Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

In Blijde Verwachting, wat met de nationaliteit?

Gestart door Raftie, maandag 5 september 2011, 12:56:32

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Het huwelijk met mijn filippijnse verloofde werd in België geweigerd wegens "schijnhuwelijk". Ik ben een eerste maal in beroep gegaan en wegens een grandioos advocaat heb ik de zaak verloren. Ik kan terug in beroep gaan maar dan duurt het nog tot oktober 2012 eer ik hoor of ik mijn verloofde mag huwen van de belgische ambtenarij.
Ik heb daarop de , misschien niet verstandigste keus, gemaakt naar de Filippijnen te trekken en daar te huwen. We zijn er ook gaan samenwonen, mijn adres staat nog in belgië. Mijn vrouw is intussen in verwachting, ik vraag me af of ze hier nu mijn kind ook zullen weigeren?
Ik ga volgende week naar de (andere) advocaat maar wil mij hier eens inlichten.
Thx voor de antwoorden

Digos


Misschien is het wel goed om eerst eens duidelijkheid te scheppen wat betreft je status

CitaatHet huwelijk met mijn filippijnse verloofde werd in België geweigerd wegens "schijnhuwelijk".

CitaatIk kan terug in beroep gaan maar dan duurt het nog tot oktober 2012 eer ik hoor of ik mijn verloofde mag huwen van de belgische ambtenarij.

CitaatIk heb daarop de , misschien niet verstandigste keus, gemaakt naar de Filippijnen te trekken en daar te huwen.

CitaatWe zijn er ook gaan samenwonen

Ik veronderstel dat je al gehuwt bent nu? of niet?  :weetikniet:



LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Raftie

Ik ben gehuwd op de Filippijnen, zowel wet als kerk. Wat heeft dit met de erkenning, door België, van mijn kind te maken? Ze zullen mijn huwelijk toch niet ekennen. Dat wordt weer een procedureslag.

ladgar

- Ge hebt toch een legal capacity gekregen ??
In uw geval denk ik dat er wel een goede kans is dat het huwelijk wel zal erkend worden en het visum toegekend , als ge niet probeert weet ge het niet.
Door na weigering van huwelijksaangifte in Belgie , in de Filippijnen te gaan trouwen , hebt ge aan 'rechtsontwijking' gedaan , ze kunnen daar moeilijk over doen , maar dat is op zich geen bewijs van schijnhuwelijk.
Uw kind als Belg te laten registreren zal gaan zonder grote problemen.

veromie

ikzelf ben gehuwd in de phils op 22/02/2006 en mijn kind is geboren op 23/02/2006 dus op de valreep hebt ik de oorloog gewonnen tegen de belgische diplomatie het heefd wel nog juist een jaar geduurd voor de erkenning en dat ze samen een visium hadden. groetjes en niet plooien :belgiesmiley:

veromie

 :belgiesmiley:eerst hebben ze mij een ligaalkapatitie geweigerd ben naar huis gekomen  voor het politie onderzoek naar schjinhuwelijk en na 2 maand nog niemand gezien en naar de ambasade gebeld voor het dosier nr van weigering van trouwvergunning en aan de telefoon was er eeneens geen probleem meer ; :jajaja: :jajaja: :jajaja:terug naar de phils gevlogen de ambassade in en buiten met de trouwlicenti en gehuwd op 22/02/2006

Raftie

Mijn huidige status : gehuwd in de Filippijnen op 18 juli 2011. Op de ambassade deden ze helemaal niet moeilijk over de legal capacity, ik heb hen wel niets verteld over de verdenking van schijnhuwelijk. Wij hebben gewoon de waarheid verteld : dat we elkaar op dat moment sinds één jaar kenden en dat ik toen voor de vijfde maal in de filippijnen was. Drie dagen na het interview mochten we de capacity gaan afhalen.
Niemand minder dan onze huidige minister van justitie Stefaan De Clerck en tevens ook ex burgemeester van Kortrijk, heeft mij ervan verwittigd dat ons huwelijk niet zou erkend worden. Eigenlijk kan het mij niet zoveel meer schelen want we leven gelukkig samen op de Filippijnen. Ik ga alleen nog door omdat ik een chronische ziekte heb en hiervoor vroeg of laat terug moet naar België om mij te laten behandelen. Ik wil dan wel mijn vrouw (en mijn kind) meebrengen.
Mijn huidig advocaat ziet er niet veel problemen in om het huwelijk te laten erkennen, we zullen wel wachten tot de kleine er is. Tegen dan zijn we bijna een jaar gehuwd en hebben we al die tijd samen gewoond. We kunnen dit laten certifiëren door de burgemeester van de gemeente waar we nu wonen.
Fin, we zien wel. We zijn nu nog aan het zorgen voor de legalisatie van ons "certificate of marriage" door de ambassade in Manila. Een hele rompslomp als je ver van Manila woont.
Groetjes,
Raf

Pascal Keirens

Moesten er nog mensen in dezelfde situatie zitten (hier huwelijk geweigerd worden en toch van plan om kindjes te kopen): ik kan het iedereen aanraden om het te doen zoals wij het gedaan hebben.

Bij ons was het ook geweigerd vanwege "schijnhuwelijk". Toen ons zoontje geboren werd, heeft die mijn naam (en natuurlijk ook nationaliteit) gekregen. Nadien hebben we voor mijn vriendin gezinshereniging aangevraagd op basis van het kind. Negen maanden later had ze haar 'vijf jaar'.

