Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rondkomen op de phils

Gestart door wesleymoget, maandag 11 november 2013, 18:51:15

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: Baron op zaterdag 28 december 2013, 00:48:24
Twee stellingen war ik het bijzonder eens mee ben.
Vooral de laatste: Sir, I m hungry, can you give me XX peso? Zeg je nee, dan gaan ze maar wat eten van hun eigen geld.
Inderdaad, honderden keren meegemaakt! Men haalt het geld graag waar het het makkelijkste te krijgen is. Vaak is dat de blanke. die is wat gevoeliger.
En terugbetalen, haha, tegen die tijd is er al lang weer iets dat betaald moet worden, en ook dan proberen ze eerst weer die blanke, waar ze aan beloofd hadden het terug te betalen (borrow = lenen, impliceert terug betalen)


De familie van m'n vrouw was ook zo, 1 vaan haar zussen was altijd om geld aan het bedelen. Geen opleiding, geen geld etc. Heb ik haar toen 50.000PHP gegeven, kon ze een sari sari of eatery van openen zodat ze in haar inkomen kon voorzien. Het is dan wel geen vetpot maar het is beter dan niets. Had ze van dat geld een koelkast, videoke system, een bankstel en wat andere dingen gekocht maar niets dat haar zou helpen om brood op de plank te krijgen, of rijst haha. Twee maanden later vroeg ze doodleuk of ze 40.000PHO kon lenen zodat ze een andere lening terug kon betalen. Heb ik haar op een heel vriendelijke doch indringende wijze verteld dat ze het zelf maar uit moet zoeken.


Gelukkig wonen ze in Baguio, da's 7 uur reizen met de bus dus die zullen we hier niet vaak zien. :D


De enige die geld van ons krijgt is haar vader. De man is ook al 72, altijd bouwvakker geweest, versleten en geen pensioen. Die geven we 5000 per maand wat we altijd naar een van haar zussen in Baguio sturen die niet loopt te bedelen omdat ze zelf ook genoeg heeft.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Baron

 :hoedjeaf:

Vader 5000 peso van jullie. dan neem ik toch aan dat de zussen die het ook wat beter hebben hem ook steunen want van 5000 peso leven lijkt mij ook voor een Filipino niet makkelijk. Dis is dus niet kritisch bedoeld op jullie, gewoon algemeen.

Wij hebben ook zo een oplichter in de familie. Een zus. hebben 3 auto´s en een goed en groot huis en zij (haar man niet) probeert ons op alle mogelijke manieren te bedriegen.
Voorbeeld:
Ze willen "wat" met het graf van de ouders doen. Natuurlijk moeten wij dat betalen. Wij betalen. Drie weken later weer exact hetzelfde. Ja, maar dat hebben wij toch al betaald. Antwoord van haar, daar gaat het niet om. het gaat om onze ouders. Over walang hiya gesproken.

Laat ze maar verrekken, als het echt zo erg is (de situatie) dan neem ik aan dat de Pinoy zelf wel helpen. De kerk, de barangay, zelfs de regering. Er zijn hier wel regelingen bv andere zus kon hypotheek niet meer betalen, brief naar "iets" van de regering, en de hypotheek wordt teruggezet naar 1/3 deel!
Maar zo iets vertellen ze niet. Dat brengt niks op. Liever zielig doen.

Een vriendin van ons heeft in haar leven 20 !!! kinderen laten studeren !! Als ze thuis komt dan moeten de kleintjes de schoenen en slippers inleveren. Want dan krijgt tante medelijden en koopt voor allen nieuwe slippers.


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

Geld geven is al eens nodig maar wordt ook al eens misbruikt. Een australier waar ik regelmatig contact mee heb , vroeg me eens of mijn vrouw niet kon zorgen dat zijn 2 schoonzussen, beiden met een bissinesadministration diploma op zak, aan werk geraakte. Ok zegt mijn madam , laat ze maar eens gaan solisiteren. Toen ze enkele dagen later informeerde bij human resort verantwoordelijke ....Jaja ze zijn hier geweest maar dat +/- 8000 peso beginloon vonden ze maar niks , hun schoonbroer gaf al 15000 peso /maand , dus zagen ze het niet zitten om voor 1000 peso meer te werken.
Dat heb ik die brave man dan maar verteld en die heeft meteen het kraantje toegedraaid.....Maand later hadden ze plots wel werk  :floet: . Das enkele jaren geleden, eentje werkt nu blijkbaar al een jaar bij mijn vrouw op het bureel verteld ze me net.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Conclusie : het draait allemaal om geld. Ik ben er zeker van moesten de Filipina of elke andere buitenlandse vrouw genoeg verdienen ze geen buitenlander zouden moeten hebben en zeker geen oudere.
Geukkig zeg ik dan maar :lachen:

Amice

Dan vergeet je toch echt even de pinoy lalake hier want door hen komt het grotendeels dat de vrouwen hier zo zijn, overigens komt dat ook elders in de wereld voor, kijk maar naar  :nederlandsevlag:, tijdens de crisis gaan ook daar de vrouwen makkelijker mee.

Nee, die filipino's zorgen er wel voor dat ze genoeg te  :copulatie: hebben en houden ze wel arm uiteraard, ze hebben de kerk en government nog achter hun staan ook.

Oudere vrouwen betalen zelfs voor n wip hier.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 31 december 2013, 05:05:58


Oudere vrouwen betalen zelfs voor n wip hier.

Namen, addres, foto en waar soliciteren  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

In nederland moet je ook betalen voor een wip.
En de ijzere zijn duurder dan de houten  :lachen:

Denk niet dat jij in de leeftijdsgroep valt die betaald krijgt Ronny55
Het zal eerder zo zijn dat jij moet betalen, maar dat doen we met liefde diba
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Amice

 :lachen:

@Benincebu
Jij bent voorlopig toch niet beschikbaar vanwege de test met de waitresses  :lachen:

@Ronny55
Ik denk dat je al lang genoeg in de phils bent, dus daarmee hoef ik je niet meer te helpen.
Maar die dames wil jij ook niet, net zo min als ik overigens.
't moet niet gekker worden,straks vraag je nog hulp om je gulp open te maken.  :benweg:  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

OK OK , Zal mijne staart maar intrekken  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Soushkin

Citaat van: Baron op dinsdag 31 december 2013, 01:21:02
:hoedjeaf:

Vader 5000 peso van jullie. dan neem ik toch aan dat de zussen die het ook wat beter hebben hem ook steunen want van 5000 peso leven lijkt mij ook voor een Filipino niet makkelijk. Dis is dus niet kritisch bedoeld op jullie, gewoon algemeen.



Ja, klopt. Haar jongste zus is een exwerknemer van Ateneo. Die is vorig jaar terug naar Baguio gegaan om een gezin te stichten met haar man die dan weer een professor wiskunde is op de Saint Louis University. Die geven hem ook iedere maand 5000PHP.


Mijn vrouw en de zus waar ik het over heb zijn de enige twee in de familie die een opleiding hebben. Die twee hebben elkaar altijd geholpen om hogerop te komen in het leven. Uiteindelijk werkte er een in De La Salle (mijn vrouw) en de ander in Ateneo. Dat heeft voor heel wat leuke momenten gezorgd tijdens sport evenementen.  :happy2:


De overige vier zussen zijn nietsnutten en slampampers, daar heb je niets aan. :negatief:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: