Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekend 100€ voor een Filipino?

Gestart door koy, dinsdag 1 maart 2011, 00:07:30

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: vvjoris op donderdag 12 juli 2012, 08:17:31

Dus let's see of die â,¬ 135 die ik erin steek iets opbrengt, en dan zien we verder, maar geloof maar niet dat dat het sein is om meteen â,¬ 13.500 te investeren....

Met een beetje overtuiging wel..... "let's see!"

Quezonboy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 11 juli 2012, 18:49:28
Het staat er allemaal wel mooi, wat is een gewone en wat is een speciale Sari-Sari. Ik ken ook wel een paar gevallen waar het goed liep, maar dat waren meestal OFW-ers die er strak opzitten, geen krediet geven en puur op omzet werken, dat betekent dat ze goedkoper zijn dan in de omgeving. Ook Filipino's gaan naar de goedkoopste. Ze hebben er een goed inkomen aan maar door de bulk is het gewoon bikkelen, elke dag inkopen doen. Bij hen wordt het geaccepteerd, het zijn Filipino's (een nicht en tante), als ik hetzelfde zou doen (en dan blijf ik liever hier in Europa, ik ben een beetje maf om daar in die hitte te werken) wordt dat niet geaccepteerd dat weet ik zeker. Als buitenlander brood uit de mond stoten van een Filipino blijft een doodzonde.

Dus blijft het heel kleinschalig en dan is het niet de moeite. De "potentiele" klanten hebben zelf geen knoop. Een kennis van mij heeft het ook eens opgezet. Het jaar daarop was het weg, eigen voorraad opgevreten en niet afgerekend. Ook de opmerking "let see" klinkt niet erg bemoedigend, wil zij het nu of jij?

Maar het is maar een verhaaltje, ik wil niet de indruk wekken elk fris enthousiast slim idee maar meteen af te kraken, vraag nu eens aan Josv hoe het werkt, dat is voor mij de standaard.
Ik doe ook aan big business, ik heb samen met mijn schoonzus een mango-plantage (20+ bomen). Heeft nog geen knoop opgebracht en of dat na stelen door de omgeving nog gaat gebeuren weet ik niet, maar hoop doet leven. Maar mijn pensioen gaat dat niet zijn.


:denk: Oftewel je heb geen cent geinvesteerd in beveiliging, volgens Filipijnse zakenlui moet je bij investeringen die niet permanent worden bewoond altijd een budget voor beveiliging hebben. In Nederland bijvoorbeeld bij nertsenfokkerijen is dat niet anders, waarom dacht je dat op de Filipijnen anders zat? Al bouwde je alleen maar een huisje voor 1 van je arbeiders erbij, dan hoef je niet persé een bewaker te huren. Waar ligt die plantage?

Amice

Citaat van: Digos op donderdag 12 juli 2012, 00:18:23
Citaat van: Phille op woensdag 11 juli 2012, 23:50:44
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 11 juli 2012, 23:44:18
Kort maar bondig: NEE,teveel om te sterven,te weinig om te leven

Ik ga ervan uit dat de vraagstelling gesteld werd vanuit het standpunt hoeveel 100,00 â,¬ betekent als extra bovenop wat de ontvangende partij maandelijks verdient. Voor de ontvangende partij een westerling leerde kennen slaagde men er toch in om te leven, dus moet er toch wel ergens een inkomen zijn. Dus, hoeveel betekent het nu eigenlijk?

De naam van het topic is misschien niet volledig, moest zijn "Wat betekend 100â,¬ voor een Filipino voor ondersteuning?"

100â,¬ ok misschien.....daar moet ik ook al effe echt voor werken. Ga er zo maar vanuit dat ik niet iedereen daar ga onderhouden, en daar treed ik phille in bij......vroeger oveleefde ze ook.....100â,¬ per maand extra is gauw meegenomen en makkelijk.

Pecies ja en meer nodigt enkel uit om niks meer te doen, plots worden ze ontslagen,geen werk meer te vinden. Give me more, give me more.

Het is filippijnen eigen om op de zak van een ander te leven en als die de kraan dichtdraait is het vroeg genoeg om weer werk te zoeken, bij gebrek aan een ander slachtoffer dan wel te verstaan. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

O.B.Bommel

Citaat van: Quezonboy op donderdag 12 juli 2012, 11:09:51
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 11 juli 2012, 18:49:28
Het staat er allemaal wel mooi, wat is een gewone en wat is een speciale Sari-Sari. Ik ken ook wel een paar gevallen waar het goed liep, maar dat waren meestal OFW-ers die er strak opzitten, geen krediet geven en puur op omzet werken, dat betekent dat ze goedkoper zijn dan in de omgeving. Ook Filipino's gaan naar de goedkoopste. Ze hebben er een goed inkomen aan maar door de bulk is het gewoon bikkelen, elke dag inkopen doen. Bij hen wordt het geaccepteerd, het zijn Filipino's (een nicht en tante), als ik hetzelfde zou doen (en dan blijf ik liever hier in Europa, ik ben een beetje maf om daar in die hitte te werken) wordt dat niet geaccepteerd dat weet ik zeker. Als buitenlander brood uit de mond stoten van een Filipino blijft een doodzonde.