Enige nadeel: aangezien ze toen nog illegaal was en dus geen mutualiteit  kon krijgen, zelf moeten opdraaien voor de kosten van de bevalling. Maar al bij al valt dat nog mee in vergelijking welke kosten sommige anderen maken met advocaten en dergelijke.

dolfijn76

Raftie,

Wat nationalilteit voor de kleine betreft is het geen probleem hoor dat die jou nationaliteit aanneemt.  Hij zal jou naam dragen en jij zal als vader op het geboortebewijs staan neem ik aan dus is er zoiezo geen probleem.  Als het natuurlijk niet ooit nog veranderd is het zelfs zo dat je zoon of dochter als ze 18 jaar is mag kiezen welke nationaliteit ze aanneemt Belgisch of Filippijns.
De raad die Pascal je geeft kan je volgens mij enkel doen als jij met het kind terug zou gaan naar België.  Het kind moet zoiezo een belgisch paspoort krijgen dacht ik als je dit aanvraagt.  Eens je dan met je kind in België bent kan je zoals Pascal zegt gezinshereniging aanvragen op basis van het kind.  Maar dat lijkt mij niet zo evident en zeker niet fijn voor de moeder.  Och je ziet wel aan Fail Over de volhouder wint, dus niet opgeven.

airadidi

Hoi,
Mijn verloofde is momenteel zwanger van mij.
Ze zou (indien het lukt, aanvraag is ingediend in Manila) met een visum van 90 dagen komen op 5 december 2011.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik haar hier kan houden tot en met de bevalling?
Als ze hier komt zal ze 2 maand zwanger zijn + de 3 maand visum=5maand zwangerschap.
Is dit haalbaar om een verlenging aan te vragen? Een procedure op te starten dat we gaan huwen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Aan de man die de bevalling zelf heeft moeten betalen...mag ik weten wat dit je gekost heeft want ik zal waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten!
Dank u wel!
Didier

ganda

Citaat van: airadidi op zondag  6 november 2011, 18:49:26
Hoi,
Mijn verloofde is momenteel zwanger van mij.
Ze zou (indien het lukt, aanvraag is ingediend in Manila) met een visum van 90 dagen komen op 5 december 2011.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik haar hier kan houden tot en met de bevalling?
Als ze hier komt zal ze 2 maand zwanger zijn + de 3 maand visum=5maand zwangerschap.
Is dit haalbaar om een verlenging aan te vragen? Een procedure op te starten dat we gaan huwen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Aan de man die de bevalling zelf heeft moeten betalen...mag ik weten wat dit je gekost heeft want ik zal waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten!
Dank u wel!
Didier


Verlenging van het visum
In principe wordt een kort verblijf niet verlengd. De akkoorden voorzien echter dat wanneer onderdanen van een van de landen waarmee een akkoord werd afgesloten, wegens overmacht het Schengengrondgebied niet tijdig kunnen verlaten (binnen de geldigheidstermijn van hun visum), het visum door het gastland kosteloos wordt verlengd tot een terugkeer mogelijk is.


http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=5557

Ronny55

Citaat van: airadidi op zondag  6 november 2011, 18:49:26
Hoi,
Mijn verloofde is momenteel zwanger van mij.
Ze zou (indien het lukt, aanvraag is ingediend in Manila) met een visum van 90 dagen komen op 5 december 2011.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik haar hier kan houden tot en met de bevalling?
Als ze hier komt zal ze 2 maand zwanger zijn + de 3 maand visum=5maand zwangerschap.
Is dit haalbaar om een verlenging aan te vragen? Een procedure op te starten dat we gaan huwen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Aan de man die de bevalling zelf heeft moeten betalen...mag ik weten wat dit je gekost heeft want ik zal waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten!
Dank u wel!
Didier
Idien je vriendin alle documenten kan meebrengen nodig voor een huwelijk in Belgie kan dat, als je de toelating krijgt en je vraag tot huwelijk wordt goed gekeurd. enkele uittreksels hierover
Verlenging van het visum

In principe wordt een kort verblijf niet verlengd. De akkoorden voorzien echter dat wanneer onderdanen van een van de landen waarmee een akkoord werd afgesloten, wegens overmacht het Schengengrondgebied niet tijdig kunnen verlaten (binnen de geldigheidstermijn van hun visum), het visum door het gastland kosteloos wordt verlengd tot een terugkeer mogelijk is.



Enkel in het akkoord met Macedonië is uitdrukkelijk bepaald dat een kosteloze verlenging ook mogelijk is om humanitaire redenen, ernstige beroepsredenen of persoonlijke redenen.


Omzetting in een verblijf van (on)beperkte duur

In uitzonderlijke situaties kan het kort verblijf omgezet worden in een verblijf van beperkte of onbeperkte duur. Bijvoorbeeld:



    * Familieleden van Belgen en Unieburgers die tijdens hun kort verblijf alle vereiste documenten kunnen voorleggen, kunnen een gezinsherenigingsprocedure opstarten bij de gemeente. Voor familieleden van derdelanders geldt deze mogelijkheid niet onverkort.
      >>> meer info op de pagina's van gezinshereniging
   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.