Dringend!! Advies / ondersteunung gezocht in omgeving Manilla. (TAGUIG CITY)

Gestart door TranceXL, donderdag 21 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

TranceXL


Hallo iedereen,
ik ben dringend op zoek naar hulp/ondersteuning/advies in volgende zaak.
Mijn toekomstige vrouw heeft te horen gekregen dat haar vriend die nooit naar zijn kind heeft omgekeken en betaald heeft nu haar kind bij haar weg wil halen, omdat zij gaat trouwen met mij.

Zij is nu nog al in paniek en eerlijk gezegd ook niet erg goed in het regelen van dingen, ik probeer nu uit vinden waar zij op een snelle manier een paspoort kan regelen, in principe heb ik de betreffende instantie al gevonden maar het zou fijn zijn iemand te vinden die haar wat steun kan geven omdat zij er alleen voor staat. ( misschien iemand die tegen een vergoeding iets kan regelen )

Ik zelf zit in de WAO, kan nu ook niet even op het vliegtuig stappen, in principe heeft zij nu ook iemand nodig die bekend is met deze materie,  misschien heeft iemand een idee waar zij evt, tegen vergoeding wat hulp/ondersteuning kan krijgen.

Al vast bedankt, Hans

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)

Ronny55

Citaat van: TranceXL op donderdag 21 november 2013, 19:04:26

Hallo iedereen,
ik ben dringend op zoek naar hulp/ondersteuning/advies in volgende zaak.
Mijn toekomstige vrouw heeft te horen gekregen dat haar vriend die nooit naar zijn kind heeft omgekeken en betaald heeft nu haar kind bij haar weg wil halen, omdat zij gaat trouwen met mij.

Zij is nu nog al in paniek en eerlijk gezegd ook niet erg goed in het regelen van dingen, ik probeer nu uit vinden waar zij op een snelle manier een paspoort kan regelen, in principe heb ik de betreffende instantie al gevonden maar het zou fijn zijn iemand te vinden die haar wat steun kan geven omdat zij er alleen voor staat. ( misschien iemand die tegen een vergoeding iets kan regelen )

Ik zelf zit in de WAO, kan nu ook niet even op het vliegtuig stappen, in principe heeft zij nu ook iemand nodig die bekend is met deze materie,  misschien heeft iemand een idee waar zij evt, tegen vergoeding wat hulp/ondersteuning kan krijgen.

Al vast bedankt, Hans

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)
Daar is niet veel aan tedoen , om met een kind naar het buitenland te gaan is het akkoord van beide ouders nodig . Daar is ook het akkoord van de DSWD voor nodig indien het permanent is.
Visa is geen probleem, mooi dat te horen, Visa gezinshereniging voor het kind ook niet ??? Snap het allemaal niet goed.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Laat haar voorkomen dat hij haar kind bij har weg haalt.
Als hij meer dan 6 maanden niet naar zijn vrouw en kind heeft omgezien heeft zij autoatiesch de voogdij over het kind.
Schakel de famaly and child organisation in.

Hij ruikt geld en wil daar zijn slaatje uit slaan.

Laat je vrouw uitzoeken wat haar rechten zijn . Maak haar weerbaar en zorg dat zij de custody over haar kid heeft.

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

De eerste 7 jaar dient het kind bij de moeder te blijven ingevolge de filippijnse wet. Als het kind ouder is dan 7 jaar kan de vader de zorgplicht over het kind claimen.

neemt echter niet weg dat de vader wel zorgplicht over het kind heeft vanaf geboorte, indien hij deze verzaakt en ook  zijn huwelijkse plichten verzaakt, is er grote kans dat het kind aan de moeder definitief wordt toegewezen, daarmee kan ze dan met kind en zonder toestemming van de vader naar het buitenland.
Echter dient dit wel bij court decision bepaald te zijn, met deze schriftelijke rechtbank uitspraak kan ze dan vertrekken.

