Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

'Ronselen' van Phil chauffeurs

Gestart door TBV-AidT, zaterdag 21 september 2013, 18:33:52

Vorige topic - Volgende topic

TBV-AidT

Hierbij graag uw aandacht c.q. medewerking voor Nederlanders, Belgen o.a. die permanent verblijven op de Ph.
In Europa is het crisis en vele bedrijven in de transport sector staat het water aan de lippen, met als gevolg dat zij goedkope krachten gaan zoeken.
De Filipijnen hebben enkele vervoerders als eerste ontdekt en er zijn momenteel zo'n 200 chauffeurs al 'geronseld' en o.a. werkzaam zijn bij DINO-TRANS (Lubeck) Dit moet stoppen om reden de cultuur van de Filipijnse is geheel anders en deze mensen verdien ook een eerlijk bestaan in een ander land.

Niet uitgesloten is dat men ook gaat 'Shoppen' in Thailand, Laos etc. ook hier gaan wij aandacht vragen om het onder de bevolking te gaan brengen dat men op moet passen, het zijn wurg constructies.

De concrete vraag;
geef hier aandacht aan en inmiddels zijn wij al gestart op www.tbv-aidt.nl om dit te gaan melden en er gaat meer informatie hier over komen.

Dank voor uw aandacht en wij zullen meer verschijnen op dit forum met informatie.

Website beheerder www.tbv-aidt.nl   

daf105paccar

Moderne slavernij....
Wat zijn we er een potje van aan het maken in onze United States of Europe. :negatief: :negatief: :negatief:

Tank

Als ze hierheen willen komen kiezen ze er toch zelf voor.
Ze worden niet gedwongen.

Cees


Ik vind ronselen wel erg zware aanduiding, ze komen naar hier via een agencie net zoals de zee lieden.
De eerste die er mee begon was een Deens bedrijf met een filiaal in Letland.
Dus de Letse regering geeft visa af voor deze mensen, als ik dan zie  dat ze 760Euro per maand krijgen met 10euro per dag allouwens is dat voor een Filipijn best goed geld dacht dat m'n zwager als zeeman iets van $880 per maand verdient op de grote vaart.
Ze zullen in ieder geval een europees rijbewijs moeten halen en een adres in Europa  moeten hebben om een chauffeurs pas voor in de tachograaf te kunnen krijgen.

In Engeland werken ook veel Filippijnen mannen en vrouwen via die agencies in distributie centrums van supermarkten en bij de Britse post op de sorteer centrums.
Het zijn dus voor de Filippijnen gewoon OFW's zoals er zoveel over de wereld werken.

gr.Cees

Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Cosyns Guy

Citaat van: Cees op zaterdag 21 september 2013, 23:25:41

Ik vind ronselen wel erg zware aanduiding, ze komen naar hier via een agencie net zoals de zee lieden.
De eerste die er mee begon was een Deens bedrijf met een filiaal in Letland.
Dus de Letse regering geeft visa af voor deze mensen, als ik dan zie  dat ze 760Euro per maand krijgen met 10euro per dag allouwens is dat voor een Filipijn best goed geld dacht dat m'n zwager als zeeman iets van $880 per maand verdient op de grote vaart.
Ze zullen in ieder geval een europees rijbewijs moeten halen en een adres in Europa  moeten hebben om een chauffeurs pas voor in de tachograaf te kunnen krijgen.

In Engeland werken ook veel Filippijnen mannen en vrouwen via die agencies in distributie centrums van supermarkten en bij de Britse post op de sorteer centrums.
Het zijn dus voor de Filippijnen gewoon OFW's zoals er zoveel over de wereld werken.

gr.Cees


Hi... Dinotrans is racist company... they just treat their filipino drivers like cheap disposable machineries... it's not true that they are giving those amounts... what they gave us is only 670 euros monthly and 10 euro daily allowance.. also we dont have a very good accomodation in lubeck.. we sleep all the time in the very small cabin of the truck.. likewise, last august 01, they send policy to lubeck address to all filipino drivers, which give fines to drivers who commit mistakes. like lost... if we get lost we will be charge of the diesel.. i thought that.. even local drivers get lost.. how much more on we pilipino drivers when we are just depending on tomtom... anyway... hope you will succeed on your battle against dino... thank you...

Dit is een email geschreven door een Filipijnse chauffeur en het is een Duits bedrijf in Lubeck met een vestiging in Letland dat de Filipijnen inhuurt via een uitzend constructie die ze dan terug uitleent aan de vestiging in Duitsland.
Het is te gecompliceerd om de situatie in de transport uit te leggen maar kan enkel zeggen dat het transport heden ten dage door en door rot,verziekt...en nog wat meer is.