Dus blijft het heel kleinschalig en dan is het niet de moeite. De "potentiele" klanten hebben zelf geen knoop. Een kennis van mij heeft het ook eens opgezet. Het jaar daarop was het weg, eigen voorraad opgevreten en niet afgerekend. Ook de opmerking "let see" klinkt niet erg bemoedigend, wil zij het nu of jij?

Maar het is maar een verhaaltje, ik wil niet de indruk wekken elk fris enthousiast slim idee maar meteen af te kraken, vraag nu eens aan Josv hoe het werkt, dat is voor mij de standaard.
Ik doe ook aan big business, ik heb samen met mijn schoonzus een mango-plantage (20+ bomen). Heeft nog geen knoop opgebracht en of dat na stelen door de omgeving nog gaat gebeuren weet ik niet, maar hoop doet leven. Maar mijn pensioen gaat dat niet zijn.


:denk: Oftewel je heb geen cent geinvesteerd in beveiliging, volgens Filipijnse zakenlui moet je bij investeringen die niet permanent worden bewoond altijd een budget voor beveiliging hebben. In Nederland bijvoorbeeld bij nertsenfokkerijen is dat niet anders, waarom dacht je dat op de Filipijnen anders zat? Al bouwde je alleen maar een huisje voor 1 van je arbeiders erbij, dan hoef je niet persé een bewaker te huren. Waar ligt die plantage?
Ligt in een achteraf barangay in Siaton. Een stukkie land van wijlen schoonvader. De oom met de jampotglazen houdt er een oogje op, maar het is toch nog 150 meter en hij kan het niet zien (vanaf zijn huis bedoel ik  :biggrinn:). Mijn hele investering was nog geen 100 euro, dus of het veel uitmaakt  :weetikniet:. En als ik het ga beveiligen gaat het van de "winst" af, dus hoeveel moet ik ze dan wel betalen.  
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

josv

#114
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 22 juli 2012, 17:52:59

Ligt in een achteraf barangay in Siaton. Een stukkie land van wijlen schoonvader. De oom met de jampotglazen houdt er een oogje op, maar het is toch nog 150 meter en hij kan het niet zien (vanaf zijn huis bedoel ik  :biggrinn:). Mijn hele investering was nog geen 100 euro, dus of het veel uitmaakt  :weetikniet:. En als ik het ga beveiligen gaat het van de "winst" af, dus hoeveel moet ik ze dan wel betalen. 


Nu is ie nog geen steek verder  :happy2:

Maar bedankt voor het compliment, Heer Bommel. Alhoewel we hier door de feiten achterhaald dreigen te worden is een simpel inkomen in de PH echt niet moeilijk. Ook zonder bewaking.

Misschien dat ik de parkieten maar weg doe en 2 nertsen in die kooi stop, ik ga er zelf wel naast zitten  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

CitaatMisschien dat ik de parkieten maar weg doe en 2 nertsen in die kooi stop, ik ga er zelf wel naast zitten 

En uw slang dan?

Verwerkt in de kippensoep?.................. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:




Quezonboy

Het gaat goed met haar zaakje, ze verkoopt kinderkleding voor jongens, ze kan haar uitgaven erdoor betalen(huis en levensonderhoud).  :floet: :applaus:

westhoek

Citaat van: koy op dinsdag  1 maart 2011, 00:07:30
Ik stuur mijn vriend regelmatig (af en toe) 100â,¬ op maar zelf kan ik moeilijk inschatten hoeveel dat waard is voor een Filipino.
Momenteel heb je er zowat omgerekend 6.000php voor, iemand een idee of dat veel of weinig is?
Ik hoorde dat een inkomen van 10.000php een gemiddeld inkomen is in PH maar mijn vriend beweert dat het minimum inkomen voor 1 pers. is?

Graag jullie mening hierover, liefst van zij die in de Filipijnen wonen/werken.

Thx, Koy  :thumb:
Om terug tot de basis te gaan;

Hoeveel wil hij nu, één jaar en meer na je aanvankelijke vraag ?
Ik vind dat hij content mag zijn, ik vind ook dat hij respect mag hebben dat iemand naar de andere kant van de wereld reist om hem te zien. Heeft hij dat ?
'If you love me, you give that ?' Iets in die aard ?