Rechtzaken duren echter lang hier en is door de biologische vader ook nog te rekken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Hij kan haar het kind niet afpakken , in geen geval . Maar langs de andere kant kan ze ook niet simpelweg met het kind definitief naar het buitenland...Er is hier op het forum al een topic over geweest, kan niet zo direct terug vinden.
Citaat van: TranceXL op donderdag 21 november 2013, 19:04:26

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)

:ikkeniebegrijp: daar wat meer uitleg over..
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 22 november 2013, 01:05:37
Hij kan haar het kind niet afpakken , in geen geval . Maar langs de andere kant kan ze ook niet simpelweg met het kind definitief naar het buitenland...Er is hier op het forum al een topic over geweest, kan niet zo direct terug vinden.
Citaat van: TranceXL op donderdag 21 november 2013, 19:04:26

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)

:ikkeniebegrijp: daar wat meer uitleg over..

Omdat Filipino's voor Marokko geen visa nodig hebben. Je zou ervan verschieten hoeveel Filipinos in dergelijke landen gestrand zijn. Even het vliegtuig naar Marokko om daarna Europa binnen te glippen....en dan lukt dat niet zonder voldoende $$$$


Who requires a visa?
Citizens holding passports of the following countries do not need a visa to enter the Kingdom of Morocco (If your stay is longer than 90 days, a resident permit is required and can be issued by the Police Department of your place of residence in Morocco): Algeria — Andorra — Argentina — Australia — Austria — Bahrain — Belgium — Brazil — Bulgaria — Canada — Chile — Congo Brazzaville — Croatia — Cyprus -Cote d'Ivoire — Czech Republic — Denmark — Estonia — Finland — France — Germany — Great Britain — Greece — Guinea (Conakry) — Hong Kong — Hungary — Iceland — Indonesia — Ireland — Italy — Ivory Coast — Japan — Kuwait — Latvia — Libya — Liechtenstein — Lithuania — Luxemburg — Mali — Malta — Mexico — Monaco — Netherlands — New Zealand — Niger — Norway — Oman — Peru — Philippines — Poland — Puerto Rico — Qatar — Romania — Russian Federation — Saudi Arabia — Senegal — Singapore (They can stay one month without visa) — Slovakia — Slovenia — South Korea — Spain — Sweden — Switzerland — Tunisia — Turkey — United Arab Emirates — United States of America — Venezuela.
Citizens from countries not listed above do need a visa.

een artikel uit 2007

Morocco Center of Trafficking of Filipinos to Europe
http://www.humantrafficking.org/updates/751
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gosternokke

Citaat van: TranceXL op donderdag 21 november 2013, 19:04:26

Hallo iedereen,
ik ben dringend op zoek naar hulp/ondersteuning/advies in volgende zaak.
Mijn toekomstige vrouw heeft te horen gekregen dat haar vriend die nooit naar zijn kind heeft omgekeken en betaald heeft nu haar kind bij haar weg wil halen, omdat zij gaat trouwen met mij.

Zij is nu nog al in paniek en eerlijk gezegd ook niet erg goed in het regelen van dingen, ik probeer nu uit vinden waar zij op een snelle manier een paspoort kan regelen, in principe heb ik de betreffende instantie al gevonden maar het zou fijn zijn iemand te vinden die haar wat steun kan geven omdat zij er alleen voor staat. ( misschien iemand die tegen een vergoeding iets kan regelen )

Ik zelf zit in de WAO, kan nu ook niet even op het vliegtuig stappen, in principe heeft zij nu ook iemand nodig die bekend is met deze materie,  misschien heeft iemand een idee waar zij evt, tegen vergoeding wat hulp/ondersteuning kan krijgen.

Al vast bedankt, Hans

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)

   Hans, je had het slimmer moeten aanpakken.   Die vader van hetkind had NOOIT te weten mogen komen  dat  die vrouw met jouw ging trouwen.     want dan zien ze een grote zak geld in het verschiet

Ze had gewoon een lulsmoes moeten ophangen dat ze in Marokko ging werken en dat dat kind daar gratis naar een mmoie dure school kon en een goed opleiding zou krijgen, dan had ie waarschijnlijk zonder problemen getekend voor akkoord.

