen  :floet:

Dag 431, ze zijn uit verlof en het circus gaat verder  :jajaja:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GR3E5EJ3&kanaalid=1597

De NVA werd door velen aangeduid als de oorzaak voor het uitblijven van een regering, maar als men dit artikel leest dan kan men toch niet anders dan erkennen dat de oorzaak wel degelijk aan de andere kant van de taalgrens te zoeken is, of niet misschien?  :weetikniet:

Daar heb je hem weer. De onderhandelingen zijn nog geen 24 uur hervat, of FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft zichzelf alweer in the picture geprovoceerd. 'Als de nota-Di Rupo de basis wordt voor de onderhandelingen, kunnen we net zo goed niét aan tafel gaan zitten', liet hij gisteren optekenen.

Olivier Maingain kent zijn belang voor de MR, en buit dat uit om zich ook in het dossier BHV incontournable te maken. Ook al is hij dat in principe niet. De drie FDF-stemmen zijn niet nodig om het vermaledijde kiesarrondissement te splitsen. Maar de vijftien MR-stemmen zijn dat wél. Zolang Charles Michel het FDF niet laat vallen, kan Olivier Maingain dus serieus boven zijn gewicht boksen. En daar hebben zowel hijzelf als Charles Michel alle belang bij. Bij een splitsing van BHV riskeert het FDF afgesneden te geraken van een flink stuk van zijn achterban, ergo: zijn kiezers. En dat zou voor de hele Brusselse MR een fameuze aderlating zijn.

amarbolar

Wij kunnen best zonder federale regering hebben er dan nog drie teveel.

Phille

Citaat van: amarbolar op donderdag 18 augustus 2011, 10:23:28
Wij kunnen best zonder federale regering hebben er dan nog drie teveel.

En dan kruis over België?

amarbolar

Waarom niet wie voelt er zich Belg?
Iedereen voelt zich hier Vlaming of Waal en Brussel dat zijn 75% vreemdelingen.

Phille

Citaat van: amarbolar op donderdag 18 augustus 2011, 10:36:27
Waarom niet wie voelt er zich Belg?
Iedereen voelt zich hier Vlaming of Waal en Brussel dat zijn 75% vreemdelingen.

Dat klopt helemaal, maar dan wil ik is zien hoe ze de boedel gaan scheiden; een regering vormen duurt nu al meer dan één jaar; hoelang zal het niet duren alvorens men het daar dan over eens zal geraken? Wat doet men met Brussel, onderdeel van Vlaanderen, onderdeel van Wallonië, onafhankelijk? Ben benieuwd.

En voor alle duidelijk, ik zie ook geen toegevoegde waarde in de artificiële constructie, België genaamd.


Johan En Elvie

Citaat van: Phille op donderdag 18 augustus 2011, 10:45:17
Citaat van: amarbolar op donderdag 18 augustus 2011, 10:36:27
Waarom niet wie voelt er zich Belg?
Iedereen voelt zich hier Vlaming of Waal en Brussel dat zijn 75% vreemdelingen.

Dat klopt helemaal, maar dan wil ik is zien hoe ze de boedel gaan scheiden; een regering vormen duurt nu al meer dan één jaar; hoelang zal het niet duren alvorens men het daar dan over eens zal geraken? Wat doet men met Brussel, onderdeel van Vlaanderen, onderdeel van Wallonië, onafhankelijk? Ben benieuwd.

En voor alle duidelijk, ik zie ook geen toegevoegde waarde in de artificiële constructie, België genaamd.



Hoe lang het gaat duren? met een goede oorlog is dat snel geklaard hahahaha here we come ex juguslavia
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

#68
Zoals men zelf beweert zijn de onderhandelingen nu wel "echt" bezig ... juist, door middel van "pendel diplomatie", toch heerlijk de Belgische politiek, er worden voortdurend nieuwe begrippen gecreëerd, zo hebben die onderhandelingen uiteindelijk toch nog één reden van bestaan  :jajaja:

Onderhandelingen en pendeldiplomatie, ik zie hier al veel voorhoofden fronsen ... awel heel simpel, de Vlaamse partijen discussiëren in één ruimte en de Franstaligen in een andere ruimte en de formateur pendelt tussen de twee ruimtes, heerlijk toch  :happy:

En dan nog een subliem nieuw begrip: "veronderstelde burgemeesters", geef toe, creatief is men toch wel hé  :jajaja:

De Franstaligen zouden een systeem geopperd hebben waarbij een 'veronderstelde burgemeester' door de faciliteitengemeenten zou worden aangeduid.

Het voorstel met de 'veronderstelde burgemeesters' houdt in dat de Vlaamse regering zich, na de aanduiding door de gemeenten, over de benoeming zou kunnen uitspreken. Indien zij de aanduiding weigert, is het aan de de Raad van State. Zolang die procedure loopt, zou de 'veronderstelde burgemeester' blijven zetelen.


ONLY IN BELGIUM  :happy:

Phille

Misschien dat wij het intussen al gewoon geworden zijn, wonen in een land zonder echte regering. Maar wat men daarvan in het buitenland vindt, is niet meteen duidelijk. Toch heeft bijvoorbeeld het Taiwanese animatiebedrijf Next Media Animation, dat belangrijke nieuwsfeiten in tekenfilmstijl vertaalt, wel een eigen mening over hoe de Belg zijn land zonder regering ervaart.

In het filmpje is te zien hoe onze politieke partijen elkaar fysiek t lijf gaan? Dat gekibbel heeft ertoe geleid dat ons land al vijftien maanden lang geen federale regering heeft. Maar dat deert de Belg blijkbaar niet: terwijl de andere Europese landen in een eurocrisis verzeild geraakt zijn, heeft de Belg geen flauw benul van wat er rondom hem gebeurt. En dus blijft hij opgewekt bier drinken en frieten eten.

Terwijl er in andere landen drastische besparingsmaatregelen genomen worden, doet onze regering niets, zelfs niet aan het indexmechanisme. Er is zelfs sprake van economische groei in ons land. En dat allemaal zonder regering. Conclusie: misschien zouden meer landen het moeten proberen zonder regering.  :weetikniet:



[yt=640,505]v3Qz5WFakKE[/yt]