Ik heb gebroken met mijn Thaise; die nieuwe auto, verbouwing, meer maandelijkse centen waren er teveel aan. Als ze niet content zijn, dat ze maar een ander gaan zoeken, zo simpel is dat.
En als ik naar de Phils ga, zal het daar hetzelfde zijn. Liefde en vriendschap is elkaar helpen ja, maar niet alles geven van ene kant.

koy

Citaat van: westhoek op donderdag 26 juli 2012, 08:40:31
Citaat van: koy op dinsdag  1 maart 2011, 00:07:30
Ik stuur mijn vriend regelmatig (af en toe) 100â,¬ op maar zelf kan ik moeilijk inschatten hoeveel dat waard is voor een Filipino.
Momenteel heb je er zowat omgerekend 6.000php voor, iemand een idee of dat veel of weinig is?
Ik hoorde dat een inkomen van 10.000php een gemiddeld inkomen is in PH maar mijn vriend beweert dat het minimum inkomen voor 1 pers. is?

Graag jullie mening hierover, liefst van zij die in de Filipijnen wonen/werken.

Thx, Koy  :thumb:
Om terug tot de basis te gaan;

Hoeveel wil hij nu, één jaar en meer na je aanvankelijke vraag ?
Ik vind dat hij content mag zijn, ik vind ook dat hij respect mag hebben dat iemand naar de andere kant van de wereld reist om hem te zien. Heeft hij dat ?
'If you love me, you give that ?' Iets in die aard ?

Ik heb gebroken met mijn Thaise; die nieuwe auto, verbouwing, meer maandelijkse centen waren er teveel aan. Als ze niet content zijn, dat ze maar een ander gaan zoeken, zo simpel is dat.
En als ik naar de Phils ga, zal het daar hetzelfde zijn. Liefde en vriendschap is elkaar helpen ja, maar niet alles geven van ene kant.

Ten eerste hoeveel wil hij nu is nooit aan de orde geweest, vermits hij me nooit iets direct heeft gevraagd. Een meisje of jongen die dat doet is gewoonweg slecht opgevoed en dat is al een eerste negatief punt, want dat wordt in de PH als zeer onbeleefd gezien. Respect heeft mijn partner zeker en ik heb ook het respect van de familie. "If you love me, you give that" zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Er zijn nog welopgevoede mensen in de Filipijnen die respect tonen en vooral eerst liefde ipv uit te zijn op geld. Bij Marven en mij heeft het nooit om geld gedaan maar wel over echte liefde zelfs nu na 3 jaar nog steeds. Binnenkort, nog 3 weken wachten, ga ik er opnieuw 1 maand naartoe en hopelijk einde van het jaar komt hij naar België.

Sorry voor je opgebroken relatie. Toch succes verder!
Koy
leven en laten leven...

westhoek

Citaat van: koy op donderdag 26 juli 2012, 12:01:19
Citaat van: westhoek op donderdag 26 juli 2012, 08:40:31
Citaat van: koy op dinsdag  1 maart 2011, 00:07:30
Ik stuur mijn vriend regelmatig (af en toe) 100â,¬ op maar zelf kan ik moeilijk inschatten hoeveel dat waard is voor een Filipino.
Momenteel heb je er zowat omgerekend 6.000php voor, iemand een idee of dat veel of weinig is?
Ik hoorde dat een inkomen van 10.000php een gemiddeld inkomen is in PH maar mijn vriend beweert dat het minimum inkomen voor 1 pers. is?

Graag jullie mening hierover, liefst van zij die in de Filipijnen wonen/werken.

Thx, Koy  :thumb:
Om terug tot de basis te gaan;

Hoeveel wil hij nu, één jaar en meer na je aanvankelijke vraag ?
Ik vind dat hij content mag zijn, ik vind ook dat hij respect mag hebben dat iemand naar de andere kant van de wereld reist om hem te zien. Heeft hij dat ?
'If you love me, you give that ?' Iets in die aard ?

Ik heb gebroken met mijn Thaise; die nieuwe auto, verbouwing, meer maandelijkse centen waren er teveel aan. Als ze niet content zijn, dat ze maar een ander gaan zoeken, zo simpel is dat.
En als ik naar de Phils ga, zal het daar hetzelfde zijn. Liefde en vriendschap is elkaar helpen ja, maar niet alles geven van ene kant.

Ten eerste hoeveel wil hij nu is nooit aan de orde geweest, vermits hij me nooit iets direct heeft gevraagd. Een meisje of jongen die dat doet is gewoonweg slecht opgevoed en dat is al een eerste negatief punt, want dat wordt in de PH als zeer onbeleefd gezien. Respect heeft mijn partner zeker en ik heb ook het respect van de familie. "If you love me, you give that" zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Er zijn nog welopgevoede mensen in de Filipijnen die respect tonen en vooral eerst liefde ipv uit te zijn op geld. Bij Marven en mij heeft het nooit om geld gedaan maar wel over echte liefde zelfs nu na 3 jaar nog steeds. Binnenkort, nog 3 weken wachten, ga ik er opnieuw 1 maand naartoe en hopelijk einde van het jaar komt hij naar België.

Sorry voor je opgebroken relatie. Toch succes verder!
Koy

:thumb: :thumb:

En ja die gebroken relatie.... tienduizenden euro's heb ik zomaar niet liggen, en indien wel, dan wist ik het nog niet, want eens gegeven, is het de volgende keer nog meer.