Maar daar is het nu te laat voor. probeer een deal met hem te maken,  hij heeft jarenlang zijn zorgplicht verzaakt, dus leg een financiele claim bij hem neer.     Kan die dat niet betalen, dan uitruilen die claim voor zijn goedkeuring.


Is toch om doodziek van te worden die pinoy mentaliteit, jaren niet omkijken naar hun kroost, maar als ze geld ruiken zijn ze wakker  :negatief:

Ronny55

Spijtig genoeg de realiteit wat gosternokke daar zegt....die claim dat wordt niks, als je niet kan betalen hoef je in de  :smiley-philippines: niet te betalen , in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: vlieg je de petoet in.
Het eenvoudigste is afkopen....is altijd nog goedkoper dan procederen. Succes in ieder geval.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Citaat van: Luc op vrijdag 22 november 2013, 02:27:16
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 22 november 2013, 01:05:37
Hij kan haar het kind niet afpakken , in geen geval . Maar langs de andere kant kan ze ook niet simpelweg met het kind definitief naar het buitenland...Er is hier op het forum al een topic over geweest, kan niet zo direct terug vinden.
Citaat van: TranceXL op donderdag 21 november 2013, 19:04:26

( zij gaat bij mij in Marokko wonen, visa is geen probleem , het gaat om het paspoort voor het kind)

:ikkeniebegrijp: daar wat meer uitleg over..

Omdat Filipino's voor Marokko geen visa nodig hebben. Je zou ervan verschieten hoeveel Filipinos in dergelijke landen gestrand zijn. Even het vliegtuig naar Marokko om daarna Europa binnen te glippen....en dan lukt dat niet zonder voldoende $$$$


Who requires a visa?
Citizens holding passports of the following countries do not need a visa to enter the Kingdom of Morocco (If your stay is longer than 90 days, a resident permit is required and can be issued by the Police Department of your place of residence in Morocco): Algeria — Andorra — Argentina — Australia — Austria — Bahrain — Belgium — Brazil — Bulgaria — Canada — Chile — Congo Brazzaville — Croatia — Cyprus -Cote d'Ivoire — Czech Republic — Denmark — Estonia — Finland — France — Germany — Great Britain — Greece — Guinea (Conakry) — Hong Kong — Hungary — Iceland — Indonesia — Ireland — Italy — Ivory Coast — Japan — Kuwait — Latvia — Libya — Liechtenstein — Lithuania — Luxemburg — Mali — Malta — Mexico — Monaco — Netherlands — New Zealand — Niger — Norway — Oman — Peru — Philippines — Poland — Puerto Rico — Qatar — Romania — Russian Federation — Saudi Arabia — Senegal — Singapore (They can stay one month without visa) — Slovakia — Slovenia — South Korea — Spain — Sweden — Switzerland — Tunisia — Turkey — United Arab Emirates — United States of America — Venezuela.
Citizens from countries not listed above do need a visa.

een artikel uit 2007

Morocco Center of Trafficking of Filipinos to Europe
http://www.humantrafficking.org/updates/751



   Anno 2013 liggen de zaken heeeeeeeeel anders.  morokko is niet langer een human trafficcing center om  :eu: binnen te komen.

  Danks zij de grote zak met geld van de  :eu: Unie , die marokko jaarlijks krijgt,  doet de kustwacht en grenspolitie in morokko alles om illigale immigranten naar   :eu: tegen te houden.


Libie heeft nu de rol van morokko overgenomen, sinds de val van Gadaffi er geen centraal gezag meer is hebben de mensensmokkeaars vrij spel  om mensen richting Italie te brengen.

Luc

Citaat van: gosternokke op vrijdag 22 november 2013, 11:38:56
 Anno 2013 liggen de zaken heeeeeeeeel anders.  morokko is niet langer een human trafficcing center om  :eu: binnen te komen.
Danks zij de grote zak met geld van de  :eu: Unie , die marokko jaarlijks krijgt,  doet de kustwacht en grenspolitie in morokko alles om illigale immigranten naar   :eu: tegen te houden.
Libie heeft nu de rol van morokko overgenomen, sinds de val van Gadaffi er geen centraal gezag meer is hebben de mensensmokkeaars vrij spel  om mensen richting Italie te brengen.

