Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekend 100€ voor een Filipino?

Gestart door koy, dinsdag 1 maart 2011, 00:07:30

Vorige topic - Volgende topic

huisman45

1 feodaal is het niet om te weten hoe en wat!
2 verbaas me wel elke keer dat er hier op het forum zoveel sociaal voelende mensen zijn ,
vraag mezelf af of dit ook het geval zou zijn als het een nl/b dame of familie zou wezen ,ongeacht sociale voorzieningen enz
maar mijn mening DENK het niet.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ketelbinkie

#91
Citaat van: vvjoris op maandag  9 juli 2012, 20:20:05
Het is nu de bedoeling dat ik haar help een zaakje te starten, zodat ze op termijn misschien PHP 20.000 kan verdienen.
Sari Sari of Convenience store b.v. of iets dergelijks. Velen zijn je al voor gegaan en maar bij weinigen heeft het echt wat opgeleverd, hooguit de klandizie die geen cash had om te betalen. Niettemin wens ik jou en je vriendin alle suc6 toe om een business te starten (wat het eenvoudigste is) maar nog meer om het succesvol te krijgen en te houden. Enne 20.000 peso per maand netto winst........nou neem maar van mij aan, dat wordt 24/7 bikkelen en nog eens bikkelen als het gaat om een store. Laat over een jaartje of zo weten hoe het allemaal loopt en de beoogde doelstelling(en) zijn gehaald.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 10 juli 2012, 05:33:48
Citaat van: vvjoris op maandag  9 juli 2012, 20:20:05
Het is nu de bedoeling dat ik haar help een zaakje te starten, zodat ze op termijn misschien PHP 20.000 kan verdienen.
Sari Sari of Convenience store b.v. of iets dergelijks.

Laat over een jaartje of zo weten hoe het allemaal loopt en de beoogde doelstelling(en) zijn gehaald.

Sari sari zoals er al duizenden zijn zal het niet worden hoor....

Ik zal al heel snel weten of de beoogde winst kan gemaakt worden, er zijn al afspraken met potentiële klanten om mogelijke afname te bespreken als ik in Cebu ben eind volgende week....

Die PHP 20.000 is 'misschien', zoals Janice steeds zegt zal het 'let see' zijn, en we moeten zien of de business 'clicks' ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Een realistische blik annex verwachtingspatroon is gezond en beter als te opportunistisch. En mocht je b.v. het "gat" in de markt weten te vinden of reeds hebben gevonden, ja, dat verandert alles natuurlijk. Nogmaals veel suc6.

Quezonboy

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 10 juli 2012, 05:33:48
Citaat van: vvjoris op maandag  9 juli 2012, 20:20:05
Het is nu de bedoeling dat ik haar help een zaakje te starten, zodat ze op termijn misschien PHP 20.000 kan verdienen.
Sari Sari of Convenience store b.v. of iets dergelijks. Velen zijn je al voor gegaan en maar bij weinigen heeft het echt wat opgeleverd, hooguit de klandizie die geen cash had om te betalen. Niettemin wens ik jou en je vriendin alle suc6 toe om een business te starten (wat het eenvoudigste is) maar nog meer om het succesvol te krijgen en te houden. Enne 20.000 peso per maand netto winst........nou neem maar van mij aan, dat wordt 24/7 bikkelen en nog eens bikkelen als het gaat om een store. Laat over een jaartje of zo weten hoe het allemaal loopt en de beoogde doelstelling(en) zijn gehaald.
Tja in een slum zijn al velen je al voorgegaan en heeft de klandizie geen cash dat kun je al aan de "huizen" zien :floet:. In een nieuwbouw stad kunnen weinig je nog voor gegaan zijn, in een buurt met alleen maar stenen huizen (die minimaal rond de 30K waard zijn) zal het met de klandizie die cash betalen wel mee vallen, verder woont mijn vriendin 3 minuten van een middelbare school vandaan.
Zij is van plan om eten (lunch) voor de buurt en scholieren te maken met maar liefst 2K pesos investering.  :crazy: De totaal onrealistische doelstelling  :horenzienzwijgen: is voor haarzelf de maandelijkse kosten te kunnen betalen :lachen:. Mijn vriendin zelf denkt ermee 4000 pesos per maand te kunnen verdienen, ik bedoel daarmee de omzet niet de netto winst.  :hoedjeaf:

@ vvjoris; Het spijt me maar 20K per maand netto winst klinkt me toch  :crazy: , zeker als het gaat om een (gewone?) Sari Sari :ikkeniebegrijp:.

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
  :crazy: , zeker als het gaat om een (gewone?) Sari Sari :ikkeniebegrijp:.

Zoals ik al zei, een gewone Sari Sari is het niet, dat is  :crazy: , want zo zijn er al 10.000 in Cebu ....