Amice

mja wazig die eerste post moet ik zeggen, het lijkt me beter om zo iets te posten op een EU commissie forum, want als we er hier aandacht aan geven zullen er enkel meer filipino's al OFW daarheen willen.

Die filipino's verdienen n kleine P40000 per maand bij Dino, hier rijden ze voor P15000 dacht ik.
Klagen over slapen in een kleine cabine, is dan weer typisch filippijns, velen zullen hier voor die P15000 op een matje op de grond slapen of in een hangmatje onder de truck zoals te doen gebruikelijk hier.
Diesel jatten, tja dat wordt in europa gelijk afgestraft, dat zal hier makkelijker gaan dan.  :biggrinn:

Die P40000 is uiteraard t.o.v. de kosten in de EU niet bijster veel, ze zullen er uiteraard ook van moeten eten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op zondag 22 september 2013, 00:49:55
mja wazig die eerste post moet ik zeggen, het lijkt me beter om zo iets te posten op een EU commissie forum, want als we er hier aandacht aan geven zullen er enkel meer filipino's al OFW daarheen willen.

Die filipino's verdienen n kleine P40000 per maand bij Dino, hier rijden ze voor P15000 dacht ik.
Klagen over slapen in een kleine cabine, is dan weer typisch filippijns, velen zullen hier voor die P15000 op een matje op de grond slapen of in een hangmatje onder de truck zoals te doen gebruikelijk hier.
Diesel jatten, tja dat wordt in europa gelijk afgestraft, dat zal hier makkelijker gaan dan.  :biggrinn:

Die P40000 is uiteraard t.o.v. de kosten in de EU niet bijster veel, ze zullen er uiteraard ook van moeten eten.
De situatie van die mannen vergelijken met Europa is appels met peren vergelijken.Hier in Europa zijn er regels en wetten betreffende het transport.Rust periode van 45 uur mag NIET in de vrachtwagen genomen worden is er eentje van.En slaap jij maar eens met -20 graden onder de truck in een matje.
Diesel jatten ? dat zeggen ze niet maar wel dat ze de diesel moeten betalen als ze een paar km moeten omrijden of verkeerd rijden.
Ze klagen niet als je de mail goed leest maar zeggen wel dat ze uitgebuit worden en dat geld voor heel wat bedrijven in het transport die de regels aan hun voeten vegen of achterpoortjes vinden om de regels te omzeilen.
Zonder dan te spreken van de andere beroepstakken.

Amice

Ach overal ter wereld zijn vervoerders eigenlijk een beetje moderne cowboys.

Maar als die filipino's hetzelfde betaald en volgens de regels behandeld willen worden, zijn ze oninteressant om ze naar europa te halen want dan hebben ze daar nog personeel genoeg met de huidige werkeloosheid.

Daarin ligt uiteraard de bottleneck want ze jatten simpel banen van europeanen, wederom door winstbejag van enkele ondernemers.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

Citaat van: Cees op zaterdag 21 september 2013, 23:25:41

  dat ze 760Euro per maand krijgen met 10euro per dag allouwens is dat voor een Filipijn best goed geld dacht dat m'n zwager als zeeman iets van $880 per maand verdient op de grote vaart.
gr.Cees


Cees,het verschil is dat de zeeman 880 krijgt +kost en woonst.(logisch gezien hij op een boot zit)
Die chauffeurs moeten uit hun loon nog zelf hun eigen eten kopen.
Ik vrees dat die jongens niet veel mee naar huis kunnen nemen. :negatief:

Citaatwederom door winstbejag van enkele ondernemers
Klopt.

Ronny55

De hele transportsector is verziekt , de concurentie met de ex-oostbloklanden is bikkelhard ...wil je in het westen overleven is dat de enige optie. Als daar niets aan wordt gedaan zullen zulke "gebruiken" schering in inslag blijven....Ik heb het begin gezien met Poolse chaufeurs die als eerste zo misbruikt werden.

De regering moet daar dringend ingrijpen.

Niemand moet uitgebuit worden, niet de chauffeurs maar ook niet de transporteur,meestal onderaannemers. Met vaste km/ton prijzen voor volle ladingen en km/losplaatsen voor deelladingen. Stukgoed wordt het uiteraard moeilijk maar dat is het enige wat nog rendabel is nu.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.