Ja, maar dat weten de Filipinos niet.

Trafficking in Persons Report - Morocco (Tiers 2)


Morocco is a source, destination, and transit country for men, women, and children who are subjected to forced labor and sex trafficking. Children are trafficked within the country from rural areas to urban centers to work as maids, laborers, or beggars, or in prostitution. Moroccan girls as young as 6 or 7 years old from rural areas are recruited to work as child maids in cities, but often experience conditions of forced labor, such as nonpayment of wages, threats, and physical or sexual abuse, and restrictions on movement. Moroccan boys experience forced labor as apprentices in the artisan and construction industries and in mechanic shops.

Men, women, and an increasing number of children from sub-Saharan Africa, South Asia, and the Philippines enter Morocco voluntarily but illegally with the assistance of smugglers; once in Morocco, some of the women and older girls are coerced into prostitution or, less frequently, forced into domestic service. Most sub-Saharan African migrants reach Oujda, Morocco, generally via Algeria. Some migrant females are forced to become pregnant and beg in Oujda, as a pregnant woman or a woman with a baby is less likely to be deported; the traffickers are the "chairmen", or leaders, of tranquilos, which are abandoned dwellings where groups of the Sub-Saharan diaspora have taken residence, organized by tribe or nationality. Some of the female migrants in Oujda are subsequently forced into prostitution once they reach Europe. Sometimes, female migrants are transported to tranquilos in other cities, including Casablanca and then sold into prostitution networks. There is some domestic sex tourism in Morocco with sub-Saharan African victims in major cities. Trafficking and smuggling are organized in the country of departure, often with the assistance of family members, and some networks in Africa have linkages in Europe. Most female sex trafficking victims are Nigerian. Filipina women are increasingly working as maids in Morocco, with confiscated identity documents; this is one indication of domestic servitude.

http://morocco.usembassy.gov/trafficking-in-person-report-2011---morocco.html
http://www.refworld.org/docid/4fe30ca941.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

TranceXL

Sorry maar ik ben nog al bezig geweest vandaar pas nu een reactie.
Wij hebben elkaar ooit leren kennen in Marokko.
Zij is nooit getrouwd geweest, haar vriend heeft nooit naar het kind omgekeken of er voor betaald.
Hij staat wel op de geboorteakte, maar het kind wordt een: illegitimate child genoemd, ik heb begrepen dat dit nog al belangrijk is. Als je de onderstaande tekst bekijkt.

zij is vanmorgen bij een agency geweest die ondersteuning verleent die hebben haar verteld dat zij wel een paspoort aan kan vragen, zij beschikt over de vereiste papieren, als het goed is gaat dat morgen gebeuren,dit word een rush passport door haar genoemd, kosten 2500 pesos.


Onderstaand stukje heb ik van de volgende site gehaald:  http://www.passport.com.ph/requirements


Volgende zinnen zijn volgens mij heel erg belangrijk, maar ik laat mij graag corrigeren omdat mijn Engels niet perfect is:

Personal appearance of either parent (if minor is a legitimate child) / of mother (if minor is an illegitimate child)

Notarized Affidavit of Support and Consent to travel from either parent (if minor is a legitimate child) / from mother (if minor is an illegitimate child)


Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand dit nog eens door kan lezen.



For Minor Applicants (below 18 years old)
General Requirements:

    Confirmed appointment (except for 1 year old and below)
    Personal appearance of the minor applicant
    Personal appearance of either parent (if minor is a legitimate child) / of mother (if minor is an illegitimate child)
    Original Birth Certificate of minor in Security Paper issued by NSO or Certified True Copy of Birth Certificate issued by the Local Civil Registrar and duly authenticated by NSO. Transcribed Birth Certificate from the LCR is required when entries in NSO Birth Certificate are blurred or unreadable. Report of Birth duly authenticated by NSO is required if minor was born abroad.
    Document of identity with photo, if minor is 8-17 years old (for first time and renewal applicant) such as School ID or Form 137 with readable dry seal
        For minor applicants who never attended school, a Notarized Affidavit of Explanation executed by either parent (if minor is a legitimate child) / by mother (if minor is an illegitimate child) detailing the reasons why the child is not in school, is required
    Marriage Certificate of minor's parents duly authenticated by NSO
    Notarized Affidavit of Support and Consent to travel from either parent (if minor is a legitimate child) / from mother (if minor is an illegitimate child)
    Original and photocopy of valid passport of the person traveling with the minor
    Photocopy of valid passport of either parent (if minor is a legitimate child) / of mother (if minor is an illegitimate child) or identification documents (Please refer to List of Acceptable IDs)

Additional Requirements:
If minor is not traveling with either parent or alone

    Personal appearance of the mother is required if minor applicant is an illegitimate child.
    Affidavit of Support and Consent (ASC) executed by either parent indicating the name of the traveling companion and relationship to the minor. If minor will be traveling alone, ASC must be executed by either parent, stating that his/her child will be traveling alone. If minor is illegitimate, mother should execute the ASC.
    Original and photocopy of DSWD Clearance
        There is no need to secure a DSWD Clearance if the minor traveling abroad has parents who are in the Foreign Service or living abroad or are immigrants, provided he / she is holding a valid pass such as a dependent's visa / pass / identification card or permanent resident visa / pass / identification card which serves as proof that he / she is living with parents abroad.


De bedoelling was geweest om in Manilla te trouwen en dan  gaan wij in Marokko  wonen, ( mijn vrouw heeft daar gewerkt als au pair, supper slecht behandeld en nog armer terugkeeerd als zij al was)  ik doe op kleine schaal wat zaken daar, krijg een identiteitskaart van Marokko, , die ook geld voor mijn vrouw.
In principe gaat het hier ook niet om, dit gedeelte is afgedekt.

Wat er tussen is gekomen is dat meneer haar nu dreigt haar kind weg te halen, dit zorgt voor de nodige paniek bij haar.

misschien dat het toch nog allemaal goed te regelen is en kunnen wij toch eerst in Manilla trouwen, dit zou ik liever doen.
Ik wil hier graag ook nog een vraag over doen, maar zal deze extra plaatsen.
Ik zal jullie op de hoogte houden, en stel het op prijs als iemand nog eens de engelse tekst kan door lezen.

Alvast heel erg bedankt, Hans





TranceXL

Hallo iedereen, voor de goede orde nog een wel heel late reactie, dit voor de mensen die advies hebben gegeven, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, wij hebben  nu een officiele verklaring van de vader dat hij er in  toestemd dat het kind met de moeder overal naar toe mag reizen, opgesteld door de filipijnse ambassade in Canada waar meneer nu zit, dus erg opgelucht nu, nog bedankt en excuus voor de late reactie. Groet Hans

daf105paccar

 :congratualtionsis0: :congratualtionsis0:

En bedankt om ons het laatste nieuws te melden. :thankyoufw5:

Ga je kijken om in de toekomst  :eu: papieren voor hun te krijgen?

TranceXL

Hallo, om de laatste vraag te beantwoorden, ik ben op het moment de verschillende opties aan het bekijken, het kan Europa worden of de Filipijnen, ik ben afgekeurd en heb reuma, dit zijn dingen waar ik rekening mee moet houden en natuurlijk met mijn vrouw en haar dochtertje (waar die zich het beste thuis zou voellen, zij zegt: overal waar ik ben , dat is wel heel aardig en lief van haar maar ik zal toch ook met de praktische dingen rekening moeten houden).
Er zijn verschillende korte routes heb ik nu te horen gekregen, via de mensen op dit forum ( fantastisch dat dit forum bestaat, mijn dank aan de mensen die dit ooit opgericht hebben en die, die dit nu in stand houden!!!!, het is een enorme hulp).

Groet, Hans

Gemakkelijkst vestigingsland binnen EU,voor Filipijnse echtgenote, evt Spanje?
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,15030.0.html

In toekomst van NL naar Filipijnen verhuizen, welk visa het beste aanvragen?
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14960.0.html