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
20K per maand netto winst klinkt me toch   :crazy:

20.000 pesos winst per maand is 'let see' zoals ik al zei, ik ken de betreffende markt niet....ik kan pas een business plan/financieel plan maken nadat ik ter plaatse met potentiële klanten gesproken heb.... Wat ik in de zaak investeer is â,¬ 135, en dat brengt effectief 20.000 pesos of, nu nog zien of we na een maand moeten zeggen 'out of stock, sir' ....., en de enige kost die we hebben is het transport.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Weet niet meer wie het aan de orde stelde, maar fake mobieltjes worden veel gekocht. je kunt nu al fake Samsung Galaxy S III kopen voor P 9000 en die zijn dan als deze http://www.intomobile.com/2012/07/10/first-fake-galaxy-s-iii-out/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Quezonboy

Citaat van: vvjoris op dinsdag 10 juli 2012, 14:46:31
Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
  :crazy: , zeker als het gaat om een (gewone?) Sari Sari :ikkeniebegrijp:.

Zoals ik al zei, een gewone Sari Sari is het niet, dat is  :crazy: , want zo zijn er al 10.000 in Cebu ....

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
20K per maand netto winst klinkt me toch   :crazy:

20.000 pesos winst per maand is 'let see' zoals ik al zei, ik ken de betreffende markt niet....ik kan pas een business plan/financieel plan maken nadat ik ter plaatse met potentiële klanten gesproken heb.... Wat ik in de zaak investeer is â,¬ 135, en dat brengt effectief 20.000 pesos of, nu nog zien of we na een maand moeten zeggen 'out of stock, sir' ....., en de enige kost die we hebben is het transport.

Maar wat is er dan zo speciaal aan die Sari Sari van jouw vriendin :confused2:? En hoe komt het dat jouw enige kostenpost het transport is?

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op woensdag 11 juli 2012, 16:10:23
Citaat van: vvjoris op dinsdag 10 juli 2012, 14:46:31
Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
  :crazy: , zeker als het gaat om een (gewone?) Sari Sari :ikkeniebegrijp:.

Zoals ik al zei, een gewone Sari Sari is het niet, dat is  :crazy: , want zo zijn er al 10.000 in Cebu ....

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 10 juli 2012, 14:34:49
20K per maand netto winst klinkt me toch   :crazy:

20.000 pesos winst per maand is 'let see' zoals ik al zei, ik ken de betreffende markt niet....ik kan pas een business plan/financieel plan maken nadat ik ter plaatse met potentiële klanten gesproken heb.... Wat ik in de zaak investeer is â,¬ 135, en dat brengt effectief 20.000 pesos of, nu nog zien of we na een maand moeten zeggen 'out of stock, sir' ....., en de enige kost die we hebben is het transport.

Maar wat is er dan zo speciaal aan die Sari Sari van jouw vriendin :confused2:? En hoe komt het dat jouw enige kostenpost het transport is?


Dat er een product verkocht wordt waar bijna geen ruimte voor nodig is, laat staan een uitstalruimte of winkeltoog of zo. Het heeft dus weinig volume. Bovendien zijn er reeds klanten.... en is het voor de rest in heel de Filippijnen enkel in Manila te krijgen (of te kopen liever....)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Het staat er allemaal wel mooi, wat is een gewone en wat is een speciale Sari-Sari. Ik ken ook wel een paar gevallen waar het goed liep, maar dat waren meestal OFW-ers die er strak opzitten, geen krediet geven en puur op omzet werken, dat betekent dat ze goedkoper zijn dan in de omgeving. Ook Filipino's gaan naar de goedkoopste. Ze hebben er een goed inkomen aan maar door de bulk is het gewoon bikkelen, elke dag inkopen doen. Bij hen wordt het geaccepteerd, het zijn Filipino's (een nicht en tante), als ik hetzelfde zou doen (en dan blijf ik liever hier in Europa, ik ben een beetje maf om daar in die hitte te werken) wordt dat niet geaccepteerd dat weet ik zeker. Als buitenlander brood uit de mond stoten van een Filipino blijft een doodzonde.

Dus blijft het heel kleinschalig en dan is het niet de moeite. De "potentiele" klanten hebben zelf geen knoop. Een kennis van mij heeft het ook eens opgezet. Het jaar daarop was het weg, eigen voorraad opgevreten en niet afgerekend. Ook de opmerking "let see" klinkt niet erg bemoedigend, wil zij het nu of jij?

Maar het is maar een verhaaltje, ik wil niet de indruk wekken elk fris enthousiast slim idee maar meteen af te kraken, vraag nu eens aan Josv hoe het werkt, dat is voor mij de standaard.
Ik doe ook aan big business, ik heb samen met mijn schoonzus een mango-plantage (20+ bomen). Heeft nog geen knoop opgebracht en of dat na stelen door de omgeving nog gaat gebeuren weet ik niet, maar hoop doet leven. Maar mijn pensioen gaat dat niet zijn.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam